bij 100% gas geven gaan je injectoren geen brandstof inspuiten, dit zit in je mapping geprogrammeerd zodat als je de motor verzuipt weer makkelijker op gang kunt krijgen.Helaas slaat de motor niet aan dus stationair afstellen kan helaas nog niet. Wel gezien dat de gaskleppen helemaal dicht staan dus de stationair knop een goede slinger gegeven.
Motor heeft goede compressie dus verwacht niet dat het de kleppen zijn, ga deze week de compressie meten om dit uit te sluiten.
Ik vermoed dat het een brandstofpomp probleem is: wanneer ik het contact 3x aan uit zet, de startmotor rond laat gaan met gas op 100% en hierna de motor probeer te starten met de startknop slaat de motor net niet aan.
met een compressie meting ga je niet uitsluiten dat de kleppen niet goed staan, dit komt echt ontzettend nauw aan bij de sxv.
gebruik je de gele knop naast je gashendel met starten?
het beste wat je kunt doen is een xv tuner kabel kopen en dan:
- de min en max tps waardes instellen.
- gaskabels afstellen zodat de starthulp/gele knop op +- 11 a 12 % uitkomt.
mochten je kleppen goed of redelijk goed staan dan zou hij moeten starten en daarna kun je de throttle body's synchroniseren en stationeer toerental afstellen rond de 1800 a 2000 (warme motor), onder de 1500 toeren vinden de sxv's niet leuk... ik heb nog nooit een sxv gehad of gezien die fatsoenlijk onder de 1500 toeren bleef draaien, laat staan 1100