Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Nieuw. 2024 triton blauw + extreme plus pakket + GP livery wrap + nog wat kleinere toeters en bellen.
Zit er nog verschil in het 2024 + extreme plus pakket + GP livery model en 2023? Ben wel benieuwd...
r3fC28N.jpeg


Merken mensen verschil met een windscherm? Twijfel erover om er een te plaatsen voor de langere ritten, maar ik vind ze vaak het design verpesten..
 
Ik merk wel veel verschil ja. Aanrader.
 

Bijlagen

  • IMG_20240325_160626.jpg
    IMG_20240325_160626.jpg
    667,9 KB · Weergaven: 0
Ik heb deze erop, en ben er tevreden over.
Houdt tevens veel insecten en vuil tegen.
 

Bijlagen

  • 20220412_114403.jpg
    20220412_114403.jpg
    345,3 KB · Weergaven: 0
  • givi.jpg
    givi.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 0
Wow zwart is ook mooi 😍. Achterband ziet er "plat" uit, is het een 190/50 ? Bij mij komt er meteen een 190/55 onder.

Schermpje/windvanger schaf ik ook nog aan. Wat voor merk/type heb jij erop gezet ?
Thanks!
Ja 190/50 standaard maat.
Het schermpje heb ik vorige week ontvangen en gemonteerd, komt van Materya Italië.
Leverbaar mat zwart kunststof of carbon.
 
1717859978245.png
1717860020385.png
1717860059055.png


Vandaag opgehaald. Eerste 150km zitten erop. Bevalt prima en meteen vertrouwd. Achterbandje al volledig benut/rondgereden. Na de rit geen last van nek of rug. De 190/55 geeft GEEN foutmelding (TC stand 3). De "wind" valt me reuze mee. Op de een of andere manier werkt dat mini "kuipje". Kan nog veranderen zodra ik gas mag geven en met meer snelheid ga rijden/boven de 130km/h kom.
Binnenkort met de vering stoeien. Achterkant moet strakker, deint me teveel. Alleen dat inrijden.... pff........ dat is niks. Je bent continu aan het schakelen om het toerental onder de 6000rpm te houden.
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitvoering!

Over dat inrijden: heb de mijne na een kilometer of 30 gewoon open getrokken en daarna nooit meer aan de revs gedacht, gewoon rijden zoals ik met mijn vorige motor ook deed :) In de fabriek wordt je motorblok ook al de rev-limiter ingejaagd en in dynobank land zijn er zat bikes die ook met 0 km op de teller maximaal worden opengetrokken.

Lekker blazen en van genieten dus :D
 
Kweenie of ik hier goed zit maar vandaag mijn "nieuwe" motor opgehaald. Kwam van een vtr1000f waar ik mee lezen en schrijven kon. Nu een 4 pitter waar serieus ook prima vermogen in zit. Voorkant is niet 100% mijn smaak, de rest zeer zeker wel. Fiets met potentie wat mij betreft. Zal er een nieuwe voorband op moeten gooien want die is nog de originele fabrieksuit.
Ben er meer dan blij mee. Over 2 weken paar dagen Duitsland met deze motor, en ik weet nu al dat dit helemaal goed gaat komen. :t
 

Bijlagen

  • 20240609_143017.jpg
    20240609_143017.jpg
    652,4 KB · Weergaven: 0
Zit bij bovenstaand model ergens een accessoire stekker om 12v van af te takken voor bijv een usb lader tbv telefoon?

Edit, 12v afgetakt vd koplamp.

Tevens was ik de remvloeistof van het achterste reservoir ah bijvullen.
Viel me op dat er tussen de deksel en het potje zelf geen rubber zit.
Oftewel, gelijk besteld dus.
 

Bijlagen

  • 20240612_133519.jpg
    20240612_133519.jpg
    373 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Bij een tweedehands fiets is altijd iets te vinden. Zag bij het wisselen vd voorband dat er een kop ve remschijfboutje miste. Helaas zat het resterende verdiept afgebroken. Door een zeer praktische tip op het www heb ik het eerste boorgaatje deftig weten te centreren. Hierna was het opboren en de bestaande draad redden. Was dus even spannend hier in de garage.
 

Bijlagen

  • 20240613_193951.jpg
    20240613_193951.jpg
    335,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240613_194009.jpg
    20240613_194009.jpg
    355,6 KB · Weergaven: 0
Iemand nog originele spiegels liggen ve s1000f 2018? Heb nu bar end spiegels maar das het denk ook niet helemaal.
 
Iemand nog originele spiegels liggen ve s1000f 2018? Heb nu bar end spiegels maar das het denk ook niet helemaal.
Ik heb deze spiegels nog liggen, zijn van een Suzuki GSX-S 1000 BJ. 2022.

Bijlagen​

  • Spiegel Suzuki.jpg
    Spiegel Suzuki.jpg
    175 KB · Weergaven: 19
  • Spiegel 2 Suzuki.jpg
    Spiegel 2 Suzuki.jpg
    318,4 KB · Weergaven: 17
 
Oe, moet ik even uitzoeken of dat past op mijn 2018 s1000f
 
Bekijk bijlage 2016449Bekijk bijlage 2016450Bekijk bijlage 2016451

Vandaag opgehaald. Eerste 150km zitten erop. Bevalt prima en meteen vertrouwd. Achterbandje al volledig benut/rondgereden. Na de rit geen last van nek of rug. De 190/55 geeft GEEN foutmelding (TC stand 3). De "wind" valt me reuze mee. Op de een of andere manier werkt dat mini "kuipje". Kan nog veranderen zodra ik gas mag geven en met meer snelheid ga rijden/boven de 130km/h kom.
Binnenkort met de vering stoeien. Achterkant moet strakker, deint me teveel. Alleen dat inrijden.... pff........ dat is niks. Je bent continu aan het schakelen om het toerental onder de 6000rpm te houden.
Mooi! Wat betreft die vering, gooi er achter een volledig instelbare HyperPro op.. Ik vond hem achter ook deinen, en dat is sindsdien helemaal weg.
 
Mooi! Wat betreft die vering, gooi er achter een volledig instelbare HyperPro op.. Ik vond hem achter ook deinen, en dat is sindsdien helemaal weg.
Is dit ook aan te raden voor het voorgaande model, ben wel benieuwd! :)
 
Iemand nog originele spiegels liggen ve s1000f 2018? Heb nu bar end spiegels maar das het denk ook niet helemaal.
Ik heb de originele nog liggen (nieuw in doos) omdat ik het extreme pakket heb. Maar vooralsnog bevallen mij die zogenaamde "design" spiegels niet. Veel te klein/steken niet ver genoeg naar buiten en kijk daardoor continu tegen mijn schouder/arm aan.
 
Mbt het spiegelverhaal.

Heb paar dagen terug spiegels besteld (25,-) bij amazon, volgende dag binnen en direct gemonteerd. Zitten nu in Sauerland en het werkt allemaal prima. Voor nu is de interesse even over.
En ja, tis podver mooi sturen hier :t
 
Worden de Suzuki's bij jullie ook alweer regelmatig uitgelaten? Het mooie weer zet nu wat door na wat natte weken.
20240622_115847.jpg
 
Vandaag heerlijk g ereden in sauerland. Gsx loopt op zijn minst gruwelijk hard door de bergen. Trekt als een kogel en houdt naar mijn idee nergens in. Sturen is ook een dikke +1. Hairpins is makkelijk zat aan de binnenzijde blijven zonder breedt uit te lopen, ook niet tijdens remmen in een knijpende bocht. Gaat wel ietwat traag van oor op oor maar één 55 band zal waarschijnlijk beter werken dan een 190/50 band. Voor nu meer dan tevreden met deze raket. Dikste fiets voor de 45+er.
Conclusie = gewoon kopen met je grijs balhaar :t
 
Vandaag heerlijk g ereden in sauerland. Gsx loopt op zijn minst gruwelijk hard door de bergen. Trekt als een kogel en houdt naar mijn idee nergens in. Sturen is ook een dikke +1. Hairpins is makkelijk zat aan de binnenzijde blijven zonder breedt uit te lopen, ook niet tijdens remmen in een knijpende bocht. Gaat wel ietwat traag van oor op oor maar één 55 band zal waarschijnlijk beter werken dan een 190/50 band. Voor nu meer dan tevreden met deze raket. Dikste fiets voor de 45+er.
Conclusie = gewoon kopen met je grijs balhaar :t
Hoger in het toeren (vanaf 5-6k) is het inderdaad een raket. Ik vind het ook wel prettig dat je er prima op laag toerental rustig mee kan rijden.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die een krachtige twin (ktm, ducati etc) gewend zijn het zwak vinden aanvoelen in dat lage toerenbereik. Ach ja, daar is het ook een viercilinder voor toch!
 
Vandaag een eerste rit langere rit erop zitten met de GSX-S en is prima bevallen. Het blok is heerlijk. 50km/h in 6e versnelling en zonder horten of stoten oppakken. Lekker. Wel ervaar ik hoogfrequente trillingen in het stuur. DAt vind ik minder. Maar ja.... vooralsnog moet ik onder de 5500rpm rijden. Eenmaal ingereden is dat een toerental waar ik meer boven zit dan onder. Bij bepaald bochten heb ik het idee dat hij wat wijdt wil gaan (ondanks de 190/55). Binnenkort ga ik de vorkpoten een paar mm doorsteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan