Alhoewel een contact met de eerste eigenaar niet verkeerd zou zijn.Nee helaas, boekje zat er niet bij. Daar kreeg ik een wazige verklarin voor. Ik heb er het volle vertrouwen in dat er een goede oplossing komt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alhoewel een contact met de eerste eigenaar niet verkeerd zou zijn.Nee helaas, boekje zat er niet bij. Daar kreeg ik een wazige verklarin voor. Ik heb er het volle vertrouwen in dat er een goede oplossing komt.
Ah verdomme. Ik heb nu juist een Pirelli Angel GT2 laten bestellen in 190/55 vanwege de goede verhalen, wat ik juist ook over het nieuwe model had gelezen.Is geen eigen gevoel, maar komt van een grote Suzuki dealer.
Gaan we daar in elk geval niet naartoe!Wellicht is het lastig om dan nog de geluidsproductie beperkt te houden. De standaarduitlaat met katalysator produceert (via de testwijze) 100 decibel en dat is fors.
Bijzonder detail; Met die standaarduitlaat ben je direct al de norm aan het overtreden in Zwitserland, gezien die daar op 95 dB ligt.
Bij Hoegee staat een GSX-S1000GT met wat km’s op de teller. Misschien interessant.Wie hebben er hier ervaring met de GSXS1000F?
Ik heb mijn z1000sx verkocht en nu een crosstourer, heb er wel een beetje spijt van. Ik wil weer terug naar een sport tour motor. Nu kreeg ik op een ander forum de GSXS1000F als tip.
Hoe zijn de ervaringen? Ik zoek een 4 cilinder motor met niet super sportieve zithouding,die niet te zwaar is, eventueel een passagier mee kan, en nog een beetje wind bescherming biedt. De Kawasaki was goed in deze dingen echter vond ik m wat log,de gsxs schijnt zo'n dikke 20kg lichter te zijn.
Bedankt voor de tip, helaas boven budget. Ik zoek iets rond de 9500 max.Bij Hoegee staat een GSX-S1000GT met wat km’s op de teller. Misschien interessant.
Hartelijk dank voor de uitgebreide info! Wat betreft meer sportief dan de kawa denk ik ook wel. Is alleen lastig dat de passagier zich nergens aan vast kan houden(behalve de berijder dan). Al zag ik wel een beugel die je er op kan zetten zodat je het wel hebt.Als sport tourer is de S1000f een prima optie. Volgens mij neigt hij meer naar sport dan tour in vergelijking met de z1000sx. Het verschil in gewicht tussen beide is vrij groot, waardoor de suzuki net wat makkelijker rijdt heb ik door andere vernomen (nooit beide gereden).
Qua zithouding vind ik de suzuki prima en ontspannen met een lichte buiging naar voren. Het grootste nadeel vind ik de bagagemogelijkheden, hiervoor moet je zelf iets bedenken. Ik heb gekozen voor een topkofferrek wat wel een beetje afbreuk doet aan het uiterlijk eerlijk gezegd. Dit blijft uiteraard een mening en ik ben er wel aan gewend.
Bekijk bijlage 1923906
Verder is het zadeltje voor de passagier wel erg klein en wat hoger. Het comfort is daardoor wel minder dan bij de z1000sx verwacht. Dit is geen kilometervreter voor een duo ben ik bang, maar kortere ritjes zijn vast geen enkel probleem.
Voor solo touren heb ik zonder moeite 5-6 uren achter elkaar in het zadel gezeten.
Ik kwam ook nog de Suzuki katana tegen, zelfde blok geloof ik. Vind ik ook wel tof!
Jammer! Ook niet voor een korte rit van 1-2uur? Is de gsxs1000F dan beter?Solo prima, voor de duo is het niet aan te bevelen.
Is wel een stuk duurder inderdaad. Blijft lastig om een sport/toer motor te vinden welke ook voor een passagier nog enigszins comfortabel is. VFR800 al proef gereden echter is deze weer te ver voorover qua zithouding.De Katana is in grote lijnen gelijkaardig aan de gsx-s 1000 alleen iets ander kuipwerk maar in mijn ogen de meerprijs tov een f niet waard.
Die beugel is onderdeel van de topkofferrek en zit inderdaad muurvast. Dat zal vast een prima punt zijn om vast te houden. Grote nadeel is dan wel dat het vrij laag is om bij te komen.Hartelijk dank voor de uitgebreide info! Wat betreft meer sportief dan de kawa denk ik ook wel. Is alleen lastig dat de passagier zich nergens aan vast kan houden(behalve de berijder dan). Al zag ik wel een beugel die je er op kan zetten zodat je het wel hebt.
Mooi en welkom bij de club!
Welk jaar komt ie uit?
Mooie opties om lekker te touren! Ideaal om ook een kettingssmeersysteem te nemen.
Heb je hiervoor ook wat spannends gereden wat betreft vermogen? Ik ging van een 48 pk eencilinder naar dit toe. Na 10k km verbaas ik me nog altijd als ik het gas wat meer open doe op hoge toeren.
Ik ben best benieuwd eigenlijk waarom je de vfr1200x niets vond. Persoonlijk leken me dat wel lekkere toerfietsen met een mooi blok.Een maandje een VFR1200X gehad maar dit was niks voor mij. Daarvoor een Kawasaki Z1000SX gereden, de Kawasaki is wat meer toer gericht waar de Suzuki wat sportiever is. Ik vind zelf het blok van de Suzuki leuker.
Nog tips voor verdere aanpassingen of mods? Las al iets over een ander handvat van de nieuwer model Katana of gsxs wat de gasrespons rustiger zou maken.
En hoe nemen jullie bagage mee op weekendjes weg?
Ik ben best benieuwd eigenlijk waarom je de vfr1200x niets vond. Persoonlijk leken me dat wel lekkere toerfietsen met een mooi blok.
Bij het meesukkelen met verkeer, dus lage belasting, is de S1000f een beetje onrustig. Ik denk niet dat daar veel aan te doen is. Wellicht een tune, maar dat vind ik het weer niet waard. Op een snelheid van 60+ vind ik de motorloop zeer zuiver.
Mijn topkofferrek heeft ook diverse mogelijkheden om andere voorwerpen aan vast te binden. Je kan vrij simpel nog zijtassen vastzetten en/of een tanktas. Zoals hieronder te zien is.
Bekijk bijlage 1930855
Wat betreft hogere windschermen ben ik persoonlijk huiverig. Vaker dan niet geven ze voornamelijk turbulentie en herrie. In principe geeft de suzuki voldoende windbescherming om op 100-120 km/u zonder last te cruisen.
Ja dom, zelf de fout gemaakt om 'm te snel te parkeren nadat ik ff flink in de remmen had gehangen.. Dom maar je komt er vaak te laat achterBen niet 100% zeker maar volgens mij zijn het dezelfde als vorig model.
Wel zonde dat ze zijn krom getrokken
Ah ja, die heb ik ook gezien! Zijn 500 euro voor een setje. Ga er dan vanuit dat je ook Brembo remblokjes erop moet zetten? Duur foutje welIk heb de brembo supersport rotors op mijn K5 en in combinatie met de brembo rc19 master cilinder zeer tevreden over
Bekijk bijlage 1932481