Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
kneepads ken ik en er zijn elbow pads maar nu zijn er dus ook earpads voor je helm...je bent nogal wat van plan met de 800 :?


8-)
 
De Shoei Neotec is ondertussen aangekocht ... Eindelijk dan een Shoei met zonnevisier en de Neotec is ook opmerkelijk een pak stiller dan de XR1100 die ik had , en dat voor een systeemhelm :} ... Er zitten nu ook earpads bijgeleverd , kostelijk maar ben tevreden met mijn aankoop :Y

T'is de antraciet geworden , voor eens ook is geen mat genomen.
Toch nog is verscheidene helmen gepast maar nee ... blijf bij Shoei :]

[afbeelding]
_O- _O- wat een verrassing zeg !! :P
kneepads ken ik en er zijn elbow pads maar nu zijn er dus ook earpads voor je helm...je bent nogal wat van plan met de 800 :?


8-)
Ear-down !!
 
De knie aan de grond is geen probleem , elleboog lukt niet , oren dus hoogstwaarschijnlijk ook niet ... jaja het noemt wel degelijk zo ... earpads , zijn extra vullingen die aan de oren zitten en makkelijk verwijderbaar zijn. ;-)
 
De knie aan de grond is geen probleem , elleboog lukt niet , oren dus hoogstwaarschijnlijk ook niet ... jaja het noemt wel degelijk zo ... earpads , zijn extra vullingen die aan de oren zitten en makkelijk verwijderbaar zijn. ;-)
haha knie aan de grond met de tiger is dat makkelijk of moet je erg groot zijn haha :P


Nice fotos van offroad spelen! :D
Moet er ook maar eens aan gaan beginnen!
Hoop dat die van mij ook zo schade vrij blijft :P
 
Ik ben maar 1m 73 groot hoor , knie leggen is enkel een kwestie van de juiste zithouding aan te nemen , het kan met de Tiger maar t'is een all-road dus je moet behoorlijk doorhangen ... maar op een groot rond punt hou ik makkelijk een yam R1 bij hoor , knietje leggen en gaan ... de meeste kijken dan wel is aardig op _O-
Nooit de Tiger onderschatten , t'is echt een veelzijdige motor hoor ;)
 
Zeker Tiger niet onderschatten. Knie aan de grond heb ik nooit gehad op Tiger (heb ook geen knee pads op mijn pak sinds ik all-road rij). Maar voetsteunen zijn wel behoorlijk afgesleten. Heb veervoorspanning achter ongeveer tot helft ingedraaid. Rij solo en zonder bagage normaal gesproken. Misschien nog verder opschroeven? Hoe staat deze bij jullie (heb t over road versie)? Aan andere kant is t ook wel makkelijk, achterband zit ongeveer op de rand als voetsteunen raken dus is ook wel soort van grens dan.
 
Akrapovic voor de tiger 800 ???

Even een vraag hier namens mijn lief......

Is er iemand op dit forum die deze uitlaat/ slip-on heeft op zijn/haar tiger 800..???
Zij twijfelt tussen de Leo-vince en het gevraagd.....

namens Happy Tiger....
 
Vraagje van mijn kant:

Hoe krijg ik een avatar op mijn MF..???


eerst maar even een gewone foto.....

2hhp3k6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf carbon Leo en dat bevalt uitstekend.
Ook wel eens Akra gekeken en je hebt vast dit al gezien: Akrapovič Tiger+800%2f800XC S-T800SO1-HZAAT+Slip-On+Line+(Titanium)
 
Vraagje van mijn kant:

Hoe krijg ik een avatar op mijn MF..???


eerst maar even een gewone foto.....
Verklein je plaatje totdat deze niet meer is dan 10kb en je kan via "wijzig profiel" het plaatje uploaden. Of plaats je plaatje op een externe site (max. 100kb) en dan weer via "wijzig profiel" het plaatje uploaden.
 
Zeker Tiger niet onderschatten. Knie aan de grond heb ik nooit gehad op Tiger (heb ook geen knee pads op mijn pak sinds ik all-road rij). Maar voetsteunen zijn wel behoorlijk afgesleten. Heb veervoorspanning achter ongeveer tot helft ingedraaid. Rij solo en zonder bagage normaal gesproken. Misschien nog verder opschroeven? Hoe staat deze bij jullie (heb t over road versie)? Aan andere kant is t ook wel makkelijk, achterband zit ongeveer op de rand als voetsteunen raken dus is ook wel soort van grens dan

Mja met een textielpak kan het ook hoor |(

vwpy4g.jpg


Net iets te diep , dacht dat ik nog net iets meer over had ... t' vrouwtje lost dit wel op , badge erover strijken en t'is als nieuw :P


Ik kan men banden helemaal rondrijden , en echt helemaal zonder de voetsteunen te raken :? heb wel de Hyperpro vering zitten en de off-roadsteunen van Triumph ... door de Hyperpro achter komt em wel iets hoger te staan dacht ik :Y , dit verklaard waarschijnlook ook waarom ik blijkbaar meer grondspeling heb.

Enige wat ik al aan de grond gereden heb is de zijstandaard , hier staat ook wel een voetverbreder op maar dan nog , ik verschoot wel dat die zou raken maar het kan dus wel ... dit was zonder een knie te leggen , gewoon op een bochtig wegje in Luxemburg :?

ohmome.jpg


Lijkt allemaal leuk maar weet toch even dit , als je zijstandaard over de grond schuurt ... die geeft niet echt veel mee dus dit kan en zal werken als een anker met alle gevolgen vandien.
Ik had de ruimte om em even terug rechtop te zetten , remmen en terug de bocht in ... heb je die ruimte niet dan ge je neer ;)

Zelfde als een knie leggen , de Tiger is daar in principe niet voor gemaakt dus ik raad het de meest gewoon ten zeerste af om het te proberen ... het kan maar hou rekening met de risico's en weet waar je het doet ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi bewijs! Maar ik kies er toch voor om mijn pak heel te houden en dus knieen tegen de tank. Ik denk inderdaad dat hij hoger komt te staan door Hyperpro dan. Zoals gezegd als ik banden rond rijd dan raak ik voetsteunen flink. Ben er nog niet uit of ik Hyperpro nog ga doen of dat ik toch maar eens voorzichtig rond ga kijken komend voorjaar voor iets nieuws.....niet dat ik Tiger beu ben, zeker niet. Het is de motor waar ik veruit de meest km's per jaar op maak als ik t vergelijk met mijn vorige motoren. Gewoon omdat hij zo lekker rijdt en ik hem veel vaker voor woon-werk verkeer gebruik.
 
Ik hou men pak ook liever heel hoor , gewoon net iets te enthousiast geweest dat moment :-)

Een nieuwe motor is altijd leuk he , mijn tiger moet toch minstens nog een jaartje dienen ... Misschien dat ik dan overstap op de explorer of de adventure ;-) ... er is geen haast bij , amuseer me prima met de tiger
 
Wat betreft achtervering, had de voorspanning met de standaardveer half ingedraaid.
Met de Hyperpro gaat ie zonder extra voorspanning al hoger staan vanachter, maar heb em nu helemaal ingedraaid (=max voorspanning). Zodoende staat ie lekker op z'n neus, poten 12mm doorgestoken dat stuurt wat lekkerder en hij is nog steeds zo stabiel als wat ook bij 190+.
 
Laatst bewerkt:
Zodoende staat ie lekker op z'n neus, poten 12mm doorgestoken dat stuurt wat lekkerder en hij is nog steeds zo stabiel als wat ook bij 190+.

Da is vreemd , mijne is 6mm doorgestoken vooraan en achter staat hij nu niet op max voorspanning maar vanaf 160km/h voel ik toch wel instabiliteit ... niet in die mate dat je niet meer sneller durft maar je voelt het wel.
Het stuurt wel messcherp tot pakweg bochten onder de 100km/h.

Vering zal altijd een compromis zijn ... perfect sturen in korte bochten en perfect sturen in snelle bochten , nee daar geloof ik niet in met de vering van de Tiger ... dit is al ontzettend moeilijk om het goed afgesteld te krijgen bij een supersport en zelfs daar blijft het een compromis tussen beide , dus lijkt mij met de Tiger echter onmogelijk zelfs.

Bedoel je stabiel 190 rechtuit of 190 door een snelle bocht ?
 
Met de Hyperpro gaat ie zonder extra voorspanning al hoger staan vanachter
"De Hyperpro" streetbox bedoel je dan, met standaard vervangingsveer? Want Hyperpro maakt die dingen in alle soorten en maten ;) .
 
Jij maakt er ook lekker werk van, als je nog eens zo'n weekendje gaat doen hoor ik t graag van je O-) . Kun je gelijk eens de aangepaste vering proberen op mijn motor ;) .

Ik zie ook dat je de originele handkappen er nog op hebt zitten, het verbaast me dat je nog maar 1 gebroken hendeltje hebt gehad :o . Ik heb die originele kappen na m'n eerste val (die ook een gebroken koppelingshendel opleverde) gelijk vervangen voor kappen van KTM (de originele kappen die ook op de 990 worden geleverd). Passen met een beetje forceren redelijk goed, en hebben me al heel veel gebroken hendeltjes bespaard ondertussen. Over een paar maanden ga ik toch overstappen naar aluminium guards van HDB (http://www.highwaydirtbikes.com/HDB_Shop/), steviger dan dat ga je ze echt niet vinden.

Ik denk idd dat er geen stevigere zijn maar aangezien ik het hele jaar rij denk ik dat als het vriest de wind toch een beetje teveel op je handen blaast. Ze zijn behoorlijk open.
Ik ga denk ik toch voor de Barkbusters,ook stevig met een aluminium strip maar met een dichte kap met optioneel zelfs nog een spoiler daarop.
 
De Shoei Neotec is ondertussen aangekocht ... Eindelijk dan een Shoei met zonnevisier en de Neotec is ook opmerkelijk een pak stiller dan de XR1100 die ik had , en dat voor een systeemhelm :} ... Er zitten nu ook earpads bijgeleverd , kostelijk maar ben tevreden met mijn aankoop :Y

T'is de antraciet geworden , voor eens ook is geen mat genomen.
Toch nog is verscheidene helmen gepast maar nee ... blijf bij Shoei :]

[afbeelding]

Mooie dop!
 
Ik denk idd dat er geen stevigere zijn maar aangezien ik het hele jaar rij denk ik dat als het vriest de wind toch een beetje teveel op je handen blaast. Ze zijn behoorlijk open.
Ik ga denk ik toch voor de Barkbusters,ook stevig met een aluminium strip maar met een dichte kap met optioneel zelfs nog een spoiler daarop.
Daar lees ik ook een hoop goede verhalen over :Y . De reden dat ik toch voor de HDB's ga, is omdat ik ook mn spiegels nog wil veranderen. Bij die HDB guards kun je kappen kopen waar inklapbare spiegels in zitten. Anders zou ik deze pakken: Mirrors - Hard Parts maar uiteindelijk ben je dan duurder uit.
 
Daar lees ik ook een hoop goede verhalen over :Y . De reden dat ik toch voor de HDB's ga, is omdat ik ook mn spiegels nog wil veranderen. Bij die HDB guards kun je kappen kopen waar inklapbare spiegels in zitten. Anders zou ik deze pakken: Mirrors - Hard Parts maar uiteindelijk ben je dan duurder uit.

Ja die ken ik,dat is wel helemaal geweldig idd. :Y Ben alleen bang dat je daar niet zoveel in ziet. Ik ben nog wel eens voorrijder bij ritjes en weekendjes weg en dan vind ik het toch wel erg lekker dat ik iedereen in de gaten kan houden in de spiegels. 8-)
Ben al heel de avond aan het proberen om die Barkbusters te bestellen maar ik kom niet verder als de importeur daarvan |( . Of bij een shop in Engeland,die bijna nooit aan NL leveren of een Amerikaanse site..hm. Voor BMW kan je ze wel zo bestellen maar voor Triumph dus niet. ;( Alleen van SW-Motech,dat zijn dezelfde maar ander naampje dus.
Nou ja ik heb zo goed als alle andere accessoires ook van SW dus dan dit ook maar. :+

Foto-KXUIG7DN.jpg


Die ik ga bestellen daar staat de naam in de breedte thv de aluminium strip maar daar was de foto te klein van.
Ze kosten €129 bij MLM parts,net zo duur als de Barkbusters dus. *D
Er zit een lekkere grote kap op dus dat is zeker in dit jaargetijde wel prettig. })
 
Daar lees ik ook een hoop goede verhalen over :Y . De reden dat ik toch voor de HDB's ga, is omdat ik ook mn spiegels nog wil veranderen. Bij die HDB guards kun je kappen kopen waar inklapbare spiegels in zitten. Anders zou ik deze pakken: Mirrors - Hard Parts maar uiteindelijk ben je dan duurder uit.

Is dat dan wat,bestel ik de SW-Motech handkappen bij MLMparts,betaal ze en daarna dacht ik eens een beetje te gaan neuzen op die Engelse site waarvan jij een link in je bericht had. Hebben ze daar wel de Barkbusters en leveren ze wel aan NL!
Gelijk een mail aan MLM gestuurd om de bestelling te annuleren,dat kan daar gelukkig gewoon,en de kappen in Engeland besteld..

Dit zijn ze dan geworden,

Foto-AFGOAV4W.jpg


Dit is de basis,de kappen moet je er dan nog los bij kopen. :/

Foto-XCLP8WJN.jpg


Staan echt heel goed aangeschreven deze Australische handguards. Je kan uit een hoop kleuren kiezen voor de los verkochte plastic kappen. :Y

Foto-BRKU6KEQ.jpg



Waar ook nog een op twee hoogtes te monteren extra ´spoiler´bij zit voor nog meer windbescherming. :]

Foto-QY8LSDEI.jpg


En nog een optioneel extra stukje plastic om het aluminium te beschermen denk ik, heb ik er ook maar bij besteld,gewoon omdat het kan *D

Foto-NO4W8OL7.jpg


En dat ziet er dan zo uit })

Foto-GX643EVT.jpg


De mijne heb ik toch maar in het zwart genomen.. 8-)
 
Nieuwe MV


:9~

als ze die dingen nou eens betrouwbaar maakten en de injectie voor elkaar kregen hmmm
 
Laatst bewerkt:
Is dat dan wat,bestel ik de SW-Motech handkappen bij MLMparts,betaal ze en daarna dacht ik eens een beetje te gaan neuzen op die Engelse site waarvan jij een link in je bericht had. Hebben ze daar wel de Barkbusters en leveren ze wel aan NL!
Gelijk een mail aan MLM gestuurd om de bestelling te annuleren,dat kan daar gelukkig gewoon,en de kappen in Engeland besteld..
A-spec heeft ze idd, en Altrider dacht ik ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan