Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Moet dat afkatten nu echt ? Ik heb thuis een fireblade 'tiger' en een vtr SP2 staan en ik vind dat geen 'futloze ' machines. Les gouts et les couleurs...
 
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is:?.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.
Een Harley,Indian,Triumph zijn cultbikes niet een ouwe Honda.Onder de Japanners zou je met enige fantasie de Z900 en CB750 cultbikes kunnen noemen.
Welke (normale) motoren hadden allemaal een strak alu frame in 1988 dan?

Verder is het het gewoon een leuk pakket waar je heel leuk mee kunt sturen en een tijdloos design. Plus dat hij al werd verkocht voordat Ducati met hetzelfde recept de Monster uitbracht. Dus wel enigzins z'n tijd vooruit (toen onbegrepen maar nu hip). Het gaat niet alleen om baanbrekende technologieën (net zoals de XT500). had het ook al eerder gemeld maar in Amerika krijgt de Hawk GT steeds meer waardering en liggen de prijzen voor de Hawk GT ook al een stuk hoger dan in Europa.
 
Welke (normale) motoren hadden allemaal een strak alu frame in 1988 dan?

Verder is het het gewoon een leuk pakket waar je heel leuk mee kunt sturen en een tijdloos design. Plus dat hij al werd verkocht voordat Ducati met hetzelfde recept de Monster uitbracht. Dus wel enigzins z'n tijd vooruit (toen onbegrepen maar nu hip). Het gaat niet alleen om baanbrekende technologieën (net zoals de XT500). had het ook al eerder gemeld maar in Amerika krijgt de Hawk GT steeds meer waardering en liggen de prijzen voor de Hawk GT ook al een stuk hoger dan in Europa.
Oa RZV500R,RG500,GSX-R750,NS400R,KR250,VFR750,CBR400RR,NSR250,RG250,KR1.
 
Laatst bewerkt:
Moet dat afkatten nu echt ? Ik heb thuis een fireblade 'tiger' en een vtr SP2 staan en ik vind dat geen 'futloze ' machines. Les gouts et les couleurs...
Wat hebben die met een Honda Bros te maken:?
Een motor met 58pk is wel wat anders dan een Fireblade of VTR.
 
Dat denken anderen wellicht ook over jouw fetish voor 2 tact motoren.

Heb ik gezegd dat die motoren cultbikes zijn dan,je lult maar wat8)7
En een fetisj heb ik daar zeker niet voor ik heb meer dan genoeg andere motoren gehad,meer 4 takt dan 2 takt.:P
 
Niet duur? reken dat bedrag eens om in guldens dan is dat bedrag veel hoger dan de nieuwprijs,vroeger kon je ze nog niet eens gratis kwijt,aan de sloop moest je nog 50,- gulden betalen om er vanaf te raken.Wij gebruikte ze als cross auto's en dat waren nog best redelijke exemplaren.

Guldens zijn al heel lang verleden tijd. Omrekenen doe ik allang niet meer. Behalve mijn salaris dan :). Bovendien kun je de prijzen van 'toen' ook al niet meer vergelijken met nu. 5000 euro voor een auto van 50 jaar vind ik niet veel. Je zit dan aan de onderkant van de klassiekermarkt.
 
Wat hebben die met een Honda Bros te maken:?
Een motor met 58pk is wel wat anders dan een Fireblade of VTR.

ahum.....
'
Een Harley,Indian,Triumph zijn cultbikes niet een ouwe Honda.Onder de Japanners zou je met enige fantasie de Z900 en CB750 cultbikes kunnen noemen.'
 
Ik kijk regelmatig op Marktplaats naar de klassieke motoren, omdat ik wel weer een project kan gebruiken en wat me opvalt is dat er zo goed als nooit een Norton Dominator of een ES2 te koop is.

Vorige week stond er eindelijk een mooie Dominator te koop, een 500 cc type 88 en na contact te hebben gemaakt met die man, besloot hij hem toch liever te houden. Hij vroeg 8500 euro trouwens, koopje voor een mooie en originele Dominator, want de meesten zijn verkloot naar cafe racer.
 
Bikefreak, kijk tan:

Ik heb de negatieven er ook heel netjes van bewaard, als je er een mooie grote afdruk van wil moet je dat ff laten weten...
231a-008.jpg
 
Dit voldoet Rob. Heb ze opgeslagen. Bedankt voor de moeite. Dank u dank u :t :} Ben er blij mee *O*
 
Beest van een machine als je vanaf een 68pk motor komt...al jaren meteen stuk minder dan de R1

2BCA1D39-6814-40D0-8D17-6296E9878023.jpeg
 
Dit vind ik wel één van de meest geweldige klassiekers, als ik die maar had... Ik heb er alleen maar even op mogen rijden :(

234-011.jpg
234-010.jpg
234-003.jpg
234-004.jpg
234-005.jpg
234-006.jpg
234-006.jpg
234-007.jpg
234-009.jpg
 
Geweldige stuurmachine, en uiteindelijk verkocht voor een vfr....en uiteraard gaat de middelste niet weg. Eindigt waarschijnlijk in de uitbouw om naar te kijken....en denken aan motorrijden.



25AE0519-964E-4E42-BAD0-58E42BC2B75A.jpeg
 
Ik heb al een tijdje 3 Z650's hier. Want ik ben mijn oude z650 eigenlijk nooit vergeten, wat een fijne fiets was dat, voor die tijd dan.
Je moet een klassieker zeker niet gaan vergelijken qua weggedrag met een nieuwere motor, dat gaat niet werken.
Maar, als ik op de Z650 stap heb ik net zoveel lol als met de ZRX.
Ze schijnen wel in waarde te stijgen de oude Z650's, maar het gaat me er niet om.
20181105_155131_resized.jpg

Het is een beetje emotie wat je met een klassieker hebt.:)*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan