- Onderwerp starter
- #151
Rij nu met schuberth C3 en bevalt me prima. Ik zou zeggen, koop hem iets te krap gaat vanzelf ruimer zitten.
Elke volgende helm wordt weer een systeemhelm en sowieso met zonnevizier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rij nu met schuberth C3 en bevalt me prima. Ik zou zeggen, koop hem iets te krap gaat vanzelf ruimer zitten.
Elke volgende helm wordt weer een systeemhelm en sowieso met zonnevizier.
Ik denk dat het een misverstand dat veel mensen delen, dat je betere vering nodig zou hebben omdat de standaard vering "niet goed genoeg" zou zijn voor je rijstijl. Het tegenovergestelde is echter (voor 99% van de rijders) waar. Het is niet omdat de standaard vering niet goed genoeg zou zijn om je rijstijl aan te kunnen, maar juist om het allemaal wat gemakkelijker en gecontroleerder te maken juist ook voor degenen die niet altijd op het randje rijden.Ik zou ook voor dat je gaat investeren in dure remblokken of veersetjes gewoon eens proberen de grens op te zoeken van beiden. Durf te beweren dat,niet vervelend bedoeld ,de meeste er niet eens in de buurt komen..
Vandaag de Schubert C3 gaan passen en de Shoei Neotec ... geen van beide gekocht eigenlijk , twijfel nog te veel , alhoewel twijfelen ... de Shoei voelt gewoon veel comfortabeler aan punt uit.
Maar aan de Shoei hangt dus wel degelijk een stevig prijskaartje namelijk 580€ , vind ik toch niet min voor een helm.
HJC niet kunnen passen aangezien ik deze nergens ben tegengekomen in 3 motorshops.
Zou graag dus ook eerst de HJC willen passen voor ik een aankoop doe.
Tot nu toe staat de Shoei neotec een streepje voor (grote streep zelfs), enkel de prijs moet ik nog even laten bezinken :-D
Heb een week verlof dus tijd genoeg om te gaan passen.
Jep , sinds een paar dagen in het bezit van dit orgel:Slechte vering, slechte remmen, alles is relatief, dit ding heeft pas slechte vering en remmen.....
[afbeelding]
[afbeelding]
maar ja hij heeft me wel probleemloos over passen gesleurd waarbij vergeleken die Europese pasjes maar lullige hobbeltjes zijn, nog nooit zoveel lol op een motor gehad
Jep , sinds een paar dagen in het bezit van dit orgel:
[afbeelding]
Slecht was een behoorlijk understatement van de voorrem, maar dat kon ook aan de oude olie gelegen hebben...
[afbeelding]
Maar inderdaad net zoveel lol op als op de Tiger, ookal ga ik met die BMW echt geen meter offroad.
Absoluut, ding is bijna 10 jaar ouder dan ik maar gaat nog als de brandweer. Het gevoel is niet te omschrijven maar ik ken geen moderne motor die dat teweeg brengt, misschien karakter ofzo. Iig iets wat zelfs de moderne klassiekers van Triumph ook niet hebben.een retro avant la lettre
zoveel leuker dan die huidige BMW meuk
@ bbd, ik heb geen idee wat die dingen in de winkel kosten.
Maar als ie lekker zit idd niet twijfelen gewoon kopen, je kunt wel om een paar euro iets anders kopen maar daar krijg je toch spijt van. Kwaliteit Shoei is gewoon top
Jep , sinds een paar dagen in het bezit van dit orgel:
[afbeelding]
Slecht was een behoorlijk understatement van de voorrem, maar dat kon ook aan de oude olie gelegen hebben...
[afbeelding]
Maar inderdaad net zoveel lol op als op de Tiger, ookal ga ik met die BMW echt geen meter offroad.
@Empyrium : heeft toch altijd wel iets he zo ne klassieker , veel fun ermee
@Burgerking : dat zijn dezelfde prijzen als hier bij de dealer , de effen kleur kost ook 539€
De knoop is ondertussen al doorgehakt , dinsdag ga ik de Neotec halen in Mat antraciet ... deze kleur heb ik vandaag niet gevonden , kom em net tegen op het net en deze moet ik hebben dus dinsdag gaan we naar de shop
Ik denk dat het een misverstand dat veel mensen delen, dat je betere vering nodig zou hebben omdat de standaard vering "niet goed genoeg" zou zijn voor je rijstijl. Het tegenovergestelde is echter (voor 99% van de rijders) waar. Het is niet omdat de standaard vering niet goed genoeg zou zijn om je rijstijl aan te kunnen, maar juist om het allemaal wat gemakkelijker en gecontroleerder te maken juist ook voor degenen die niet altijd op het randje rijden.
Voor degenen die nog zitten te twijfelen of ze een GoPro aanschaffen of nieuwe vering, neem het laatste (of allebei natuurlijk ).
Heb je geen schade van dat neeleggen ? Of maakt jouw dat niet uit?Het was absoluut ook geen vervelend bedoeld commentaar ,en ik geef ook onmiddellijk toe dat ik er allemaal niet zo heel veel verstand van heb.
Had alleen zelf nog nooit problemen ondervonden met beiden en het was me eigenlijk ook een beetje ontgaan dat het over een roady ging waar ik nog nooit op gereden heb.
Iedereen moet natuurlijk lekker doen en kopen wat hij wil !
Haha maar ik zou geen GoPro nemen maar een Drift en nieuwe vering !
Ben net terug van een weekendje Ardennen..
[afbeelding]
Blijft mooi rondrijden in de bossen daar.
[afbeelding]
Maar volgens mij is er met mijn vering toch ook wel iets aan de hand want ik blijf maar vallen,was de 4e keer al die dag ...
[afbeelding]
Dit was de derde keer,flinke afdaling en dan een pad van nat leisteen. Dat is glad kan ik je melden..
[afbeelding]
Zo kan je nog eens een overtreding begaan! (zo rijden is er al 1 )
[afbeelding]
4x gevallen terwijl je van die noppenbanden erop hebt zitten.... dat zou toch niet moeten lijkt me. Heb je wel eens een offroad cursusje gevolgd? Die van motortrails zijn de moeite waard.
Heb je geen schade van dat neeleggen ? Of maakt jouw dat niet uit?
Dat van die Drift ben ik met je eens.
Ik sta hier echt van te kijken !!! Zo weinig schade en zo vaak neergelegd ?!?! Idd net of ie er voor gemaakt is !!Ik ben opgehouden met poetsen sinds ik zoveel offroad rij maar natuurlijk zit ook ik niet te wachten op schade of stukken.
Maar het is gewoon bizar hoe weinig je dat hebt!
Ik heb hem sinds oktober verleden jaar en ik ben al zo vaak gevallen,denk wel een keer of 40, heb hem over de grond gesleurd om hem uit een spoor te krijgen,door snelstromende riviertjes gereden, over keienpaden de berg op gejaagd en weet ik niet wat allemaal gedaan en de enige schade die ik gehad heb is een gebroken remhandel, verbogen voetsteuntje en links en rechts zitten wat kleine krasjes op die ongespoten zwarte plastic stukken op de tank.
Het is echt onvoorstelbaar maar waar, je zou bijna denken dat hij er voor gemaakt is!
Nu is het natuurlijk wel zo dat als ik viel het altijd pas was als ik weer bijna stilstond. .
Jij maakt er ook lekker werk van, als je nog eens zo'n weekendje gaat doen hoor ik t graag van je . Kun je gelijk eens de aangepaste vering proberen op mijn motor .Het was absoluut ook geen vervelend bedoeld commentaar ,en ik geef ook onmiddellijk toe dat ik er allemaal niet zo heel veel verstand van heb.
Had alleen zelf nog nooit problemen ondervonden met beiden en het was me eigenlijk ook een beetje ontgaan dat het over een roady ging waar ik nog nooit op gereden heb.
Iedereen moet natuurlijk lekker doen en kopen wat hij wil !
Haha maar ik zou geen GoPro nemen maar een Drift en nieuwe vering !
Ben net terug van een weekendje Ardennen..
[afbeelding]
Blijft mooi rondrijden in de bossen daar.
[afbeelding]
Maar volgens mij is er met mijn vering toch ook wel iets aan de hand want ik blijf maar vallen,was de 4e keer al die dag ...
[afbeelding]
Dit was de derde keer,flinke afdaling en dan een pad van nat leisteen. Dat is glad kan ik je melden..
[afbeelding]
Zo kan je nog eens een overtreding begaan! (zo rijden is er al 1 )
[afbeelding]
Jij hebt nog niet op TKC's gereden zeker?4x gevallen terwijl je van die noppenbanden erop hebt zitten.... dat zou toch niet moeten lijkt me.
Als je wilt klooien zonder schade te maken moet je gewoon eens in een zandbak gaan spelen je gaat 1000 keer op je bek zonder ook maar iets aan je motor te hebben (als je niet al te hard rijdt dan). Heerlijk!Ik sta hier echt van te kijken !!! Zo weinig schade en zo vaak neergelegd ?!?! Idd net of ie er voor gemaakt is !!