Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja was prima november weer inderdaad ... Enkel de windstoten aan de deltawerken waren vrij hevig , was op sommige momenten zelfs vrij gevaarlijk ook :/ maar voor de rest prima , enkele stevige buien maar welzijn niet van karton gemaakt he :+

En Zeeland is toch een heel mooie streek om is door te rijden :Y
 
Oef die MV ziet er wel heel gaaf uit :9~
Standard versie
110413middle2.jpg

Lusso (met koffers, semi actieve vering)
110413middle1.jpg


Nou Triumph kom maar op met die T800 Sport 8-)
 
Wat betreft achtervering, had de voorspanning met de standaardveer half ingedraaid.
Met de Hyperpro gaat ie zonder extra voorspanning al hoger staan vanachter, maar heb em nu helemaal ingedraaid (=max voorspanning). Zodoende staat ie lekker op z'n neus, poten 12mm doorgestoken dat stuurt wat lekkerder en hij is nog steeds zo stabiel als wat ook bij 190+.

De veervoorspanning is niet alleen voor de rijhoogte.
Standaard houdt men vaak aan dat je ongeveer 1/3 (afhankelijk van veerweg en type motor) inveert als je erop zit tov onbelast. Als het minder is, dan heb je teveel voorspanning en werkt de veer minder effectief.
Maar uiteraart heeft teveel of te weinig veervoorspanning ook invloed op de geometrie.

Zie ook: GoReTeX in "How To: Vering en Demping instellen"
of
ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer
 
Laatst bewerkt:
Niet echt mijn ding de MV , wel stijlvol design ... best een mooie motor.

@empyrium : zo ver is het ook niet voor mij hoor , 10 min rijden en ik ben de grens al over ... K' gra graag is touren in Nederland , zijn veel mooie baantjes enkel zonde dat er zoveel zone 30 is , om nog maar te zwijgen over de verkeersdrempels :-D
 

Me like a lot, helaas wekken die paar gebruikersverhalen van de 800 Brutale niet echt de indruk dat bij MV alles voor elkaar is.
Vind Turismo Veloce wel de ideale mix tussen sportieve naked en allroad. Ik hoop dat Mr Bloor junior goed kijkt naar die MV ;)
 
Me like a lot, helaas wekken die paar gebruikersverhalen van de 800 Brutale niet echt de indruk dat bij MV alles voor elkaar is.
Vind Turismo Veloce wel de ideale mix tussen sportieve naked en allroad. Ik hoop dat Mr Bloor junior goed kijkt naar die MV ;)
Ja daar heb je gelijk in, ik vind de Italiaantjes altijd super mooi wat design betreft. Alleen technisch en betrouwbaarheid is het niet je van het. Durf mijn centen er in ieder geval niet in te stoppen.
 
Fietsje had bijna twee weken stil gestaan en vanochtend kostte het mij een kwartier om m weer aan de praat te krijgen ;( , startmotor deed t gewoon maar een of andere manier was de brandstof toevoer niet goed, was het dan toch teveel vocht van de afgelopen weken? :?

Bij mijn vorige Tiger 900 moest de accu in de winter altijd aan de lader als ik m niet dagelijks gebruikte, wat is jullie ervaring met de kou en de 800, 's winters altijd aan de druppellader?

Grt, Ningaloo
 
Ik gebruik nooit een druppellader , mijn motor blijft enkel binnen als er in de winter wordt gestrooid tenzij het een mooie winterdag is ... heb nog nooit batterijproblemen gehad , motor staat wel droog , maar niet verwarmd.

Alarm op de motor staan ?
 
Ik heb geen alarm, dus waarschijnlijk is erg geen lekstroom. Het viel mij op dat de accu een kwartier lang starten makkelijk aankom zonder merkbaar kracht te verliezen. Dat was het probleem bij de T900, het klokje bleek behoorlijk wat te verbruiken als hij stilstond.
 
Ha medeTiger-riders,
even voorstellen hier.
Nelizzz, maar die nickname bestond al, en heb even gechecked, ik ben ouder, vandaar Senior er maar bij genoemd :)
Heb een 800 road met ABS, venom yellow.
Ik rij er alweer twee jaar op, hele jaar door, en volledig zonder problemen. Inmiddels zo rond de 36000km.
Ik ben ook al een flinke tijd af en toe een lurker op het M-F, nooit eerder gedacht hier een account aan te maken. Grootste reden was dat ik echt specifieke tiger 800 zaken wilde zoeken en vinden, meer op specifiek topic gesorteerd (zoals op tiger800.co.uk) en dat heeft het M-F niet; alle 800 onderwerpen zijn hier in 1 draad over de 800/xc.
Maar goed, uiteindelijk toch account aangemaakt! *O*

tot ziens
Nelizzz Sr.
 
Fietsje had bijna twee weken stil gestaan en vanochtend kostte het mij een kwartier om m weer aan de praat te krijgen ;( , startmotor deed t gewoon maar een of andere manier was de brandstof toevoer niet goed, was het dan toch teveel vocht van de afgelopen weken? :?

Bij mijn vorige Tiger 900 moest de accu in de winter altijd aan de lader als ik m niet dagelijks gebruikte, wat is jullie ervaring met de kou en de 800, 's winters altijd aan de druppellader?

Grt, Ningaloo

hmm 2 weken is wel erg kort om al problemen te geven en als je accu een kwartier starten volhoud zal het daar niet aan liggen lijkt me. Komt bij mij regelmatig voor dat de 800 paar weken niet gebruikt wordt maar starten doet ie gelijk.
Zet in de winter m'n 800 zo af en toe aan de druppellader.
 
Fietsje had bijna twee weken stil gestaan en vanochtend kostte het mij een kwartier om m weer aan de praat te krijgen ;( , startmotor deed t gewoon maar een of andere manier was de brandstof toevoer niet goed, was het dan toch teveel vocht van de afgelopen weken? :?

Bij mijn vorige Tiger 900 moest de accu in de winter altijd aan de lader als ik m niet dagelijks gebruikte, wat is jullie ervaring met de kou en de 800, 's winters altijd aan de druppellader?

Grt, Ningaloo
Twee weken moet zeker geen probleem zijn om te starten, dus als je accu nog vol zat ligt je probleem waarschijnlijk ergens anders. Google eens op de "stepper motor", zijn al meer mensen die daar problemen mee hebben gehad. De steppermotor goed schoon maken en af en toe wat invetten schijnt het probleem (niet starten/geen stationair) te verhelpen.
 
Ha medeTiger-riders,
even voorstellen hier.
Nelizzz, maar die nickname bestond al, en heb even gechecked, ik ben ouder, vandaar Senior er maar bij genoemd :)
Heb een 800 road met ABS, venom yellow.
Ik rij er alweer twee jaar op, hele jaar door, en volledig zonder problemen. Inmiddels zo rond de 36000km.
Ik ben ook al een flinke tijd af en toe een lurker op het M-F, nooit eerder gedacht hier een account aan te maken. Grootste reden was dat ik echt specifieke tiger 800 zaken wilde zoeken en vinden, meer op specifiek topic gesorteerd (zoals op tiger800.co.uk) en dat heeft het M-F niet; alle 800 onderwerpen zijn hier in 1 draad over de 800/xc.
Maar goed, uiteindelijk toch account aangemaakt! *O*

tot ziens
Nelizzz Sr.
Welkom Senior! :)
 
Ha medeTiger-riders,
even voorstellen hier.
Nelizzz, maar die nickname bestond al, en heb even gechecked, ik ben ouder, vandaar Senior er maar bij genoemd :)
Heb een 800 road met ABS, venom yellow.
Ik rij er alweer twee jaar op, hele jaar door, en volledig zonder problemen. Inmiddels zo rond de 36000km.
Ik ben ook al een flinke tijd af en toe een lurker op het M-F, nooit eerder gedacht hier een account aan te maken. Grootste reden was dat ik echt specifieke tiger 800 zaken wilde zoeken en vinden, meer op specifiek topic gesorteerd (zoals op tiger800.co.uk) en dat heeft het M-F niet; alle 800 onderwerpen zijn hier in 1 draad over de 800/xc.
Maar goed, uiteindelijk toch account aangemaakt! *O*

tot ziens
Nelizzz Sr.

Welkom Senior!

Dat is een flinke kilometerstand die je er in twee jaar opgezet hebt,ook een hoop woon-werkverkeer neem ik aan? Anders heb je wel een hoop vrije tijd }) wat de naam senior weer zou verklaren natuurlijk.. *D
Gele Tigers zie je niet veel,plaats er maar eens een foto van als je wil. 8-)

Grt Ron
 
Ha medeTiger-riders,
even voorstellen hier.
Nelizzz, maar die nickname bestond al, en heb even gechecked, ik ben ouder, vandaar Senior er maar bij genoemd :)
Heb een 800 road met ABS, venom yellow.
Ik rij er alweer twee jaar op, hele jaar door, en volledig zonder problemen. Inmiddels zo rond de 36000km.
Ik ben ook al een flinke tijd af en toe een lurker op het M-F, nooit eerder gedacht hier een account aan te maken. Grootste reden was dat ik echt specifieke tiger 800 zaken wilde zoeken en vinden, meer op specifiek topic gesorteerd (zoals op tiger800.co.uk) en dat heeft het M-F niet; alle 800 onderwerpen zijn hier in 1 draad over de 800/xc.
Maar goed, uiteindelijk toch account aangemaakt! *O*

tot ziens
Nelizzz Sr.


*O* welkom !!,
 
Twee weken moet zeker geen probleem zijn om te starten, dus als je accu nog vol zat ligt je probleem waarschijnlijk ergens anders. Google eens op de "stepper motor", zijn al meer mensen die daar problemen mee hebben gehad. De steppermotor goed schoon maken en af en toe wat invetten schijnt het probleem (niet starten/geen stationair) te verhelpen.


Dat zou mooi zijn als invetten van de stepper motor het niet stationair blijven lopen kan verhelpen! :Y
Ik wordt er af en toe helemaal gek van als hij maar blijft afslaan, zeker tijdens het offroaden is dat iets wat je niet wil! |(
Een paar keer contact aan en uit helpt meestal wel maar toch..
Thanks voor de tip! :}
 
Twee weken moet zeker geen probleem zijn om te starten, dus als je accu nog vol zat ligt je probleem waarschijnlijk ergens anders. Google eens op de "stepper motor", zijn al meer mensen die daar problemen mee hebben gehad. De steppermotor goed schoon maken en af en toe wat invetten schijnt het probleem (niet starten/geen stationair) te verhelpen.

Bedankt voor de tip! Idd wat vergelijkbare verhalen op het Engelse Tiger800 forum. Is kijken of het een aanhoudend probleem gaat worden. Verder heb ik geen probleem met stationair lopen maar als het aan gaat houden toch maar ff terug naar de dealer. Heb nog een jaar garantie *O*
 
Bedankt voor de tip! Idd wat vergelijkbare verhalen op het Engelse Tiger800 forum. Is kijken of het een aanhoudend probleem gaat worden. Verder heb ik geen probleem met stationair lopen maar als het aan gaat houden toch maar ff terug naar de dealer. Heb nog een jaar garantie *O*
Ik geloof niet dat er al een permanente oplossing voor gemaakt is, althans ik heb er nog niet van gehoord. Maar zou t graag horen als de dealer het op weet te lossen!
 
Welkom Senior!

Dat is een flinke kilometerstand die je er in twee jaar opgezet hebt,ook een hoop woon-werkverkeer neem ik aan? Anders heb je wel een hoop vrije tijd }) wat de naam senior weer zou verklaren natuurlijk.. *D
Gele Tigers zie je niet veel,plaats er maar eens een foto van als je wil. 8-)

Grt Ron

Thanks allen voor het welkom
idd ook woon-werk, en nee... zo senior ben ik echt niet!
Een plaatje gevraagd... Bij deze:

full


Ritje van vandaag, met het weinige licht / laagstaande zon geschoten
Had de ketting gespannen en de Stebel even anders gemonteerd en dat moest dus even getest worden :]

Nelizzz
 
Ik heb mijnen tiger nu een jaartje (november 2012) en heb er nu een 17.000km opgezet zonder woon-werkverkeer ;) ... enkel de weekends en tijdens men verlof :Y


Gisteren nog een paar remblokjes gaan halen voor de achterrem :

2i1l2fb.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan