Ferry Good
MF'er
Zonder voetsteuntjes zo ongeveer.Hoorde ik ook veel goede verhalen over! Zal ik misschien voor de volgende keer overwegen.
Heeft iemand met een Yoshi demper al de voetsteuntjes weggehaald? Hoe ziet dit er dan uit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zonder voetsteuntjes zo ongeveer.Hoorde ik ook veel goede verhalen over! Zal ik misschien voor de volgende keer overwegen.
Heeft iemand met een Yoshi demper al de voetsteuntjes weggehaald? Hoe ziet dit er dan uit?
Hetzelfde als het vorige modelZonder voetsteuntjes zo ongeveer.
Oef, hoe heet de uitlaatbeugel die je hebt? Ziet er echt heel strak uit.. Rij je zonder CAT?
De uitlaatsteun komt gewoon van Alie Expres voor een GSR 750.Oef, hoe heet de uitlaatbeugel die je hebt? Ziet er echt heel strak uit.. Rij je zonder CAT?
Ik heb een 2016 GSXS 1000, de felle gasresponse heb ik opgelost door het gashendel van de Katana te monteren ( dit gashendel zit trouwens ook al op de gsxs 1000 vanaf 2019 ). Kosten voor dit hendel € 17.00 ( OEM Suzuki ) en ongeveer een kwartier werk om te monteren.
Verder heeft mijn dealer ( onder coulance van Suzuki Nederland ) een 2019 ECU gemonteerd. ( gratis dus )
Wel vreemd de Suzuki achter op een 180/60 band staat!!!Leuke multi test: Video: Power Naked Bike Vergleich 2022 | Streetfighter V2 vs. S 1000 R vs. GSX-S1000 vs. MT-10
De GSX S1000 komt er heel goed af.
mijn 2016 model had dit ook een beetje en via een remap loopt ie veel beter.Hoi allen, deze rooki ;-) op MF heeft sinds mei dit jaar een GSX-S1000F uit 2017. Fijne motor echter tov mijn vorige GSX1200 Inazuma een voor mij vervelend probleem. Dat is het bokken/stotteren (aan/uit felle gasrespons) Vooral dat laatste is nog wel een dingetje op de wat slechtere wegen (komt weleens voor in bv België) door slechte wegen reageert het gas op een oneffenheid in de weg ook direct. En dat is niet altijd gewenst in bepaalde situaties. Ik heb ondertussen al veel gelezen hierover en probeer met de dealer te komen tot een goede oplossing. Echter wordt ontwijkend gereageerd vanuit dealer en Suzuki over dit probleem. De oplossing wordt bij mij zelf neergelegd. Dat is jammer. Echter lees in de reactie van Gixxer$ dat er wel degelijk een oplossing vanuit de dealer en Suzuki wordt geboden. Is dit een op zich zelf staande oplossing of is deze ervaring bekend bij anderen op dit forum?
Dank alvast voor reacties :-)
Goede keuze! Ik rij een MotoGP uitvoering van 2022. Als je achter naar een 55 gaat, heb je dan niet juist nog meer moeite om aan de grond te komen? Dat met het verlagen van de voorkant lijkt mij dat je ook met de rake van de motor gaat spelen, waardoor het rijgedag flink gaat veranderen.Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit deel van het forum omdat ik een paar dagen geleden een nieuwe zwarte gsxs aangeschaft heb. Ik rij nu nog een BMW S1000R (2015 ex-demo/full options) naar volle tevredenheid maar de kilometers en jaren begonnen te tellen en dan wil je wel iets nieuws. Voorkeur had de opvolger maar BMW vraagt zo belachelijk veel geld, ook voor occasions vanaf 2021, dat mijn keuze na een proefrit is gevallen op mijn 1e Suzuki, mijn 2e -verstandige en financiële- keuze. Want de inruilprijs was goed. Heb net dit forum vanaf modeljaar 2021 teruggelezen en leuke tips opgeslagen.Dank hiervoor. Ik ben echter wat klein van stuk en wil de motor laten verlagen icm een 190/55 achterband want daardoor komt hij al ietsjes hoger te staan, maar ook de voorvork iets meer laten doorsteken. Iemand al ervaring op dit type? Verder heb ik niet goed gekeken naar de standaard remleidingen: zijn deze staalomvlochten, want het remmen kan beter?!
Dat klopt . Bij het vorige model worden de stuur- rij eigenschappen er beter van, bij het nieuwe model juist minder.81cm zithoogte, dat valt nogal mee. Ik ben zelf 1.75m, geen enkel probleem met de hoogte van de motor. Naar mijn mening moet je vanaf 1,65m lengte nog wel met deze motor overweg kunnen.
Ik heb me overigens laten vertellen dat bij het nieuwe model, welke ik ook heb, een 55 achterband niet aangeraden wordt i.v.m. een verandering van het rijgedrag. Bij het vorige model was dit totaal geen issue.
Dat klopt . Bij het vorige model worden de stuur- rij eigenschappen er beter van, bij het nieuwe model juist minder.
Bedoelde ik feitelijk ook: achter ook wat laten zakken. Ander zadel en remblokken etc. ga ik tzt uitzoeken: dank voor de tips. Eerst maar eens goed inrijden en goed gewend raken via Eifel-Ardennen en circuitdagje.Goede keuze! Ik rij een MotoGP uitvoering van 2022. Als je achter naar een 55 gaat, heb je dan niet juist nog meer moeite om aan de grond te komen? Dat met het verlagen van de voorkant lijkt mij dat je ook met de rake van de motor gaat spelen, waardoor het rijgedag flink gaat veranderen.
Wat je zou kunnen doen is een nieuwe achterveer plaatsen die korter is, en de voorkant verlagen waardoor je ‘m in balans houdt. Ook heb je misschien verlaagde zadels (Topsellerie) waar je iets winst mee kan boeken. Mijn vrouw (1.58) kan prima rijden op de GSX, maar als daily zou hij wel iets lager moeten.
Wat betreft de remleidingen, deze zijn inderdaad geen staal. Hoorde wel dat ‘t een flinke operatie is om te vervangen door de ABS pomp die erin zit. Ik vind ze vooral weinig bijten, dus wellicht zijn andere blokjes een goede eerste stap (Y)
Vreemd: anderen (zie eerdere reacties) zweren juist bij de “55”. Dus hier ook maar weer, ieder zijn eigen gevoel.Dat klopt . Bij het vorige model worden de stuur- rij eigenschappen er beter van, bij het nieuwe model juist minder.
Dat gaat om het eerste model @Frenzel. Het nieuwe model presteert slechter op een 55 band. Bron: Hoegee.Vreemd: anderen (zie eerdere reacties) zweren juist bij de “55”. Dus hier ook maar weer, ieder zijn eigen gevoel.
Wat kostte zo'n grapje eigenlijk en welke verschillen merk je er precies van?Gisteren ECU flash uit laten voeren bij Hoegee op mijn verder standaard GSX-S1000 2016... smooth as butter nu
Afgaande op hetgeen ik lees hier op mf is het de ECU. Wordt nu ook wel overgenomen door de dealer. Oplossingen worden nu bij mijzelf neergelegd (kosten ervan) omdat de vorige eigenaar er niks aan heeft laten doen. Daarmee buiten de garantieperiode van Suzuki zelf gekomen. Echter blijkt dat de motor in de periode 2019 - 2021 maar 4 km gereden heeft. Dus ook stilgestaan in de garantie periode. Helaas is contact met de vorige eigenaar niet mogelijk omdat ik niet weet wie het is.mijn 2016 model had dit ook een beetje en via een remap loopt ie veel beter.
kan ook zijn dat de TPS niet juist meer staat maar dat lijkt me sterk aangezien sommige gsxs 1000 gewoon last hebben van dat aan/ uit effect
Afgaande op hetgeen ik lees hier op mf is het de ECU. Wordt nu ook wel overgenomen door de dealer. Oplossingen worden nu bij mijzelf neergelegd (kosten ervan) omdat de vorige eigenaar er niks aan heeft laten doen. Daarmee buiten de garantieperiode van Suzuki zelf gekomen. Echter blijkt dat de motor in de periode 2019 - 2021 maar 4 km gereden heeft. Dus ook stilgestaan in de garantie periode. Helaas is contact met de vorige eigenaar niet mogelijk omdat ik niet weet wie het is.
Nee helaas, boekje zat er niet bij. Daar kreeg ik een wazige verklarin voor. Ik heb er het volle vertrouwen in dat er een goede oplossing komt.Heb je niet het originele boekje bij de motor, waarbij de vorige eigenaar (1e eigenaar) met naam wordt genoemd?
ECU Flash kost volgens mij iets van €400.