Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Dat trillen heb ik ook ih stuur, en dan voornamelijk de linker spiegel bij 110kmpu en sneller. Toch lastig als je de boel achter/naast je in de gaten wilt houden. Afgelopen vrijdag hebben we veel regen gehad en er was nogal wat slijk en zandmeuk bij de voorste remklauwen gekomen. Vandaag was er best wat gekraak te horen bij stilstand als je de voorrem inknijpte.
Nooit gehad bij mijn vorige motoren. Maar goed , zal wellicht ah type remklauw liggen/hoe dat de blokken in de klauw bevestigd zitten. Alles mooi gereinigd en het werkt weer picobello.
 
Bij mij zit het puur en alleen in het stuur. Een hoogfrequente tril. Geen last van trillende spiegels.
 
Ik heb ook wel eens wat hoogfrequentie trillingen, maar dat is bij specifieke toerentallen en snelheden heb ik het idee.

Over het algemeen wordt de motorloop bij mij rustiger op hogere snelheden. Dan lijkt het wel 'turbine-smooth'. Ik praat vanuit het perspectief van een 2016 GSX S1000F.
 
Heb hier een pilot road gt4 erop liggen, maat 190 /50. Heb met regelmaat het idee dat de band een stapje opzij zet. Voorheen had ik s22 van bridgestone met de slappere wangen en dat ging als de beste. Wel wat minder kilometers uiteraard, maar de bocht uit was altijd betrouwbaar en geen verassing. De s22 lag op een vtr1000f, de gt4 ligt nu op mijn gsxs1000f. Gt4 is naar mijn idee leuk voor rustig rijden. Wat rijden jullie, of wat is jullie ervaring?
 
Ik heb momenteel de qualifier core maar die zijn helemaal op en worden volgende week vervangen. Wat mij betreft prima banden, maar gaan snel op. Bij mij 'cuppen' omdat ik niet echt een hoge snelheid bochtenvreter ben. Op de achterband haal ik om en nabij 8k kilometer.

Voor de volgende set kijk ik dus toch naar een iets meer tour gerichte band.
 
ik lees bij reviews veelal dat de zwaardere tourmotoren (oa bmw k1600gt) prima rijgedrag vertonen icm pilot road 4gt.
Gewicht van zo n bmw ligt zo n 80kg hoger dan een gsxs1000f....
Conclusie is naar mijn idee dat een rustige rijder prima de bocht doorkomt met een pr road 4gt bandje, maar de opschieter kan er beter bij wegblijven.

De T31/32 van Bridgestone is mijn inziens een prima band voor de stevige doorrijder, moet het nog plakkeriger zijn dan achter een s22.
Voor rijd ik zoiezo met een s22 van bridgestone. Heerlijk betrouwbare band :t
 
Zo is het inderdaad altijd. Niet zozeer de motor bepaald de juiste band, maar de rijder.

Het kost je alleen wel wat tijd om erachter te komen wat voor type rijder je bent en welke band daar het beste bij aansluit.

De gsx s1000f (en daarbij ook de gt) vind ik typisch zo'n motor die je kan gebruiken voor enkel en alleen touren met zijn comfortabele zithouding, maar ook voor het sportievere werk. Het hoge koppel laat je lekker schakellui rijden. :)
 
Heb hier een pilot road gt4 erop liggen, maat 190 /50. Heb met regelmaat het idee dat de band een stapje opzij zet. Voorheen had ik s22 van bridgestone met de slappere wangen en dat ging als de beste. Wel wat minder kilometers uiteraard, maar de bocht uit was altijd betrouwbaar en geen verassing. De s22 lag op een vtr1000f, de gt4 ligt nu op mijn gsxs1000f. Gt4 is naar mijn idee leuk voor rustig rijden. Wat rijden jullie, of wat is jullie ervaring?
Ik heb Dunlop Road Smart 4 SP op m’n gsxs1000f. Bevalt erg goed en geeft meteen vertrouwen. Achter 190/55. Heb voor de SP gekozen omdat de GT voor zwaardere motoren is (ook komt de Road Smart erg goed uit de test).
Hiervoor had ik ook die Michelin Pilot Road 4, vind deze band minder fijn sturen en had ook het gevoel dat ie een stapje opzij zet.
 
Iemand hier al een quickshifter op het vorige model gsxs gemonteerd? Ik twijfel over een Cordona. Op mijn z1000sx had ik een translogic, maar die is er niet voor de gsxs. Healtech hoor ik wisselende verhalen over.
 
Ik heb onderstaande stand om de voorzijde omhoog te krijgen. Bij mijn vorige motor werkte dit prima, bij de huidige gsx s1000f is nondetju weinig ruimte. Ook een zelfgemaakte verlengde stift welke in het T stuk valt is niet de oplossing gebleken. Toch wil ik graag onderstaande stand gebruiken, altijd makkelijk als er bijvoorbeeld een veerpoot uitmoet of wat dan ook. Iemand een oplossing? Een normale stand waarbij de pinnen aan de onderzijde de veerpoot ingaan heb ik al maar dat is dus ook niet meest praktisch bij veerpoot werkzaamheden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240711_174437_Chrome.jpg
    Screenshot_20240711_174437_Chrome.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 0
Zo morgen gaat ie weg voor de 1000km beurt. Daarna ga ik me niet meer inhouden qua max. toerental.
Kan niet wachten.......

Vraagje betreffende de TC. Deze staat op stand 3 en inmiddels heb ik wat rondjes gedraaid op een klaverblad en ben steeds harder de bocht gaan uit-accelereren. Bij het volgende rondje zie ik dan dat ik bij het vorige rondje strepen trek op het asfalt. Maar het TC lampje gaat niet aan.
Dus ik zal nog harder moeten gaan uit-accelereren......na de beurt kan dat, dan kan ik tot 11.000rpm.

Wat is de laagste stand (minste TC werking), is dat 1 of 5 ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit topic nog wel in de gaten houden, maar ik meld me hierbij wel af.

Deze week zal de GSX S1000F worden ingeruild tegen een Yamaha FJR 1300. Mijn rijstijl komt, denk ik, meer tot zijn recht op een volle toer motor.
 
Afgelopen week geluk gehad. Had niet veel gescheeld of de nieuwe motor en ik hadden in de kreukels gelegen.
Sta stil bij een kruispunt ((dubbelbaans weg). Stoplicht springt op groen en ik rij het kruispunt op om linksaf te buigen. Komt er van rechts een auto door rood gereden. Kon nog net wegdraaien/remmen. Vervolgens sta ik bij het volgende stoplicht (om de snelweg op te draaien) achter de betreffende auto, een Yaris. Stoplicht springt op groen, we nemen beiden de oprit en ik voeg in, de snelweg op. De Yaris blijft rechts rijden (invoegstrook gaat over in uitvoegstrook). Ik ging naast die Yaris rijden om te kijken welke idioot er door rood reed. Bleek een hoogbejaarde vrouw te zijn. Dus ik heb me maar rustig gehouden en keek weer voor me. Totdat ik plots druk tegen mijn knie/been voel en de motor enorm zwabberde. Zie ik in mijn ooghoek dat die oude taart tegen me aan rijdt. Ik zwabberde iets naar links, liet het gas los en kreeg de boel weer stabiel en die ouwe taart voegt verder in alsof er niks aan de hand was. Ik heb meteen de uitvoegstrook genomen en ben gestopt. Moest bijkomen van schrik en boosheid. Vanaf een bepaalde leeftijd zou een periodiek herexamen verplicht moeten worden.
 
zulk gevallen moeten per direct rijbewijs inleveren en nooit meer de baan op.
 
Afgelopen week geluk gehad. Had niet veel gescheeld of de nieuwe motor en ik hadden in de kreukels gelegen.
Sta stil bij een kruispunt ((dubbelbaans weg). Stoplicht springt op groen en ik rij het kruispunt op om linksaf te buigen. Komt er van rechts een auto door rood gereden. Kon nog net wegdraaien/remmen. Vervolgens sta ik bij het volgende stoplicht (om de snelweg op te draaien) achter de betreffende auto, een Yaris. Stoplicht springt op groen, we nemen beiden de oprit en ik voeg in, de snelweg op. De Yaris blijft rechts rijden (invoegstrook gaat over in uitvoegstrook). Ik ging naast die Yaris rijden om te kijken welke idioot er door rood reed. Bleek een hoogbejaarde vrouw te zijn. Dus ik heb me maar rustig gehouden en keek weer voor me. Totdat ik plots druk tegen mijn knie/been voel en de motor enorm zwabberde. Zie ik in mijn ooghoek dat die oude taart tegen me aan rijdt. Ik zwabberde iets naar links, liet het gas los en kreeg de boel weer stabiel en die ouwe taart voegt verder in alsof er niks aan de hand was. Ik heb meteen de uitvoegstrook genomen en ben gestopt. Moest bijkomen van schrik en boosheid. Vanaf een bepaalde leeftijd zou een periodiek herexamen verplicht moeten worden.
Hiervoor hebben ze dashcams.
Ik had er werk van gemaakt.
 
Goed weggekomen! Ik herken het wel, sommige ouderen zijn gewoonweg gevaarlijker als jongeren welke wat te hard rijden

Ik zou haar in ieder geval tot stoppen manen, bij niet stoppen of doorhebben, achteraan blijven rijden tot de persoon op locatie is. Goed gesprek aangaan.

Morgen stapt ze weer in de auto..
 
Ik wilde het melden bij de politie maar had het kenteken schijnbaar niet goed onthouden. Eenmaal thuis een kentekencheck gedaan op internet maar het resultaat was niet die donkergroene Yaris Cross. Helaas. :(
 
Ga ze denk vd zekerheid eens extra ontluchten en uiteraard gelijk de remvloeistoffen vervangen..
Heb er nog niet aan gepruld sinds aanschaf btw.

Maar ik vind dat ik de remhandel (originele handels) redelijk ver moet inknijpen voordat ik dikke remkracht ervaar. Wieltje van de versteller staat op 6, meer is er niet. Mensen met soortgelijke ervaring? Blokken hebben voldoende vlees, remzuigers zijn netjes fris rondom.
Heb het idee dat het beter kan, niet veel maar toch.

Tevens vraag ik mij af of dat het origineel zo hoort te zijn dat er bij de bevestiging vh spatbord er 2 verschillende boutjes zijn gebruikt. Hoe zit dit bij jullie?
 

Bijlagen

  • 20240810_081124.jpg
    20240810_081124.jpg
    449,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ga ze denk vd zekerheid eens extra ontluchten en uiteraard gelijk de remvloeistoffen vervangen..
Heb er nog niet aan gepruld sinds aanschaf btw.

Maar ik vind dat ik de remhandel (originele handels) redelijk ver moet inknijpen voordat ik dikke remkracht ervaar. Wieltje van de versteller staat op 6, meer is er niet. Mensen met soortgelijke ervaring? Blokken hebben voldoende vlees, remzuigers zijn netjes fris rondom.
Heb het idee dat het beter kan, niet veel maar toch.

Tevens vraag ik mij af of dat het origineel zo hoort te zijn dat er bij de bevestiging vh spatbord er 2 verschillende boutjes zijn gebruikt. Hoe zit dit bij jullie?

Goedemorgen @basman180,

De remhendel moet je op 1 instellen voor zo min mogelijk inknijpen voor zoveel mogelijk remkracht. Op stand 6 kan je hem bijna tot aan het handvat inknijpen. Dit zal je probleem op moeten lossen, anders is er iets niet in orde aan je remsysteem.

Bevestiging van het spatbord is origineel, 2 schroeven liggen 'er op', 1 'er in'.

20240810_090548.jpg


Groeten
 
O sorry bedoelde idd nr1, 6 is helemaal slap inderdaad. Vd duidelijkheid vind ik dus mijn voorrem niet voldoende op standje 1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan