Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Net weer terug van een rondje toeren langs de IJssel. Ff over het pontje en weer terug naar huis.. Heerlijk rustig maar man,man,man wat een vliegen..
D1B07664-5443-4B36-97A9-E7C982632D62.jpeg
 
Ik ga de mijne ook maar schoonmaken denk ik...Mijn helm en tourscherm zien er ook zo uit. Morgen nog even wat checks aan de motor uitvoeren en dan dinsdag naar Luxemburg. Vrouwlief gaat met de auto en neemt de woef mee. Ik tuf er achteraan/ervoor mooi mee...Eerste deel snelweg en dan bij Essen ongeveer B/L wegen.
 
Ik ben de VFR alvast aan het slopen voor de reparatie volgende week…. :X

Moest weer nadenken mbt de kuipschroeven en drukkers, maar tis gelukt….:+


Gelukkig heb ik een 30 jaar oude reservemotor die het altijd doet …… _O-
 
Gespot! Motortourclub 'n Tuf. We zijn maar op onze tuinstoelen in de voortuin gaan zitten...
:]


Locatie: Ergens op de grens tussen Liemers en de Achterhoek
 
Ritje Weerribben Zaterdag 24 Juni :]


Volgende week zaterdag 10:00 verzamelen bij de Esso aan de Stadshagenallee 1 Zwolle , +- 150km eindpunt Ten Cate Motoren Nieuwleusen . Neem cash mee want er zit een pond overgang bij

Route is gemaakt in MRA Open Streetmap
Wil je het route bestand : weerribben
 
Laatst bewerkt:
waatdeloos rijden met alle bezoekers richting Oosterik….. :X
Ja, die grensovergang daar is sowieso 1 drukke bedoening..
En je weet meteen dat je in NL bent, echt veel drukker dan in Dld, en een beetje doorrijden (zonder risico) is niet te doen, al helemaal niet met een groep..
 
De monteur stond even beteuterd te kijken, dus heb ik hem maar verteld wat en hoe we het zouden doen...
Ik ben op een auto-accu thuisgekomen, hopen dat de dynamo het heeft overleefd..
Zo ben ik een keer met mijn CB360T thuis gekomen op een Diesel Auto accu nadat de dynamo het had begeven :t Beter McGyver stijl dan OV :W
 
Heb onderweg met de ducati gehad dat gaskabel bij de nippel aan de hendelzijde. Buitenmantel verwijdert en ‘trekken’…gasgeven… :+

Achteraf gevaarlijk maar op de snelweg vanaf Enter naar afslag Enschede prima te doen…._O-
 
'Even koffie doen in Denekamp' was mijn idee na een bezoek aan Gildehaus..
Dát pakte net buiten Nordhorn toch even anders uit....

Bekijk bijlage 1893358

Heb onderweg met de ducati gehad dat gaskabel bij de nippel aan de hendelzijde. Buitenmantel verwijdert en ‘trekken’…gasgeven… :+

Achteraf gevaarlijk maar op de snelweg vanaf Enter naar afslag Enschede prima te doen…._O-
Met een ZL900 dubbele gaskabel trekkende kabel gebroken net uit de Benelux tunnel en genoeg ruimte op de carbs om daar de kabel te wisselen . Gasgeven naar voren :+ _O- :N8)7
Met de FZR600R uitlaat verloren, laten afkoelen en in m'n rugzak bij m'n nette beveiliging werkkleding door naar het werk :]8)7_O-

Onderweg naar het xjr weekend in Frankfurt am Main pop-up tent verloren op de autobahn -O-:?:+

Etc 8)7_O-:]
 
Doorgepakt, stator en mosfet regelaar bij Carmo besteld nadat ik vanmorgen met Carmo gebeld heb. Regelaar zou de oorzaak van kunnen zijn dat de stator hierdoor is opgeblazen.

Werd vanmorgen door Stijner gebeld dat de stator die hun leverden qua levering onbekend is. Zou uit Oekraïne moeten komen en de situatie is daar nu wel bekend….. |(

Honda zou de beste zijn….:?

Kortom, bestellen en ik wacht af…
 
ik snap niet waarom men niet veel meer gewone droge wisselspanning dynamo's gebruikt zoals bij BMW de oudere modellen , die gaan gewoon 300.000 km mee en dan alleen een lagertje of een koolborstel
 
Misschien omdat de stator ingebouwd is ipv een losse unit erop gemonteerd….:?

Gisterenavond de boel afgebouwd en een proefrit gemaakt, geslaagd….. _O-


De komende tijd wat proefritten op andere motoren maken…..:+
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
ik snap niet waarom men niet veel meer gewone droge wisselspanning dynamo's gebruikt zoals bij BMW de oudere modellen , die gaan gewoon 300.000 km mee en dan alleen een lagertje of een koolborstel
Yamaha XJR/Diversion
Kawasaki ZRX

Hebben die ook niet alleen Beiersche Mest Wagen

En vast nog wel meer merken en types
 
Terug
Bovenaan Onderaan