Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Is er hier iemand die morgen om 15:00 hier bij mijn garage kan zijn om te helpen tillen?
Een goede vriend van mij komt een andere brug brengen, die ik nu heb (gekregen) wil de oude eigenaar terug hebben. Maar wordt pas later deze week opgehaald.
Dus er moet het eea verplaatst worden wat nogal zwaar is en aangezien mijn rug nog niet hersteld is kan ik dat zelf niet
Een pb of als je mijn telefoonnummer al hebt stuur een berichtje :t
 
Is er hier iemand die morgen om 15:00 hier bij mijn garage kan zijn om te helpen tillen?
Een goede vriend van mij komt een andere brug brengen, die ik nu heb (gekregen) wil de oude eigenaar terug hebben. Maar wordt pas later deze week opgehaald.
Dus er moet het eea verplaatst worden wat nogal zwaar is en aangezien mijn rug nog niet hersteld is kan ik dat zelf niet
Een pb of als je mijn telefoonnummer al hebt stuur een berichtje :t
Bedankt @Haakie :t
 

Bijlagen

  • IMG_20240116_154431.jpg
    IMG_20240116_154431.jpg
    158,1 KB · Weergaven: 0
Iemand een idee waarom er zo'n prijsverschil zit in deze band? Ben voor mijn aankomende tocht naar Schotland alvast aan het oriënteren op nieuwe banden. Misschien haal ik het nog op mijn huidige Conti Trail Attack 3(of 2 kan ook) maar wil ook kijken naar wat anders in de toekomst. De Pirelli STR Rally spreken me wel aan. Maar ik zie verschil in prijzen. Kan het er niet echt uithalen. Behalve dat er bij 1 Yamaha staat maar dat staat ook op de Pirelli site
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-01-17-09-44-12-67_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-01-17-09-44-12-67_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 0
Iemand een idee waarom er zo'n prijsverschil zit in deze band? Ben voor mijn aankomende tocht naar Schotland alvast aan het oriënteren op nieuwe banden. Misschien haal ik het nog op mijn huidige Conti Trail Attack 3(of 2 kan ook) maar wil ook kijken naar wat anders in de toekomst. De Pirelli STR Rally spreken me wel aan. Maar ik zie verschil in prijzen. Kan het er niet echt uithalen. Behalve dat er bij 1 Yamaha staat maar dat staat ook op de Pirelli site
Yamaha voorband ? _O-

prijsverschil zit m denk ik in de DOT code , dat heb ik vaak ook als ik banden bestel op BandenLeader.nl : Goedkope banden | Koop autobanden online , de nieuwe DOT code is duurder dan die van 2 of 4 jaar oud . Voel je met rijden niks van , alleen in je portemonnee ;):+:t
 
Yamaha voorband ? _O-

prijsverschil zit m denk ik in de DOT code , dat heb ik vaak ook als ik banden bestel op BandenLeader.nl : Goedkope banden | Koop autobanden online , de nieuwe DOT code is duurder dan die van 2 of 4 jaar oud . Voel je met rijden niks van , alleen in je portemonnee ;):+:t
Top. Dan weet ik waar ik naar ga kijken. Vond het nogal een prijsverschil. Moet nog even kijken hoeveel profiel er nog op zit maar anders bestellen via Bandenleader inderdaad en dan naar Wierden gaan denk ik. Begreep dat Kentyre goede beoordelingen kreeg. Maar eerst de motor maar weer terug krijgen van de garage
 
Top. Dan weet ik waar ik naar ga kijken. Vond het nogal een prijsverschil. Moet nog even kijken hoeveel profiel er nog op zit maar anders bestellen via Bandenleader inderdaad en dan naar Wierden gaan denk ik. Begreep dat Kentyre goede beoordelingen kreeg. Maar eerst de motor maar weer terug krijgen van de garage
Ik zou dan even naar Adventure Bike Experience Center - The Adventure Starts Here in Heeten rijden.
Die doet alleen maar allroads en mensen voorbereiden op enorme reizen.

Wel gevaarlijk want er is daar zo veel moois.....
 
Yamaha voorband ? _O-

prijsverschil zit m denk ik in de DOT code , dat heb ik vaak ook als ik banden bestel op BandenLeader.nl : Goedkope banden | Koop autobanden online , de nieuwe DOT code is duurder dan die van 2 of 4 jaar oud . Voel je met rijden niks van , alleen in je portemonnee ;):+:t
ik dacht dat de tijd tussen productie en uiterlijke verkoop een tijd geleden redelijk aangescherpt was, een 4 jaar oude band kan er perfect uitzien maar op een natte ondergrond ineens een stuk minder grip hebben dan op droog omdat het meer uitgedroogd is inmiddels.
weet even niet hoeveel ,

je zou verwachten als er een oude of jonge DOT op zit men dat wel zou vermelden in de aanbieding . nu lijkt het een typo te zijn want voor dit geld zou je een set verwachten voor en achter incl montage ...
 
ik dacht dat de tijd tussen productie en uiterlijke verkoop een tijd geleden redelijk aangescherpt was, een 4 jaar oude band kan er perfect uitzien maar op een natte ondergrond ineens een stuk minder grip hebben dan op droog omdat het meer uitgedroogd is inmiddels.
weet even niet hoeveel ,

je zou verwachten als er een oude of jonge DOT op zit men dat wel zou vermelden in de aanbieding . nu lijkt het een typo te zijn want voor dit geld zou je een set verwachten voor en achter incl montage ...
Motorband veroudering - Bakker Motors Zaandam.

Bij bandenleader is het altijd duidelijk te zien wat de Dot Code is.

Ik koop oudere dot code banden nieuw, geen uv straling en dus vele malen minder veroudering dan 2e hands banden, ook geen ex circuit banden want juist die banden zijn al over de max geweest en juist die hebben minder grip.

Mijn 1e set banden dit jaar eerst vakantie +3500km daarna bochten training bij 2theexperience , terug naar huis in de regen 0,00 grip
 
Motorband veroudering - Bakker Motors Zaandam.

Bij bandenleader is het altijd duidelijk te zien wat de Dot Code is.

Ik koop oudere dot code banden nieuw, geen uv straling en dus vele malen minder veroudering dan 2e hands banden, ook geen ex circuit banden want juist die banden zijn al over de max geweest en juist die hebben minder grip.

Mijn 1e set banden dit jaar eerst vakantie +3500km daarna bochten training bij 2theexperience , terug naar huis in de regen 0,00 grip
2e hands ?? alleen als ik die persoon ken en de zaak waar de band eraf is gehaald ....

van het voorjaar kan ik weer een nieuwe voorband gaan scoren voor de GS
 
2e hands ?? alleen als ik die persoon ken en de zaak waar de band eraf is gehaald ....

van het voorjaar kan ik weer een nieuwe voorband gaan scoren voor de GS
Raar idee , die banden zijn er slechter aan toe dan oudere dot code die goed zijn opgeslagen.

Klik even op de link in mijn vorige bericht ;)
 
Raar idee , die banden zijn er slechter aan toe dan oudere dot code die goed zijn opgeslagen.

Klik even op de link in mijn vorige bericht ;)
klopt ik heb wel eens gehad dat iemand een set banden gekocht een maand op gereden en een 500 km maar kon niet wennen aan het karakter en wil wat anders, dan zou zo'n set interessant kunnen zijn.

maar je heb geen zicht hoe zijn ze opgeslagen ,, als er geen direct zonlicht opvalt en koel dan is het perfect, maar de keren dat ik bij een banden groothandel was het er smerig warm, met grote ramen op de meters hoge stellingen waar veel zonlicht op de voorraad scheen.....
en sommige banden lagen idd daar lange tijd.
 
klopt ik heb wel eens gehad dat iemand een set banden gekocht een maand op gereden en een 500 km maar kon niet wennen aan het karakter en wil wat anders, dan zou zo'n set interessant kunnen zijn.

maar je heb geen zicht hoe zijn ze opgeslagen ,, als er geen direct zonlicht opvalt en koel dan is het perfect, maar de keren dat ik bij een banden groothandel was het er smerig warm, met grote ramen op de meters hoge stellingen waar veel zonlicht op de voorraad scheen.....
en sommige banden lagen idd daar lange tijd.
In Tsjechië ben ik 2x naar de fabriek gereden om banden te kopen 😅👌

Nieuwer kun je ze niet kopen _O- :Y*O*
 
De prijs van 108 euro is van de voorband 90/90-21 met opschrift Yamaha en specificatie A is eerste montage zoals bij BMW Bridgestone A40 specificatie G. De prijs van 250 euro is voor een set banden.
Zover ik weet levert Pirelli vanaf 2020 alleen nog de voorband met specificatie A opschrift, afkomstig uit Brazilië.
De achterband 150/70-17 heeft dan weer geen specificatie, en is afkomstig uit China.
 
De prijs van 108 euro is van de voorband 90/90-21 met opschrift Yamaha en specificatie A is eerste montage zoals bij BMW Bridgestone A40 specificatie G. De prijs van 250 euro is voor een set banden.
Zover ik weet levert Pirelli vanaf 2020 alleen nog de voorband met specificatie A opschrift, afkomstig uit Brazilië.
De achterband 150/70-17 heeft dan weer geen specificatie, en is afkomstig uit China.
wat ik dan niet snap die banden worden in de GS scene verguist , sommige mensen laten die door de dealer direct vervangen voor wat anders.
Terwijl de gewone A40 beter is en A 41 behoorlijk wat beter . ze slijten allen behoorlijk 8 a 9 K km heb de voorband weer op ,, maar ze zijn wel erg fijn
 
Als ik de rest van de banden bekijk dan staat er overal Yamaha bij. Vandaar de verwarring/vraag. Wil niet ineens een band hebben wat niet op de 800GS past
Als de maat hetzelfde is, past hij fysiek wel.
Soort verschillen die er in zitten zijn dingen als minder profiel, die dus (iets) minder lang mee gaan..
Maar de fabrikant geeft nooit aan wát het verschil is.
 
Is geen specifieke Yamaha band is een 21 inch band die op meerdere motoren met een 21 inch voorwiel wordt aangeboden ook voor BMW
 
Schijnt dat BMW test met de A40 op stabiliteit met hoge snelheid met koffers, dan heb je een band nodig harder/stugger is, voor de rechtuit stabiliteit, deze band heeft ook minder profiel dan de band zonder G specificatie.
 
Schijnt dat BMW test met de A40 op stabiliteit met hoge snelheid met koffers, dan heb je een band nodig harder/stugger is, voor de rechtuit stabiliteit, deze band heeft ook minder profiel dan de band zonder G specificatie.
De grip op nat is waardeloos,, en er word geklaagd over stuur gevoel.
De gewone A40 en vooral de A41 ben ik wel over te spreken , behalve dat ze rap slijten en de laatste 1000 km sturen ze merkbaar minder .


Op de A1 bij Hengelo Noord waar je recht het industrie terrein heb en dat viaduct daar is de weg best wel aangetast door de vorst bij de krimp stukken , dat zal tzt wel gemaakt moeten worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan