Gsx-Sancho
Die hard MF'er
Ik heb er brembo sintered sport pads in zitten. Kost wat maar de complete setup remt als een malle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kan ze beter afkoelen door te rijden. Stilstaan is indd kromtrekken. Gebeurt ook bij autos e.d. . Komt volgensmij doordat de klauw er overheen zitIk heb nog nooit gehoord dat remschijven kromtrekken door hevig gebruik en daarna stilstaand afkoelen. Als mijn remschijven oververhit zouden zou mijn reactie ook stilstaan en wachten zijn. Is het gehele probleem niet gewoon dat de schijven ver boven hun limieten verhit zijn? Koelen door stilstaande lucht gaat normaal gesproken vrij geleidelijk.
Mijn technische achtergrond wat betreft remschijven is niet groot, dus ben benieuwd hoe dit werkt.
Ah oké, dat klinkt wel enigszins logisch.Je kan ze beter afkoelen door te rijden. Stilstaan is indd kromtrekken. Gebeurt ook bij autos e.d. . Komt volgensmij doordat de klauw er overheen zit
Gisteren met de GSX bij de dealer geweest, monteur daar gaf aan dat ze eigenlijk niet meer krom mogen trekken, en dat ze er een verhaal van willen maken bij Suzuki voor garantie mocht het niet wegtrekken. Beide schijven zijn heel iets krom getrokken wat zorgt voor een lichte trilling bij remmen op hogere snelheid.
Verder hoorde hij bij het spannen van mijn ketting dat m'n voortandwiel lawaai maakt op de ketting vanwege slijtage, en dat was wel erg vroeg bij 11.000km. Ben wel benieuwd of ze daar nog iets aan kunnen doen
Tot slot! Hoort iemand bij een warme start wel eens de ketting een beetje ratelen? Mijn GSX is nog geen jaar oud met dus 11k gereden, en de monteur gaf aan dat sommige GT modellen er wel last van hebben. Op internet lees ik geen erge verhalen, anders dan dat de kettingspanner even tijd nodig heeft bij een warme start.
Weinig, dit jaar last van tijd tekort. 1500km gereden, waar ik normaal 5000km rijd. Als dat volgend jaar weer zo is overweeg ik verkoop. Helaas, maar stilstand vind ik zonde. Staat nog niet onder de stofhoes maar of ik eraan toe kom..Wordt er hier nog een beetje gereden of staat de jullie Japanner al onder een deken voor de winter?
Bij mij zijn de eerst 10k km er inmiddels opgezet van het moment dat ik hem kocht (eind december).
Tot nu toe probleemloos gereden. Nog iedere (werk)dag stap ik met plezier op s1000f. Buiten het feit dat de motor bandjes en kettingen opvreet zijn er nog geen puntjes van kritiek. Uiteraard is de rechterhand daar *uhum* mede voor verantwoordelijk.
Lees hier altijd nog mee. Kom er maar niet aan toe om weer eens een volle dag of weekend te rijden. Voor een uurtje pak ik hem vaak al niet meer.@ GSX-APD jammer. dit jaar iets mer dan 10K gerden met de gsx-s waarvan een 4 daagse zwarte woud en een 3 daagse vogezen. verder veel tripjes naar luxemburg en de eifel. een K ùet de gsxr
Weinig, dit jaar last van tijd tekort. 1500km gereden, waar ik normaal 5000km rijd. Als dat volgend jaar weer zo is overweeg ik verkoop. Helaas, maar stilstand vind ik zonde. Staat nog niet onder de stofhoes maar of ik eraan toe kom..
Leuk om te horen. Welk oudere model zoek je precies? De s1000 of de s1000f ?ik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude"
Begrijpelijk.Lees hier altijd nog mee. Kom er maar niet aan toe om weer eens een volle dag of weekend te rijden. Voor een uurtje pak ik hem vaak al niet meer.
Tot een jaar of 5 terug reed ik ook nog 8 tot 10k per jaar, totdat me zoon werd geboren . Reed toen ook nog woon- werkverkeer maar verkies nu altijd de auto.
Dat zijn de betere ritten .
Tegenwoordig samen naar de voetbal en doet aan quadcross sindskort. Zo'n weekendrit kan bij mij eigenlijk alleen in de vakanties nog uit, en ook dan ga je toch eerder met je gezin op vakantie/op pad als dat je alleen met de motor naar het buitenland rijd. Tijden veranderen..
Oude bekendeik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude"
Het valt me op dat het aanbod van zowel de 750 en 1000 vrij hoog is, profijtelijk dus. Qua prijs ontlopen de 750 en 1000 elkaar nauwelijks, dus dan is de vraag waar je voorkeur voor hebt.
Wil je dat extra beetje power of maakt je dat niets uit. Qua gewicht zit je beter bij de 1000. Die is, gek genoeg, 4 kg lichter dan de 750.
Bij de 1000 heb je nog keuze voor naked of met kuip.
Mocht het zover komen hoor je van me . Ik kijk komend jaar nog even aan, aan de GSX-S ligt het zeker niet, fijnste/beste motor tot nu toe gereden.ik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude"
Hier net zo, wou van racers en een HD Roadking nu een keer een naked bike. Goed handelbare motor met een fijne zithouding.De F heb ik eigenlijk nooit veel aangevonden dus het wordt sowieso weer een naked.
De 750 is dan misschien wel zwaarder maar voelt veel lichter .
Niet dat ik de 1000er een vervelende motor vond hoor maar de 750 hing beter in de bocht zeg maar.
Voor mij moet er sowieso een zwarte vork inzitten en kilometerstand moet laag zijn