Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Volgens mij zijn die niet hetzelfde, het stuur van de nieuwe GSX-S was geloof ik iets breder? Waardoor de spiegels logischerwijs dan iets korter gemaakt zijn? Kan het mis hebben maar lijkt mij vanzelfsprekend. Anders zie ik niks.
Als het stuur breder zou zijn, waarom zou dan de spiegel korter zijn?
Dan zit je toch constant tegen je armen aan te kijken.
Maat van mij heeft een 2015 GSX en daar zitten de zelfde op.
Maar ik zou zeggen probeer het uit te vinden, dan hoor ik het wel, ze liggen mij niet in de weg.
 
Als het stuur breder zou zijn, waarom zou dan de spiegel korter zijn?
Dan zit je toch constant tegen je armen aan te kijken.
Maat van mij heeft een 2015 GSX en daar zitten de zelfde op.
Maar ik zou zeggen probeer het uit te vinden, dan hoor ik het wel, ze liggen mij niet in de weg.
Als het stuur breder is, steekt het stuur meer uit aan de zijkanten en dus kortere spiegel nodig.
 
Als het stuur breder is, steekt het stuur meer uit aan de zijkanten en dus kortere spiegel nodig.
Ik snap nog steeds niet wat jij bedoelt.
Als het stuur nu een meter of anderhalve meter is.
Wat heeft dat met de lengte van de spiegel te maken?
Stel...ik zaag mijn stuur door midden, en las er 20 cm tussen, dan schuift alles toch gewoon op!
Misschien dat er hier iemand is die dat kan verduidelijken!
 
Ja, als je 20cm er tussen last, dan steekt het stuur dus meer uit aan beide kanten. En daarom kunnen de spiegels korter gemaakt worden want het punt waar de spiegels op het stuur bevestigt is, is gewoon hetzelfde, direct naast het handvat.
 
Ja, als je 20cm er tussen last, dan steekt het stuur dus meer uit aan beide kanten. En daarom kunnen de spiegels korter gemaakt worden want het punt waar de spiegels op het stuur bevestigt is, is gewoon hetzelfde, direct naast het handvat.
Weet je ook dat spiegels verstelbaar zijn?
Maar ik geef het op....
 
Weet je ook dat spiegels verstelbaar zijn?
Maar ik geef het op....
Niet naar links en naar rechts. De originele van de GSX-S1000 2015-2019 iig niet.
Dat jij niet snapt dat een spiegel korter moet zijn als je een breder stuur hebt, kan ik niks aan doen.
 
5660008J12 Spiegel-onderdeel Suzuki - MSP
5650008J12 Spiegel Rh-onderdeel Suzuki - MSP

je kan ieder onderdeel van de spiegel bekijken en zo te zien word deze spiegel op iedere gsx-s1000/ katana variant ( bj 2016 tot 2021 model ) gebruikt. ook op de sv650 vanaf 2017
Ja, dat dacht ik al dat ze van de GSX-S1000 2015 waren en het latere facelift model vanaf 2017. Maar het nieuwste 2022 model dacht ik niet.

Ik had deze erop (zie foto) toen ik de motor had gekocht, maar ik vind het niks. Ik hou niet van bar end spiegels en het maakt de motor alleen maar breder en ik heb liever de originele spiegels. Maar als niemand ze heeft, geen probleem dan koop ik er een paar.
 

Bijlagen

  • 1689953578035.jpg
    1689953578035.jpg
    306,2 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Ik was al een maand voor een Kawa 1000 SX aan het kijken maar ik kwam geen tegen voor een goede prijs.
Toen kwam ik deze tegen voor een zeer aantrekkelijke prijs, dus toen maar gekocht, wat een geweld.
Dat ruitje doet toch best nog wel wat, niet verwacht.
Volledig Yoshi systeem, leuk geluidje.
 

Bijlagen

  • IMG_20230728_184904.jpg
    IMG_20230728_184904.jpg
    558,6 KB · Weergaven: 62
  • IMG_20230728_184925.jpg
    IMG_20230728_184925.jpg
    556,4 KB · Weergaven: 62
  • IMG_20230728_184938.jpg
    IMG_20230728_184938.jpg
    382,2 KB · Weergaven: 61
  • IMG_20230728_184953.jpg
    IMG_20230728_184953.jpg
    208,6 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20230728_185009.jpg
    IMG_20230728_185009.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 62
Je hebt je zelf getrakteerd op een Special R Edition van Hoegee! Ja dat is en super uitvoering. Kan het weten want die van mij staat nu te koop (de rode) bij Hoegee. Ik heb een GT gekocht.
 
Is die ook gekieteld door Hoegee? Ik had gezien dat ze ruim 180 pk uit het blok konden halen.
 
Buiten het circuit moet je wel flink je best doen om die extra paarden van stal te halen.

Echter heb je natuurlijk wel de opschep rechten en dat telt zeker mee! ;)
 
Is die ook gekieteld door Hoegee? Ik had gezien dat ze ruim 180 pk uit het blok konden halen.
Een Special R Edition van Hoegee heeft altijd een volledige Yoshimura uitlaatsysteem zonder kat en de motor is geoptimaliseerd. Van de nieuwe GSX-S1000(GT) reeks is er ook een special R versie, maar die heeft wel een kat.
 
Heb nu 10000km op de GSX-S staan en de voorband is aan vervanging toe. Het zijn nog de originele Dunlops dus ik ga overstappen naar Pirelli. Welke banden rijden jullie? Zit te twijfelen tussen de GT2's en de Diablo Rosso 4.
 
Heb nu 10000km op de GSX-S staan en de voorband is aan vervanging toe. Het zijn nog de originele Dunlops dus ik ga overstappen naar Pirelli. Welke banden rijden jullie? Zit te twijfelen tussen de GT2's en de Diablo Rosso 4.

Als je meer sportief wil de Diablo Rosso 4, meer tour gericht dan zou ik de GT doen.
Of een setje Bridgestone S21/S22 monteren ook een heerlijke band.
 
Onder mijn gsx s1000f zit dunlop qualifier core 2. Ik ben zeer tevreden, maar heb daarbij geen vergelijkingsmateriaal in dit segment.

De levensduur is bij mij wel behoorlijk goed vind ik. Helaas heb ik mijn achterband vroegtijdig moeten vervangen bij 6-7k km, maar er zat voldoende profiel op zonder te ongelijk versleten te zijn.

Ter referentie ben ik niet een ontzettend sportieve rijder.
 
Als je meer sportief wil de Diablo Rosso 4, meer tour gericht dan zou ik de GT doen.
Of een setje Bridgestone S21/S22 monteren ook een heerlijke band.
Ik had de originele Dunlops met 5000 kaal. Ik wil best gas geven en goed door de bochten gaan, maar ben absoluut geen circuit tijger of ga met m'n knieën over de grond. Dit jaar wel al 3x de Eiffel in geweest, en we rijden vaak flinke afstanden, hierdoor dacht ik dat die GT2's het wellicht wat beter doen. Ben alleen benieuwd of die genoeg grip geven.
 
Ik had de originele Dunlops met 5000 kaal. Ik wil best gas geven en goed door de bochten gaan, maar ben absoluut geen circuit tijger of ga met m'n knieën over de grond. Dit jaar wel al 3x de Eiffel in geweest, en we rijden vaak flinke afstanden, hierdoor dacht ik dat die GT2's het wellicht wat beter doen. Ben alleen benieuwd of die genoeg grip geven.

Ik heb nog steeds de originele Bridgestone S21 onder m'n GSXS 750 liggen.
Inmiddels 6.200 Km er op staan en kan nog wel even mee.
Dus vindt deze levensduur al prima, ben nog van vroeger gewend dat een band na 5K kom compleet kaal was.
 
Ik heb nu voor de tweede maal een set rosso 4 laten monteren. Tevreden van de band. Ook goed grip op nat wegdek/ regen.

Wel 55 vanachter
 
Laatst bewerkt:
Heb nu 10000km op de GSX-S staan en de voorband is aan vervanging toe. Het zijn nog de originele Dunlops dus ik ga overstappen naar Pirelli. Welke banden rijden jullie? Zit te twijfelen tussen de GT2's en de Diablo Rosso 4.
Ik rij op de Bridgestone S22 banden, daar ben ik super tevreden over!
 
Ik rij op de Bridgestone S22 banden, daar ben ik super tevreden over!
Hoorde ik ook veel goede verhalen over! Zal ik misschien voor de volgende keer overwegen.

Heeft iemand met een Yoshi demper al de voetsteuntjes weggehaald? Hoe ziet dit er dan uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan