Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Tjonge jonge… hoe lang is dat geleden. 15-16 jaar ? Leuk. Ik ga de foto bewaren. Heb er namelijk niet veel van mijn R1.
 
Ik heb er denk nog 1 (foto :+ ). Er waren nog niet veel digitale camera's dus er werd ook niet veel gefotografeerd...
Ik zal trouwens nooit zonder expliciete toestemming op, in of aan andermans eigendom zitten... Op die ene heftruck na...
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zeiden ze vroeger van de Opel Kadett ook,kijk maar eens wat je nu voor de eerdere modellen moet betalen.
Die motoren worden nu als afval verkocht,zo blijven er maar heel weinig over en dan worden ze ineens weer interessant
en schieten de prijzen omhoog.

Wat ik eerder zei, 13 in een dozijn voertuigen stijgen in waarde, maar het duurt lang, exact om wat jij hier zegt..
 
En dan nog blijft het handel, vraag, aanbod, mode , enz.
Antieke kasten (voorbeeldje) waren een paar decennia terug in de mode en duur, nu zij ze goedkoper dan een Ikea-kast.
Alleen als je een kwak witte verf over de kast gooit en het ding vervolgens met schuurpapier te lijf gaat dan levert het nog wat op, dan is het vintage of brocante. Dat is wel weerzin de mode.
 
Antieke kasten (voorbeeldje) waren een paar decennia terug in de mode en duur, nu zij ze goedkoper dan een Ikea-kast.
Mijn schoonouders hebben er vroeger duizenden, mogelijk zelfs tienduizenden guldens aan uitgegeven. Hebben er zelfs in Frankrijk gekocht.
Staat allemaal nog in hun huis. Straks kan het spul naar de kringloop winkel. _O-
 
Laatst bewerkt:
Idd, grenen kasten....nog een vermogen voor betaald en nu tientjes werk, en als je pech hebt...gratis ophalen.
 
Die motor heeft een cultstatus ! Een van de eerste enduro machines !
Kijk eens naar een 2CV. 5 jaar geleden kocht je ze voor 500-1000 euro. Een mooi exemplaar wisselt nu van eigenaar voor het tienvoudige.

De 40-50-60 er die financieel wat te makken heeft investeert in dingen die tijdens hun jeugd/jong volwassen jaren "begeerd" werden maar destijds buiten bereik lagen.

Enduro bestaat al veeeeeeeeeeeeeeel langer dan dat er XT,s bestaan,heeft daar dan ook niks mee te maken,ook is het niet de
eerste Japanse Enduro motor.Het heeft eerder iets te maken met het klassieke en mooie uiterlijk en dat ze aan Parijs-Dakar meededen
te maken,en dat ze leuk zijn om op te rijden.
 
Oké, een dure zak wortels. Maar dit is toch gewoon niet duur?
Niet duur? reken dat bedrag eens om in guldens dan is dat bedrag veel hoger dan de nieuwprijs,vroeger kon je ze nog niet eens gratis kwijt,aan de sloop moest je nog 50,- gulden betalen om er vanaf te raken.Wij gebruikte ze als cross auto's en dat waren nog best redelijke exemplaren.
 
We maken elkaar ook wel mooi gek met die debiele prijzen die er voor die ouwe zooi betaalt wordt -O-
T enige wat er mooi aan is, t uiterlijk, t rijd toch echt voor geen meter .
Dan zet je t ding ergens neer om geld te worden,,zijn ze niet voor gebouwd:N
 
We maken elkaar ook wel mooi gek met die debiele prijzen die er voor die ouwe zooi betaalt wordt -O-
T enige wat er mooi aan is, t uiterlijk, t rijd toch echt voor geen meter .
Dan zet je t ding ergens neer om geld te worden,,zijn ze niet voor gebouwd:N

Dat van die debiele prijzen ben ik met je eens,dat het voor geen meter rijd ben ik niet met je eens,ja
een modern voertuig rijd veel beter,maar er zijn genoeg klassiekers die prima rijden als je je rijstijl er op
aanpast.Verder vind ik de trailer queens ook niks,leuk om naar te kijken maar verder heb je er zo niks aan.
Ik heb veel klassiekers gehad maar heb met allemaal gewoon gereden.
 
Dat van die debiele prijzen ben ik met je eens,dat het voor geen meter rijd ben ik niet met je eens,ja
een modern voertuig rijd veel beter,maar er zijn genoeg klassiekers die prima rijden.


Ik heb zelf mijn aangeschafte en opgeknapte Z1000bj 78 weer verkocht ,ik vond t waardeloos ,
t hele jeugd gevoel van mijn legendarische Z is er een beetje mee naar de kloten gegaan,
ik vond het vroeger zo n beest :} maar t viel me zo machtig tegen ,weg ermee:W
 
Hoezo gek maken :?
Niemand verplicht je die ouwe zooi te kopen.
Mij maak je niet gek
maar vindt jij de prijzen normaal voor die ouwe hokken ?
ik niet , ik schrok bijna wat ik voor m n ouwe Z beurde en de man was er nog blij mee ook :t
 
maar vindt jij de prijzen normaal voor die ouwe hokken ?
Sommige ouwe hokken hebben charme en zijn geliefd. Veel vraag en schaarste drijft de prijs op. Is inderdaad normaal.
Je vrouw is inmiddels ook een oud hok. En toch vind je haar na al die jaren nog aantrekkelijk. :9
 
Sommige ouwe hokken hebben charme en zijn geliefd. Veel vraag en schaarste drijft de prijs op. Is inderdaad normaal.
Je vrouw is inmiddels ook een oud hok. En toch vind je haar na al die jaren nog aantrekkelijk. :9
Mijn vrouw is alleen maar beter geworden :t kon ik van de ouwe Z niet zeggen-O-
 
Ik heb zelf mijn aangeschafte en opgeknapte Z1000bj 78 weer verkocht ,ik vond t waardeloos ,
t hele jeugd gevoel van mijn legendarische Z is er een beetje mee naar de kloten gegaan,
ik vond het vroeger zo n beest :} maar t viel me zo machtig tegen ,weg ermee:W

Laat ik er nou ook 1 gehad hebben,en vond het ook tegenvallen,dingen zijn lomp en zwaar en echt hard gaan ze ook niet,
er zijn veel beter rijdende motoren uit die tijd zoals oa een Laverda,en de Rickman Z900 die ik gehad heb reed ook veel beter.
Zo kan ik nog wel meer goed en slecht rijdende motoren opnoemen,maar dat is bij moderne motoren niet anders.
Ook ooit een tijd op een AJS uit 1959 gereden,dat reed best goed,maar met een top van 145 niet echt een snelheidsmonster,meer een ploffiets.
Je moet ook geen klassieker kopen met in je achterhoofd de gedachte hoe een moderne fiets rijd en dat projecteren op een klassieker
want dan gaan ze allemaal tegenvallen,je moet het in de tijdsgeest zien en dan zijn er best goed rijdende motoren uit die tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al 21 jaar een XJR1200SP Kenny Roberts replica '97 met 30.000 op de klok en in absolute nieuwstaat.
Zijn er maar 500 van verkocht heb ik me eens laten vertellen. Iedereen vind het een geweldig mooi ding, 't is ook een hele mooie motor. Nooit wegdoen, wordt geld waard.... tja ik vraag het me af... We zullen het zien!
 
Laat ik er nou ook 1 gehad hebben,en vond het ook tegenvallen,dingen zijn lomp en zwaar en echt hard gaan ze ook niet,
er zijn veel beter rijdende motoren uit die tijd zoals oa een Laverda,en de Rickman Z900 die ik gehad heb reed ook veel beter.
Zo kan ik nog wel meer goed en slecht rijdende motoren opnoemen,maar dat is bij moderne motoren niet anders.
Ook ooit een tijd op een AJS uit 1959 gereden,dat reed best goed,maar met een top van 145 niet echt een snelheidsmonster,meer een ploffiets.
Je moet ook geen klassieker kopen met in je achterhoofd de gedachte hoe een moderne fiets rijd en dat projecteren op een klassieker
want dan gaan ze allemaal tegenvallen,je moet het in de tijdsgeest zien en dan zijn er best goed rijdende motoren uit die tijd.

Ik heb naast mn XT500 en Laverda 750SF ook nog een Ducati Hypermotard 1100. De Duc is natuurlijk verreweg de betere fiets op alle fronten, maar pak ik het minst...
Op de weg rijdt ik niet (meer....) zo hard, kan veel meer genieten van lekker rondploffen op mn trillende 1 cilinder die amper remt of op mn stampende Laverda. Als ik wat verder weg wil dan pak ik de Hyper, klein beetje comfort is dan stiekem wel lekker....

Ik heb van zowel de XT als de Laverda ook wel de hoop dat ze gaan stijgen in prijs, maar aan de andere kant maakt me dat ook geen donder uit. Ik verkoop ze toch niet!
 
De Honda Hawk GT NT650 (RC31) ? Ik heb deze in 1992 bijna nieuw gekocht en nog steeds in bezit :)
Aluminium frame, V-twin, watergekoeld, 2 bougies per cilinder, single-sided swing arm.
Geproduceerd tussen 1988 en 1991. Schaars en zijn tijd ver vooruit. Vaak aangeduid als cult bike.
 

Bijlagen

  • IMG_20180526_173624645_HDR klein.jpg
    IMG_20180526_173624645_HDR klein.jpg
    296,2 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: JBi
De Honda Hawk GT NT650 (RC31) ? Ik heb deze in 1992 bijna nieuw gekocht en nog steeds in bezit :)
Aluminium frame, V-twin, watergekoeld, 2 bougies per cilinder, single-sided swing arm.
Geproduceerd tussen 1988 en 1991. Schaars en zijn tijd ver vooruit. Vaak aangeduid als cult bike.
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is:?.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.
Een Harley,Indian,Triumph zijn cultbikes niet een ouwe Honda.Onder de Japanners zou je met enige fantasie de Z900 en CB750 cultbikes kunnen noemen.
 
Laatst bewerkt:
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is:?.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.

Dat denken anderen wellicht ook over jouw fetish voor 2 tact motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan