Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks allen voor het welkom
idd ook woon-werk, en nee... zo senior ben ik echt niet!
Een plaatje gevraagd... Bij deze:

[afbeelding]

Ritje van vandaag, met het weinige licht / laagstaande zon geschoten
Had de ketting gespannen en de Stebel even anders gemonteerd en dat moest dus even getest worden :]



Nelizzz

Nice! Mooie foto en dat geel staat hem erg goed..

Ik heb mijnen tiger nu een jaartje (november 2012) en heb er nu een 17.000km opgezet zonder woon-werkverkeer ;) ... enkel de weekends en tijdens men verlof :Y


Gisteren nog een paar remblokjes gaan halen voor de achterrem :

2i1l2fb.jpg

Zo dat doe je goed! Ik heb er in 1 jaar 13000km opgezet maar daar zat een vakantie bij van 7400km dus dat hielp wel. Met al dat offroaden maak je ook niet zoveel kilometers natuurlijk..

Het goede spul in de achterklauwtjes! :Y

Ik heb bij Projection Racing in Engeland deze dingen besteld en opgestuurd gekregen,

Foto-FMX887SB.jpg


Hiermee kan ik een beetje met de hoogte gaan experimenteren,ik ben maar 1.73m en voor het manouvreren en offroaden kom ik af en toe toch een stukje been tekort.. ;(
 
:W
Moggel

Mijn fietsje is van Maart 2012 en staat nu op 11dkm en een beetje !!
Is het alweer tijd om m in te ruilen?!?!?
 
Ik heb bij Projection Racing in Engeland deze dingen besteld en opgestuurd gekregen,

[afbeelding]

Hiermee kan ik een beetje met de hoogte gaan experimenteren,ik ben maar 1.73m en voor het manouvreren en offroaden kom ik af en toe toch een stukje been tekort.. ;(
Nice ben wel benieuwd heb hier het zelfde porbleem ben ook maar 1.73.
Normaal rijden is de zit op ze laagste stand en voorpoten iets negatief genoeg maar offroad rijden ben ik bang dat ik meer moet hebben.
 
Ik ben op zoek naar beschermroosterkes voor de mistlichten ... er is eentje waar het glas van gebarsten is door een steentje vermoed ik , een mug zal het wel nie geweest zijn zeker ?!
Ik ga de gebarsten mistlamp vervangen maar aangezien dat prutske 90€ kost enkel voor de lamp zelf zoek ik da in de toekomst wel wat te vermijden :crossed_arms:
Glaskes zijn blijkbaar ook niet apart verkrijgbaar dus t'is ineens heel de lamp.

Iets gelijkaardig gelijk de bescherming op de koplamp dus :

20jfgom.jpg


Daar zullen ook wel van die universele roosterkes in bestaan zeker ?
 
Iets gelijkaardig gelijk de bescherming op de koplamp dus :

Daar zullen ook wel van die universele roosterkes in bestaan zeker ?
Een rooster net als voor je koplamp gaat denk ik niet heel veel helpen, aangezien die mazen behoorlijk groot zijn. Zou dan voor zekerheid gaan en een plexiglas kapje ervoor monteren.
 
:W
Moggel

Mijn fietsje is van Maart 2012 en staat nu op 11dkm en een beetje !!
Is het alweer tijd om m in te ruilen?!?!?

want de asbakken zijn vol :? :+

tenzij je wat anders wil, is er m.i. geen reden om je 800 in te ruilen. Eerste 'grote' kostenpost is de 20.000km beurt, dus je kan nog even. :]



Mijne is van 4-11, met zo'n 30.000km op de teller, dus ik zit er wel over te denken om em in te ruilen. Volgend jaar eerst eens proefrijden op de MV800 Turismo Veloce en afwachten wat de prijs van de dat ding wordt. Ik denk dat ik nog gewoon een jaartje met m'n huidige 800 blijf rijden totdat ik de knoop doorhak.
Ik ben eigenlijk heel tevreden. Het is veel motor voor het geld, afwerking (tov Jappen) is gewoon heel goed. Blok is super, met kleine investering en wat eenvoudige aanpassingen stuurt ie prima. Mocht ik voor een nieuwe Tiger800 gaan dan ga ik wel kijken om de remmen serieus aan te pakken (klauwen van de Explorer+pomp van de StripleR)
Enige echte nadeel.....te weinig vrije tijd om ervan te genieten ;) :') , ik wil wel weer eens naar Duitsland/Frankrijk/Oostenrijk om lekker te sturen :] :]
 
Laatst bewerkt:
Nice ben wel benieuwd heb hier het zelfde porbleem ben ook maar 1.73.
Normaal rijden is de zit op ze laagste stand en voorpoten iets negatief genoeg maar offroad rijden ben ik bang dat ik meer moet hebben.

Jullie XC rijders zijn maar beetje watjes :P
gewoon rijden....
Neem een voorbeeld aan de Late Great Gaston Rahier :} :}

1.55m 'groot' Dakar held/winnaar :} en 3 voudig motocross wereldkampioen

rahier.jpg


in z'n BMW tijd ging ie op een vd cilinders staan gaf gas een slingerde dan zijn ander been over het zadel _O-
 
:W
Moggel

Mijn fietsje is van Maart 2012 en staat nu op 11dkm en een beetje !!
Is het alweer tijd om m in te ruilen?!?!?
Haha dat je daar nog steeds mee rond rijdt. Nee, die is echt al afgeschreven. Misschien dat de oud ijzer handel er nog iets voor geeft?
 
want de asbakken zijn vol :? :+

tenzij je wat anders wil, is er m.i. geen reden om je 800 in te ruilen. Eerste 'grote' kostenpost is de 20.000km beurt, dus je kan nog even. :]



Mijne is van 4-11, met zo'n 30.000km op de teller, dus ik zit er wel over te denken om em in te ruilen. Volgend jaar eerst eens proefrijden op de MV800 Turismo Veloce en afwachten wat de prijs van de dat ding wordt. Ik denk dat ik nog gewoon een jaartje met m'n huidige 800 blijf rijden totdat ik de knoop doorhak.
Ik ben eigenlijk heel tevreden. Het is veel motor voor het geld, afwerking (tov Jappen) is gewoon heel goed. Blok is super, met kleine investering en wat eenvoudige aanpassingen stuurt ie prima. Mocht ik voor een nieuwe Tiger800 gaan dan ga ik wel kijken om de remmen serieus aan te pakken (klauwen van de Explorer+pomp van de StripleR)
Enige echte nadeel.....te weinig vrije tijd om ervan te genieten ;) :') , ik wil wel weer eens naar Duitsland/Frankrijk/Oostenrijk om lekker te sturen :] :]
_O-
:W
Moggel

Mijn fietsje is van Maart 2012 en staat nu op 11dkm en een beetje !!
Is het alweer tijd om m in te ruilen?!?!?
Haha dat je daar nog steeds mee rond rijdt. Nee, die is echt al afgeschreven. Misschien dat de oud ijzer handel er nog iets voor geeft?
|( heb ze gebeld maar krijg er niets voor. :9
 
@empyrium : nee geen plexiglas ;( , ik weet dat dat beter gaat beschermen dan een rooster maar het moeten roosters worden :Y ... Mazen mogen uiteraard kleiner zijn , jammer genoeg heb ik nog geen enkele optie gevonden :/
 
Even iets anders:

Is het een heel raar idee om op de Tiger in de Ardennen te gaan toeren 22/23/24 november?
Ik zit dan in een huisje met wat vrienden (in principe mountainbiken), maar ik zit er over te denken om op de motor te gaan.
Ik word overal heel raar aangekeken als ik daar over begin... :? "November? Ardennen? Motor?"

nou zag ik hier dat er misschien wel af en toe winterse buien verwacht kunnen worden :?

Trouwens, is dit erg off-topic? Weet niet hoe "tiger 800/xc" het hier moet zijn... (zag eerder al een MV Agusta voorbij komen...)
Nelizzz
 
Vorig jaar in maart nog naar de Ardennen/luxemburg gereden , temperatuur was -3 overdag , enkele lichte sneeuwbuien over me gehad ( smeltende sneeuw weliswaar ) en op de meeste plaatsen lag er ook nog sneeuw , de banen waren wel overal vrij maar alles lag nat.

Voordeel is dat de Ardennen voor jou alleen zijn in de winter .... Geen motorrijder te zien ;-)
Waarom zou je het niet doen ?
In uw naam lees ik Senior dus ik vermoed dat je zeker het verstand hebt om te weten dat je in november op een andere manier rijdt dan in bv. Juli of augustus.

Met gezond verstand kan je het hele jaar rijden en overal ;-)
 
Nou, met enigszins op pause gezet verstand dender ik alweer 25 jaar in de Ardennen op een mountainbike door de modder... Maar dit jaar ben ik zo slecht getraind, dat ik aan de motor begon te denken... :)
Laat die maten van me maar fietsen, ik kan ze toch niet bij houden deze keer...
Maar goed, in NL rij ik ook woonwerk in de winter, kom wel eens wat sneeuw tegen, maar pak wel de trein als het echt erg wordt voorspeld (verstand waarschijnlijk).
Je vond het in ieder geval niet echt een raar idee :)

Nelizzz
 
De Tiger doet het prima in de sneeuw :Y . Vorig jaar:

IMG-20130115-WA0002.jpg


Zorg wel dat je de juiste banden hebt, met straatbanden ben je nergens. (TKC is ook verre van ideaal)
 
Laatst bewerkt:
Empyrium, dat zijn beste plaatjes!
Maar ik was van plan om op de weg te blijven deze keer :)
Dus je bandenadvies: ja ik moet de juiste banden hebben, maar dat blijven dus nu de Dunlop Trailmaxen.
Ik denk dat on-road verraderlijker is met sneeuw dan off-road met paksneeuw (voor beiden geldt: als het maar niet platgereden/aangestampt is)
 
Wat voor pijp heb je daar acher op zitten eigenlijk?
Ben aan het orienteren op een andere, de OEM gaat er af een keer.
 
@ bluebanditdave:
Ik weet niet hoe handig je bent, maar met een geperforeerde plaat metaal en een paar beugels kun je misschien zelf iets fabriceren.
 
Jullie XC rijders zijn maar beetje watjes :P
Ik ga niks ontkennen zit nu in 5 sterren hotel voor werk ;)

gewoon rijden....
Neem een voorbeeld aan de Late Great Gaston Rahier :} :}

1.55m 'groot' Dakar held/winnaar :} en 3 voudig motocross wereldkampioen

[afbeelding]

in z'n BMW tijd ging ie op een vd cilinders staan gaf gas een slingerde dan zijn ander been over het zadel _O-
HELD!
 
~
Jullie XC rijders zijn maar beetje watjes :P
gewoon rijden....
Neem een voorbeeld aan de Late Great Gaston Rahier :} :}


1.55m 'groot' Dakar held/winnaar :} en 3 voudig motocross wereldkampioen

[afbeelding]

in z'n BMW tijd ging ie op een vd cilinders staan gaf gas een slingerde dan zijn ander been over het zadel
 
Laatst bewerkt:
Jullie XC rijders zijn maar beetje watjes :P
gewoon rijden....
Neem een voorbeeld aan de Late Great Gaston Rahier :} :}


1.55m 'groot' Dakar held/winnaar :} en 3 voudig motocross wereldkampioen

[afbeelding]

in z'n BMW tijd ging ie op een vd cilinders staan gaf gas een slingerde dan zijn ander been over het zadel _O-

Haha en bedankt he, daar gaan mijn smoezen en excuses! |(
Maar ik blijf er bij dat voor een beginnende offroader het toch erg lekker is om een beetje fatsoenlijk contact te hebben met moeder aarde,anders dan horizontaal *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan