SXV Topic 7!

Helaas slaat de motor niet aan dus stationair afstellen kan helaas nog niet. Wel gezien dat de gaskleppen helemaal dicht staan dus de stationair knop een goede slinger gegeven.

Motor heeft goede compressie dus verwacht niet dat het de kleppen zijn, ga deze week de compressie meten om dit uit te sluiten.

Ik vermoed dat het een brandstofpomp probleem is: wanneer ik het contact 3x aan uit zet, de startmotor rond laat gaan met gas op 100% en hierna de motor probeer te starten met de startknop slaat de motor net niet aan.
bij 100% gas geven gaan je injectoren geen brandstof inspuiten, dit zit in je mapping geprogrammeerd zodat als je de motor verzuipt weer makkelijker op gang kunt krijgen.
met een compressie meting ga je niet uitsluiten dat de kleppen niet goed staan, dit komt echt ontzettend nauw aan bij de sxv.
gebruik je de gele knop naast je gashendel met starten?
het beste wat je kunt doen is een xv tuner kabel kopen en dan:
- de min en max tps waardes instellen.
- gaskabels afstellen zodat de starthulp/gele knop op +- 11 a 12 % uitkomt.
mochten je kleppen goed of redelijk goed staan dan zou hij moeten starten en daarna kun je de throttle body's synchroniseren en stationeer toerental afstellen rond de 1800 a 2000 (warme motor), onder de 1500 toeren vinden de sxv's niet leuk... ik heb nog nooit een sxv gehad of gezien die fatsoenlijk onder de 1500 toeren bleef draaien, laat staan 1100 :+
 
1.5 bar max. Na de 3 sec. Looptijd na omdraaien contactsleutel, 2 bar bij lang starten. Pomp en filters gaan we nakijken!
 
Laatst bewerkt:
de r/sxv starten ook slecht als het koud is
+20*c is een stuk beter
klopt maar heeft ook te maken met de map wat je gebruikt, meest standaard mappings hebben een connectie tussen koelvloeistof temperatuur en het moment dat de injectoren brandstof gaan inspuiten.
Hoe kouder het koelvloeistof hoe langer de injectie wacht met inspuiten.
bij bepaalde mappings was het zelfs zo erg dat er bij koud weer 2 a 3 seconde geen brandstof ingespoten werd, dezelfde mappings hadden ook een begrenzing geprogrammeerd dat je niet langer dan 6 sec de startmotor kon gebruiken dus had je maar 3 a 4 sec om de motor te starten 8)7
 
mijn rxv kon ik bijna eindeloos starten.
ding was voor dakar helemaal uit elkaar gehaald en was bedoeld als reserve brommer.
geen idee wat ze ermee gedaan hebben, maar dat ding liep fantastisch!
 
mijn rxv kon ik bijna eindeloos starten.
ding was voor dakar helemaal uit elkaar gehaald en was bedoeld als reserve brommer.
geen idee wat ze ermee gedaan hebben, maar dat ding liep fantastisch!
ik had een mapping van Allen uit USA samen de dubbele arrow uitlaat, wat een plezier heb ik aan de sxv gehad.
ook nog een aantal keren op assen gereden, 218 km/h was het snelste wat ik heb gehaald en dat was snel zat op de sxv :+
 
ik had een mapping van Allen uit USA samen de dubbele arrow uitlaat, wat een plezier heb ik aan de sxv gehad.
ook nog een aantal keren op assen gereden, 218 km/h was het snelste wat ik heb gehaald en dat was snel zat op de sxv :+
Gaaf zeg! Merkte je een groot verschil tussen de standaard en Arrow uitlaat?

Is Assen niet een te groot / snel cirquit voor de sxv?
 
Er is al het een en ander aan de pomp geknutseld: 3 bar pomp ipv. 3.6 bar, filter verkeerd om, wat troep rondrom de drukregelaar en de niveau sensor ontbreekt....
 

Bijlagen

  • 20240118_211103.jpg
    20240118_211103.jpg
    170 KB · Weergaven: 0
  • 20240118_211110.jpg
    20240118_211110.jpg
    133,6 KB · Weergaven: 0
Heeft en van jullie toevallig een rsv4 / rs660 of nieuwere moto guzzi met de mogelijkheid om de brandstofpomp bout-gaten afstand en diameter op te meten? Lijken verdraaid veel qua montage, kabels, stekker als de sxv....
 
Gaaf zeg! Merkte je een groot verschil tussen de standaard en Arrow uitlaat?

Is Assen niet een te groot / snel cirquit voor de sxv?
sxv word met de standaard uitlaat over het hele toerenbereik begrenst, met een andere uitlaat kan het motorblok vrij ademhalen en dat merk je niet alleen in vermogen winst maar meer in het oppakken en het op toeren komen.
eerste keer op Assen was nogal uitdagend om het maar zo te noemen, ik kreeg de geometrie niet in orde en had een behoorlijk tankslapper gedrag bij 170-180 km/h ( ik had zover alles veranderd en afgesteld zo ver het kon, denk aan vering, kroonplaten etc)
Na de eerste keer ben ik eens goed gaan kijken en zoeken en kwam snel tot de conclusie dat het spatbord wel eens voor problemen kon zorgen omdat het vrij groot en lang is waardoor de voorkant bij hoge snelheden wat meer omhoog gedrukt werd.
Na het inkorten van het spatbord was de sxv stabiel tot de 218 km/h en nooit meer kopschudden.
ik heb er een tijd van 2.02.xxx neer kunnen zetten en het had nog wel sneller kunnen zijn maar dat lag meer aan de rijder denk ik :+
 
Heeft en van jullie toevallig een rsv4 / rs660 of nieuwere moto guzzi met de mogelijkheid om de brandstofpomp bout-gaten afstand en diameter op te meten? Lijken verdraaid veel qua montage, kabels, stekker als de sxv....
Hij lijkt ook erg op die van mijn Husqvarna 510 (2010). Die wordt nog steeds gebruikt/gemaakt door SWM. Part no: 8000H2930

Duidelijke foto's https://www.subito.it/accessori-mot...rna-tc-250-2011-1100-00072-bari-401234366.htm

3014f455-6b71-4c24-8865-f05e3fc31e90


Link naar SWM prijs (€450,-) PUMP, FUEL
 
@mattamaarten
Voor de Husqvarna wordt deze kit vaak aanbevolen op fora. Komt wel uit de US. Staan ook referenties voor Aprillia onderdeelnummers bij; Ca Cycleworks Fuel Pump with All Possible FP-HUS Parts
Bedankt voor de tip!

De pomp heeft een uurtje in het ultrasoon badje gelegen en ziet er al een stuk schoner uit!

Pomp losgemaakt en de gekartelde harde plastic slang blijkt niet af te sluiten waardoor druk verloren gaat en water overal uit spoot. Pomp zelf op een nieuwe slang aangesloten en kan 7 bar druk opbouwen dus dat is mooi! Morgen slangen opnieuw aansluiten en kijken of de drukregelaar tot 3.5 afregelt of niet....
 

Bijlagen

  • IMG-20240119-WA0008.jpg
    IMG-20240119-WA0008.jpg
    172 KB · Weergaven: 0
Zojuist de drukregelaar verwijderd, kwam best veel prut mee. Morgen weer in de ultrasoon en een nieuwe drukregelaar bestellen
 

Bijlagen

  • 17057903963226014781289299765106.jpg
    17057903963226014781289299765106.jpg
    157,7 KB · Weergaven: 0
Drukregelaar komt morgen binnen samen met het nieuwe brandstoffilter. Dan monteren, druktest en kijken of er wat leven in zit!
Update: alles gemonteerd, brandstof er in en.... nog net niet willen aanslaan helaas.

Draait nu op 400 rpm bij het gebruik van het gele knopje en 900rpm bij half gas, accu was helaas net niet vol. Dus nu aan de lader om morgen nog een keer te proberen....
 

Bijlagen

  • 20240203_165848.jpg
    20240203_165848.jpg
    514,5 KB · Weergaven: 0
frustratie bij deze motors aanslaan als die koud is
jumpstarten werkte goed in de dolemieten
maar hier op het vlakke land |(
ik heb wel eens een grotere startermotor opengewerkt om te passen
starten met die startermotor ging vele malen beter omdat deze meer toeren kon draaien
er zitten ook nadelen aan die opengewerkte startermotor})
 
frustratie bij deze motors aanslaan als die koud is
jumpstarten werkte goed in de dolemieten
maar hier op het vlakke land |(
ik heb wel eens een grotere startermotor opengewerkt om te passen
starten met die startermotor ging vele malen beter omdat deze meer toeren kon draaien
er zitten ook nadelen aan die opengewerkte startermotor})
Opengewerkte startmotor zit er al op, was te ongeduldig om te wachten op een nieuwe China startmotor! Motor gaat goed hard rond!

Heb, voordat ik de benzine druk had gemeten, geprobeerd de motor te jumpstarten en dat viel tegen haha....
 
Motor start nog net niet.... Achterste uitlaatbocht wordt warm, voorste nog niet echt. Voorste cil. Lijkt te weinig benzine te krijgen.

vooruitgang is dat er nu rook uit de uitlaat komt!

Xvtuner kabel ga ik bestellen om de instellingen te bekijken en wijzigen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan