Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat zeiden ze vroeger van de Opel Kadett ook,kijk maar eens wat je nu voor de eerdere modellen moet betalen.
Die motoren worden nu als afval verkocht,zo blijven er maar heel weinig over en dan worden ze ineens weer interessant
en schieten de prijzen omhoog.
Ik heb er denk nog 1 (foto ).
Mijn schoonouders hebben er vroeger duizenden, mogelijk zelfs tienduizenden guldens aan uitgegeven. Hebben er zelfs in Frankrijk gekocht.Antieke kasten (voorbeeldje) waren een paar decennia terug in de mode en duur, nu zij ze goedkoper dan een Ikea-kast.
Misschien een A Kadett vol roestgaten,voor een nette zal je toch heel wat meer neer moeten tellen,
≥ Opel Kadett A 1.0 1965 Rood - Opel - Marktplaats.nl
Die motor heeft een cultstatus ! Een van de eerste enduro machines !
Kijk eens naar een 2CV. 5 jaar geleden kocht je ze voor 500-1000 euro. Een mooi exemplaar wisselt nu van eigenaar voor het tienvoudige.
De 40-50-60 er die financieel wat te makken heeft investeert in dingen die tijdens hun jeugd/jong volwassen jaren "begeerd" werden maar destijds buiten bereik lagen.
Niet duur? reken dat bedrag eens om in guldens dan is dat bedrag veel hoger dan de nieuwprijs,vroeger kon je ze nog niet eens gratis kwijt,aan de sloop moest je nog 50,- gulden betalen om er vanaf te raken.Wij gebruikte ze als cross auto's en dat waren nog best redelijke exemplaren.Oké, een dure zak wortels. Maar dit is toch gewoon niet duur?
We maken elkaar ook wel mooi gek met die debiele prijzen die er voor die ouwe zooi betaalt wordt
T enige wat er mooi aan is, t uiterlijk, t rijd toch echt voor geen meter .
Dan zet je t ding ergens neer om geld te worden,,zijn ze niet voor gebouwd
Dat van die debiele prijzen ben ik met je eens,dat het voor geen meter rijd ben ik niet met je eens,ja
een modern voertuig rijd veel beter,maar er zijn genoeg klassiekers die prima rijden.
We maken elkaar ook wel mooi gek met die debiele prijzen die er voor die ouwe zooi betaalt wordt
Mij maak je niet gekHoezo gek maken
Niemand verplicht je die ouwe zooi te kopen.
Sommige ouwe hokken hebben charme en zijn geliefd. Veel vraag en schaarste drijft de prijs op. Is inderdaad normaal.maar vindt jij de prijzen normaal voor die ouwe hokken ?
Mijn vrouw is alleen maar beter geworden kon ik van de ouwe Z niet zeggenSommige ouwe hokken hebben charme en zijn geliefd. Veel vraag en schaarste drijft de prijs op. Is inderdaad normaal.
Je vrouw is inmiddels ook een oud hok. En toch vind je haar na al die jaren nog aantrekkelijk.
Ik heb zelf mijn aangeschafte en opgeknapte Z1000bj 78 weer verkocht ,ik vond t waardeloos ,
t hele jeugd gevoel van mijn legendarische Z is er een beetje mee naar de kloten gegaan,
ik vond het vroeger zo n beest maar t viel me zo machtig tegen ,weg ermee
Laat ik er nou ook 1 gehad hebben,en vond het ook tegenvallen,dingen zijn lomp en zwaar en echt hard gaan ze ook niet,
er zijn veel beter rijdende motoren uit die tijd zoals oa een Laverda,en de Rickman Z900 die ik gehad heb reed ook veel beter.
Zo kan ik nog wel meer goed en slecht rijdende motoren opnoemen,maar dat is bij moderne motoren niet anders.
Ook ooit een tijd op een AJS uit 1959 gereden,dat reed best goed,maar met een top van 145 niet echt een snelheidsmonster,meer een ploffiets.
Je moet ook geen klassieker kopen met in je achterhoofd de gedachte hoe een moderne fiets rijd en dat projecteren op een klassieker
want dan gaan ze allemaal tegenvallen,je moet het in de tijdsgeest zien en dan zijn er best goed rijdende motoren uit die tijd.
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.De Honda Hawk GT NT650 (RC31) ? Ik heb deze in 1992 bijna nieuw gekocht en nog steeds in bezit
Aluminium frame, V-twin, watergekoeld, 2 bougies per cilinder, single-sided swing arm.
Geproduceerd tussen 1988 en 1991. Schaars en zijn tijd ver vooruit. Vaak aangeduid als cult bike.
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.