Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Nelizzzzz,

Fraaie foto hoor, mooie fiets.
Toch een kleur die te overwegen is.
Ik wilde je even vragen hoe je de Stebel gemonteerd hebt, daar ik nu ook zo'n ding heb liggen.
Is het eventueel mogelijk dat je er een fotootje van maakt en hier even plaatst?
En heb je ook het relais ertussen gezet?

Vast bedankt!!
Als iemand anders ook een Stebel heeft gemonteerd: alle info is welkom!

Haha en bedankt he, daar gaan mijn smoezen en excuses! |(
Maar ik blijf er bij dat voor een beginnende offroader het toch erg lekker is om een beetje fatsoenlijk contact te hebben met moeder aarde,anders dan horizontaal *D

No worries, ben zelf 1.76 en heb 3 jaar op een KTM 950AdvS gereden (die is stukkie hoger dan de XC) weet maar al te goed hoe het voelt ;)

Ha Nelizzzzz,

Fraaie foto hoor, mooie fiets.
Toch een kleur die te overwegen is.
Ik wilde je even vragen hoe je de Stebel gemonteerd hebt, daar ik nu ook zo'n ding heb liggen.
Is het eventueel mogelijk dat je er een fotootje van maakt en hier even plaatst?
En heb je ook het relais ertussen gezet?

Vast bedankt!!
Als iemand anders ook een Stebel heeft gemonteerd: alle info is welkom!

De kleur is raar. Soms geel, soms groen. Afhankelijk van zonlicht, wolken, vanalles. Ik vind het prachtig :)
Engels: venom yellow, nederlands: gifgroen. En dat geeft maar aan dat er discussie is over geel/groen...

De Stebel Nautilus Compact is in twee delen gemonteerd: compressor met relais achterin onder de bagagedrager. De hoorn linksvoor onder de bovenste zwarte zijkap, kijk maar eens, daar zit een enorme vrije ruimte. De hoorn zit met tie-raps aan het frame vast.
Luchtslang van 1.4m ongeveer nodig gehad. Geen vertraging trouwens.
Je moet wel even een verloopstukje regelen om de slang op de hoorn te monteren. Hornbach, tuinafdeling. ;)
En ja, relais is behoorlijk aan te raden, ook al zijn er mensen die het dat niet hebben gedaan en zeggen dat er nooit wat is gebeurd. Die geven misschien een kort bliepje :P
Als je flink bleeeeeept, dan wil je niet dat de boel in de fik vliegt. Trekt behoorlijk wat amperes.

succes, Nelizzz

Nelizzzz bedankt voor de uitleg :} , ik had er nooit op gekomen om de Nautilus uit elkaar te halen....maar inderdaad een goede oplossing. nog even ergens zo'n slang van 1,5 meter regelen. Ik neem aan dat je die ook met tie-raps aan je frame hebt gemonteerd.
daarna maar eens kijken of de medeweggebruikers met wat minder hoongelach reageren op mijn waarchuwingstekens }) _O-

Nelizzzz bedankt voor de uitleg :} , ik had er nooit op gekomen om de Nautilus uit elkaar te halen....maar inderdaad een goede oplossing. nog even ergens zo'n slang van 1,5 meter regelen. Ik neem aan dat je die ook met tie-raps aan je frame hebt gemonteerd.
daarna maar eens kijken of de medeweggebruikers met wat minder hoongelach reageren op mijn waarchuwingstekens }) _O-

de klemmen van de hoorn afhalen (zagen) of met de soldeerbout smelten :+
de slang is niet vastgemaakt aan het frame, heb 'm ergens door een gaatje van het frame heengewurmd en dan loopt ie zo naar onder het zadel in een geultje langs andere kabelboom helemaal naar achteren.
de zekering/houder ligt bij de andere zekeringen (draadje zo kort mogelijk van de accu)
relais en compressor ook tie-rap achterin.
allemaal niet zo moeilijk, wel even relaxed de tijd voor nemen.

en ja, op de weg scheelt het!

@Ronfilmfan:
ik zag hele leuke filmpjes op youtube van je. Ardennen enzo. Heel benieuwd op welke banden je dat gedaan hebt. Noppen of gewone allroad banden (dus trailmax, scorpion trail of metzeler tourance, dat soort allroad typen).

@Firecastle: zag ergens in deze draad dat je de bijrijdersgrepen zwart had gemaakt/laten maken. Hoe en/of waar? Wil dat ook, stoort me al twee jaar dat grijs.

Inderdaad Nelizzz die bijrijdersgrepen moeten zwart. :Y . Ik heb het nog niet gedaan maar ga ze deze winter zwart laten poedercoaten. Ik ken een bedrijf in Nijkerk, Gerritsen Coatings bv, die dat voor een zeer schappelijk prijsje doen. Gewoon ff langsrijden en doorgeven of je ze glanzend, mat of zijdeglans wil hebben. Weekje later zijn ze klaar. Paar tientjes denk ik.
Ze hebben al een paar keer motorvelgen en autovelgen voor mij (keurig) behandeld.
Succes!

@Ronfilmfan:
ik zag hele leuke filmpjes op youtube van je. Ardennen enzo. Heel benieuwd op welke banden je dat gedaan hebt. Noppen of gewone allroad banden (dus trailmax, scorpion trail of metzeler tourance, dat soort allroad typen).

@Firecastle: zag ergens in deze draad dat je de bijrijdersgrepen zwart had gemaakt/laten maken. Hoe en/of waar? Wil dat ook, stoort me al twee jaar dat grijs.

In die filmpjes reed ik nog op de standaard Bridgestone Battlewings.
Een paar weken geleden hebben we het nog eens dunnetjes over gedaan en toen reed ik op de TKC's,wat het allemaal toch een stuk makkelijker maakt kan ik je melden.. :)
En op asfalt bevallen ze allebei ook erg goed,de TKC's bewegen wat meer en die moet je ook echt nadrukkelijk insturen maar als je er eenmaal aan gewend bent,super! :Y

Laatst bewerkt:
@Ronfilmfan:

Ik heb ze ook zwart laten maken, samen met het jiffy en velgen !!!

full

ik snap niet waarom jullie die duogrepen zwart willen, ze zijn toch in dezelfde kleur als het frame. Als je tenminste zo'n exclusief zilverkleurig frame hebt O-)

bikepics-2217769-full.jpg

Vandaag weer lekker lange rit gereden, was af en toe aardig mistig en twas frisjes maar heerlijk :]

bikepics-2616199-full.jpg

Je hebt gelijk BurgerKing joukleur frame wordt telkens exclusiever.
Was in 2012 niet meer verkrijgbaar helaas. Ze hadden toen wel de kleur van het frame aangepast maar niet die van de handgrepen(waarschijnlijk hadden ze daar nog ettelijke duizenden van op voorraad)....MAAR....ook "ons" zwarte frame zal exclusief worden nu Triumph net als op de ST3 de frame's in allerlei kleurtjes gaan leveren. welliswaar zal het zilvergrijze frame ongetwijfeld het meest exclusief blijven.

Niets helaas ... gelukkig ja *O*

Dat rood frame voor de XC dat eraan komt ... nee dank u :N , denk niet dat daar echt veel mensen op zitten te wachten :r
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het int eggie wel mooi kan vinden :X Ik ga wel ff kijken als ie bij de dealert staat.

Mooi of lelijk is voor ieder verschillend, maar aangezien het een SE is zal er extra betaald moeten worden voor die rode accenten, heb ik er niet voor over.

Bij de Street Triple betaal 1000 Euro meer voor de R waarom kan dat nou niet bij de 800/XC heel jammer, gemiste kans '(
Denk dat er best veel mensen zouden zijn die daar wel extra geld voor over hebben.

Heb vandaag deze allroad rit gedaan.
Was een leuke rit met wat stukken offroad; die stukken offroad waren nu een behoorlijk modderige glibberbende, wat op de dunlop trailmax soms niet meeviel
:]

Ook een stukje inmiddels afgesloten, en wel in het bos hiero mag je niet vanuit het oosten rechtsaf naar het noorden afslaan. ;(

Nelizzz

Vandaag ook een ritje gereden , mezelf vastgereden op het strand ook _O- ... gelukkig 2 vriendelijke Nederlanders die me eruit geholpen hebben ... waarvoor dank :]

Ik had beter moeten weten en eigenlijk wist ik ook beter maarja wou het toch is proberen :P ... lukt dus niet met gewone banden O-) denk zelfs niet met noppenbanden :N

Hier de pics :

25ur51c.jpg

2ugywl2.jpg

b51frb.jpg

3ct2w.jpg

1zcpjqv.jpg

2yln4w6.jpg

Uiteraard moet er gekuist worden ook :yes:

25u3385.jpg

Heb nog een net voorzien op het zadel ook :

348obbd.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag ook een ritje gereden , mezelf vastgereden op het strand ook _O- ... gelukkig 2 vriendelijke Nederlanders die me eruit geholpen hebben ... waarvoor dank :]

Ik had beter moeten weten en eigenlijk wist ik ook beter maarja wou het toch is proberen :P ... lukt dus niet met gewone banden O-) denk zelfs niet met noppenbanden :N

Hier de pics :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteraard moet er gekuist worden ook :yes:

[afbeelding]

Heb nog een net voorzien op het zadel ook :

[afbeelding]
:} leuke pics !!! Gave plek ook om te rijden.

Die van mij is al een poosje in winterslaap :X

Ah de Panoramaweg . Je kunt best door t zand, als je maar snelheid houdt (en da's moeilijk!).

Yep de panoramaweg :Y , ja snelheid houden ... Niet simpel toch en de grip van de tourance Metzeler is ook ver weg op zand.

Maar k'ga komend weekend informeren naar noppenbanden voor de winter :Y
Iemand een idee wat past of mogelijk is voor de tiger 800 road ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan