Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Is geen eigen gevoel, maar komt van een grote Suzuki dealer.
Ah verdomme. Ik heb nu juist een Pirelli Angel GT2 laten bestellen in 190/55 vanwege de goede verhalen, wat ik juist ook over het nieuwe model had gelezen.

Ergens anders zag ik wel dat de bolling van de GT2 met 55 overeen komt met de 50 hoog van de Diablo Rosso. Dus wellicht kom ik er mee weg.
 
Waarom zijn er voor de GSX eigenlijk geen vervangende uitlaten te vinden waarmee je de grote bak onder de motor kan vervangen en je de E-keur behoud? Voor de GSX-8S zijn prachtige uitlaten te koop
 
Wellicht is het lastig om dan nog de geluidsproductie beperkt te houden. De standaarduitlaat met katalysator produceert (via de testwijze) 100 decibel en dat is fors.

Bijzonder detail; Met die standaarduitlaat ben je direct al de norm aan het overtreden in Zwitserland, gezien die daar op 95 dB ligt.
 
Wellicht is het lastig om dan nog de geluidsproductie beperkt te houden. De standaarduitlaat met katalysator produceert (via de testwijze) 100 decibel en dat is fors.

Bijzonder detail; Met die standaarduitlaat ben je direct al de norm aan het overtreden in Zwitserland, gezien die daar op 95 dB ligt.
Gaan we daar in elk geval niet naartoe! 😄
 
Wie hebben er hier ervaring met de GSXS1000F?
Ik heb mijn z1000sx verkocht en nu een crosstourer, heb er wel een beetje spijt van. Ik wil weer terug naar een sport tour motor. Nu kreeg ik op een ander forum de GSXS1000F als tip.

Hoe zijn de ervaringen? Ik zoek een 4 cilinder motor met niet super sportieve zithouding,die niet te zwaar is, eventueel een passagier mee kan, en nog een beetje wind bescherming biedt. De Kawasaki was goed in deze dingen echter vond ik m wat log,de gsxs schijnt zo'n dikke 20kg lichter te zijn.
 
Als sport tourer is de S1000f een prima optie. Volgens mij neigt hij meer naar sport dan tour in vergelijking met de z1000sx. Het verschil in gewicht tussen beide is vrij groot, waardoor de suzuki net wat makkelijker rijdt heb ik door andere vernomen (nooit beide gereden).

Qua zithouding vind ik de suzuki prima en ontspannen met een lichte buiging naar voren. Het grootste nadeel vind ik de bagagemogelijkheden, hiervoor moet je zelf iets bedenken. Ik heb gekozen voor een topkofferrek wat wel een beetje afbreuk doet aan het uiterlijk eerlijk gezegd. Dit blijft uiteraard een mening en ik ben er wel aan gewend.
IMAG0439.jpg


Verder is het zadeltje voor de passagier wel erg klein en wat hoger. Het comfort is daardoor wel minder dan bij de z1000sx verwacht. Dit is geen kilometervreter voor een duo ben ik bang, maar kortere ritjes zijn vast geen enkel probleem.

Voor solo touren heb ik zonder moeite 5-6 uren achter elkaar in het zadel gezeten.
 
Wie hebben er hier ervaring met de GSXS1000F?
Ik heb mijn z1000sx verkocht en nu een crosstourer, heb er wel een beetje spijt van. Ik wil weer terug naar een sport tour motor. Nu kreeg ik op een ander forum de GSXS1000F als tip.

Hoe zijn de ervaringen? Ik zoek een 4 cilinder motor met niet super sportieve zithouding,die niet te zwaar is, eventueel een passagier mee kan, en nog een beetje wind bescherming biedt. De Kawasaki was goed in deze dingen echter vond ik m wat log,de gsxs schijnt zo'n dikke 20kg lichter te zijn.
Bij Hoegee staat een GSX-S1000GT met wat km’s op de teller. Misschien interessant.
 
Bij Hoegee staat een GSX-S1000GT met wat km’s op de teller. Misschien interessant.
Bedankt voor de tip, helaas boven budget. Ik zoek iets rond de 9500 max.

Ik kwam ook nog de Suzuki katana tegen, zelfde blok geloof ik. Vind ik ook wel tof!

Als sport tourer is de S1000f een prima optie. Volgens mij neigt hij meer naar sport dan tour in vergelijking met de z1000sx. Het verschil in gewicht tussen beide is vrij groot, waardoor de suzuki net wat makkelijker rijdt heb ik door andere vernomen (nooit beide gereden).

Qua zithouding vind ik de suzuki prima en ontspannen met een lichte buiging naar voren. Het grootste nadeel vind ik de bagagemogelijkheden, hiervoor moet je zelf iets bedenken. Ik heb gekozen voor een topkofferrek wat wel een beetje afbreuk doet aan het uiterlijk eerlijk gezegd. Dit blijft uiteraard een mening en ik ben er wel aan gewend.
Bekijk bijlage 1923906

Verder is het zadeltje voor de passagier wel erg klein en wat hoger. Het comfort is daardoor wel minder dan bij de z1000sx verwacht. Dit is geen kilometervreter voor een duo ben ik bang, maar kortere ritjes zijn vast geen enkel probleem.

Voor solo touren heb ik zonder moeite 5-6 uren achter elkaar in het zadel gezeten.
Hartelijk dank voor de uitgebreide info! Wat betreft meer sportief dan de kawa denk ik ook wel. Is alleen lastig dat de passagier zich nergens aan vast kan houden(behalve de berijder dan). Al zag ik wel een beugel die je er op kan zetten zodat je het wel hebt.
 
Solo prima, voor de duo is het niet aan te bevelen.
Jammer! Ook niet voor een korte rit van 1-2uur? Is de gsxs1000F dan beter?
De Katana is in grote lijnen gelijkaardig aan de gsx-s 1000 alleen iets ander kuipwerk maar in mijn ogen de meerprijs tov een f niet waard.
Is wel een stuk duurder inderdaad. Blijft lastig om een sport/toer motor te vinden welke ook voor een passagier nog enigszins comfortabel is. VFR800 al proef gereden echter is deze weer te ver voorover qua zithouding.
 
Hartelijk dank voor de uitgebreide info! Wat betreft meer sportief dan de kawa denk ik ook wel. Is alleen lastig dat de passagier zich nergens aan vast kan houden(behalve de berijder dan). Al zag ik wel een beugel die je er op kan zetten zodat je het wel hebt.
Die beugel is onderdeel van de topkofferrek en zit inderdaad muurvast. Dat zal vast een prima punt zijn om vast te houden. Grote nadeel is dan wel dat het vrij laag is om bij te komen.

Oh en vergeet niet dat de tankinhoud van de katana maar 12 liter is. Misschien voor jou onbelangrijk, maar met touren zal dat wat vaker tanken betekenen.
 
Mooie opties om lekker te touren! Ideaal om ook een kettingssmeersysteem te nemen.

Heb je hiervoor ook wat spannends gereden wat betreft vermogen? Ik ging van een 48 pk eencilinder naar dit toe. Na 10k km verbaas ik me nog altijd als ik het gas wat meer open doe op hoge toeren.
 
Mooie opties om lekker te touren! Ideaal om ook een kettingssmeersysteem te nemen.

Heb je hiervoor ook wat spannends gereden wat betreft vermogen? Ik ging van een 48 pk eencilinder naar dit toe. Na 10k km verbaas ik me nog altijd als ik het gas wat meer open doe op hoge toeren.

Een maandje een VFR1200X gehad maar dit was niks voor mij. Daarvoor een Kawasaki Z1000SX gereden, de Kawasaki is wat meer toer gericht waar de Suzuki wat sportiever is. Ik vind zelf het blok van de Suzuki leuker.

Nog tips voor verdere aanpassingen of mods? Las al iets over een ander handvat van de nieuwer model Katana of gsxs wat de gasrespons rustiger zou maken.

En hoe nemen jullie bagage mee op weekendjes weg?
 
Een maandje een VFR1200X gehad maar dit was niks voor mij. Daarvoor een Kawasaki Z1000SX gereden, de Kawasaki is wat meer toer gericht waar de Suzuki wat sportiever is. Ik vind zelf het blok van de Suzuki leuker.

Nog tips voor verdere aanpassingen of mods? Las al iets over een ander handvat van de nieuwer model Katana of gsxs wat de gasrespons rustiger zou maken.

En hoe nemen jullie bagage mee op weekendjes weg?
Ik ben best benieuwd eigenlijk waarom je de vfr1200x niets vond. Persoonlijk leken me dat wel lekkere toerfietsen met een mooi blok.

Bij het meesukkelen met verkeer, dus lage belasting, is de S1000f een beetje onrustig. Ik denk niet dat daar veel aan te doen is. Wellicht een tune, maar dat vind ik het weer niet waard. Op een snelheid van 60+ vind ik de motorloop zeer zuiver.

Mijn topkofferrek heeft ook diverse mogelijkheden om andere voorwerpen aan vast te binden. Je kan vrij simpel nog zijtassen vastzetten en/of een tanktas. Zoals hieronder te zien is.
suzuki_gsx-s1000f_15-16__lato_k-700x700.jpg


Wat betreft hogere windschermen ben ik persoonlijk huiverig. Vaker dan niet geven ze voornamelijk turbulentie en herrie. In principe geeft de suzuki voldoende windbescherming om op 100-120 km/u zonder last te cruisen.
 
Iemand interesse? anders ga ik hem inruilen.
Betreft een GSX-S uit 2022 met 5800kms op de klok.
Super nette motor.
Accessoires.
Korte kentekenhouder.
Seat cover.
Valbeugels voor.
Bescherm folie op de tank ( tegen beschadigingen van je benen tegen de tank)
Leovince Sport demper, gewoon E keur dus geen gezeur:)

Vraagprijs €12.700.

Vriendelijke groetjes Jelle.
20230423_123207.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben best benieuwd eigenlijk waarom je de vfr1200x niets vond. Persoonlijk leken me dat wel lekkere toerfietsen met een mooi blok.

Bij het meesukkelen met verkeer, dus lage belasting, is de S1000f een beetje onrustig. Ik denk niet dat daar veel aan te doen is. Wellicht een tune, maar dat vind ik het weer niet waard. Op een snelheid van 60+ vind ik de motorloop zeer zuiver.

Mijn topkofferrek heeft ook diverse mogelijkheden om andere voorwerpen aan vast te binden. Je kan vrij simpel nog zijtassen vastzetten en/of een tanktas. Zoals hieronder te zien is.
Bekijk bijlage 1930855

Wat betreft hogere windschermen ben ik persoonlijk huiverig. Vaker dan niet geven ze voornamelijk turbulentie en herrie. In principe geeft de suzuki voldoende windbescherming om op 100-120 km/u zonder last te cruisen.

Vfr vond ik te groot en te zwaar, echt een log apparaat.Op hogere snelheid en langere bochten wel prima, wel heel comfortabel. Ook zat ik er niet lekker op.

Ik denk dat ik de gasrespons voor nu zo laat. Bij de Kawasaki was het ook aanwezig, je went er aan :)

Bedankt voor de tips wat betreft bagage, ik heb al wat mooie opties gevonden! Windscherm hoor ik ook dat de standaard eigenlijk best goed is, denk dat ik die ook zo laat of vervang voor het nieuwere model (getint) staat wat mooier.
 
Heeft iemand al de remschijven aan de voorkant vervangen van een GSX-S1000 uit 2022? Die van mij zijn krom gegaan doordat ik 'm te snel heb stilgezet nadat ik ze goed had gebruikt..

Ik kan zo geen modelnummer vinden, en ook geen aftermarket zoals Brembo's die erop zouden kunnen.
 
Ben niet 100% zeker maar volgens mij zijn het dezelfde als vorig model.
Wel zonde dat ze zijn krom getrokken :/
Ja dom, zelf de fout gemaakt om 'm te snel te parkeren nadat ik ff flink in de remmen had gehangen.. Dom maar je komt er vaak te laat achter :)

Ik heb de brembo supersport rotors op mijn K5 en in combinatie met de brembo rc19 master cilinder zeer tevreden over 💪
Bekijk bijlage 1932481
Ah ja, die heb ik ook gezien! Zijn 500 euro voor een setje. Ga er dan vanuit dat je ook Brembo remblokjes erop moet zetten? Duur foutje wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan