Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede middag mensen, ik krijg 750 euro voor mijn brik en ik mag het wrak houden...
de plan is nu dan ook een donorfiets gaan zoeken, mag ook een katana zijn :Y
het slecht neiuws is dat ik de komende 8 tot 12 weken niet kan rijden B| vanwege mijn rechterhand
 
Goeie morgen,

Ik heb een GS 750 die omgebouwd is tot caferacer en ik wil deze graag in de race kleuren van Barry Sheene zetten.

Heeft iemand de juiste RAL nummers van het blauw en het wit (ecru)?
full
 
@Jundie: Dat is toch best aardig? Ga je de oude slopen of alleen een nieuw blok zoeken? Je hebt (helaas) wel even de tijd.
 
ik weet het eerlijk gezegd nog niet, mischien dat ik ook alleen een nieuwe blok ga zoeken en ipv origineel er een streetfighter van maken, heb ik met mijn vorige motor ook gedaan, ik twijfel nog erg omdat ik teveel ideeen in mijn kop heb welke kant het allemaal op kan gaan. ik kan nu nog niet fatsoenlijk met de muis omgaan anders ging ik alvast wat ontwerpjes maken. ik heb wel tijd maar nog geen geld :P
 
ik weet het eerlijk gezegd nog niet, mischien dat ik ook alleen een nieuwe blok ga zoeken en ipv origineel er een streetfighter van maken, heb ik met mijn vorige motor ook gedaan, ik twijfel nog erg omdat ik teveel ideeen in mijn kop heb welke kant het allemaal op kan gaan. ik kan nu nog niet fatsoenlijk met de muis omgaan anders ging ik alvast wat ontwerpjes maken. ik heb wel tijd maar nog geen geld :P

Je zou ook met JerryT kunnen gaan praten voor een frame. :9

Ik heb voor een 1100 nog wel wat verschillende blokdeksels en kapjes liggen mocht je ze nodig hebben, een tijdje terug had ik ook nog een gratis 1100 frame, slechte timing die crash van je... ;) Verder nog een hoop los spul wat je misschien wel nodig zou kunnen hebben bij de heropbouw.

Ga je straks een topic beginnen erover?

En inderdaad gewoon met links je muis doen, ik doe niet anders. :W
 
Ik heb nog een GS 1000 frame liggen. Het achtersubframe (alles achter de tank dus) is eraf gezaagd maar het balhoofd, achterbrug en motorophangpunten zijn intact. Er zit nu geen kenteken bij maar dat is gewoon op te vragen bij de RDW. Als je interesse hebt mag je het komen ophalen. ;)
 
Waarom zo moeilijk (alhoewel ik niet inzie dat je zomaar even "gewoon" het kenteken van die GS1000 van de RDW ..... ) als het makkelijk kan.
Je geeft mij gewoon €150.00 en dan krijg jij van mij 'n frame + papieren , tank ( 1 v.e. 1100 + 1 v.e. 750) , ori koplamp +teller , zijkappies , kont + achterlicht , zadel v.e '80 1100.
Hoe makkelijk kan het zijn , toch? :Y
Groet , Fred.
 
zow hey, als ik het goed heb kan ik met de onderdelen van fred en robinjo mijn hele brik weer in elkaar zetten, uit welk jaar is dat frame Fred?

blijft allen een uitlaat over maar daar heb ik al een idee voor
 
Hallo,

Misschien dat er hier iemand mij kan helpen. Van mijn Gs 750 bj. 1977 is de pen /as die de koppeling bedient af gebroken. Het stukje (+/- 8cm) wat uit het blok steekt is eraf gebroken. Heeft iemand een afbeelding of foto's van hoe het koppeling gedeelte in elkaar zit en hoe ik deze as het makkelijkst kan vervangen?

Gr. Haye
 
zow hey, als ik het goed heb kan ik met de onderdelen van fred en robinjo mijn hele brik weer in elkaar zetten, uit welk jaar is dat frame Fred?

blijft allen een uitlaat over maar daar heb ik al een idee voor


uitlaat is toch ook mogelijk om zelf wat in elkaar te lassen ;)
 
Hallo,

Misschien dat er hier iemand mij kan helpen. Van mijn Gs 750 bj. 1977 is de pen /as die de koppeling bedient af gebroken. Het stukje (+/- 8cm) wat uit het blok steekt is eraf gebroken. Heeft iemand een afbeelding of foto's van hoe het koppeling gedeelte in elkaar zit en hoe ik deze as het makkelijkst kan vervangen?

Gr. Haye

Hoe krijg je dat voor elkaar? :?

Alpha Sports - Suzuki Motorcycle Parts Catalog
 
Hallo allemaal, het is de eerste keer dat ik hier in dit topic kom (en de vorige 4) en heb al een vraagje voor de gs1000 rijders ander jullie.
Ik heb een tijdje geleden een gs1000 uit 1980 gekocht.
Is het normaal dat deze fiets 2 regelaars heeft? De dynamo is vertakt en gaat naar de tweede toe. Ook wou ik nog ff vragen of hier iemand nog onderdelen heeft liggen.

Bij voorbaat dank!! :}
 
bedoel je niet 1 regelaar en 1 gelijkrichter?

aan de regelaar zit 1 draadje, aan de gelijkrichter een stuk of 5 (zo uit mijn hoofd)
 
bedoel je niet 1 regelaar en 1 gelijkrichter?

aan de regelaar zit 1 draadje, aan de gelijkrichter een stuk of 5 (zo uit mijn hoofd)

De dynamo heeft 3 draden die naar de spanningsregelaar gaan,
Bij mij zijn 2 van die 3 draden nog eens vertakt in het midden ergens (dus in totaal 4 draden)
die op zijn beurt naar 2 spanningsregelaars gaan..
Wat is de boedoeling hiervan?
 
zow hey, als ik het goed heb kan ik met de onderdelen van fred en robinjo mijn hele brik weer in elkaar zetten, uit welk jaar is dat frame Fred?

blijft allen een uitlaat over maar daar heb ik al een idee voor

Hij is van 1980.
En voor €150.00 doe ik deze rvs pijp er ook bij.
Heeft onder 'n EFE gezeten.
full
 
Hij is van 1980.
En voor €150.00 doe ik deze rvs pijp er ook bij.
Heeft onder 'n EFE gezeten.[afbeelding]


dude das precies wat ik zoek (behalve de demper dan :P) die lopen plat onder de blok *D

hou die deeltjes vast, zodra ik verzekerings geld op de rekening heb krijg jij en robinjo een mailtje.
 
dude das precies wat ik zoek (behalve de demper dan :P) die lopen plat onder de blok *D

hou die deeltjes vast, zodra ik verzekerings geld op de rekening heb krijg jij en robinjo een mailtje.

Geef es door wat je nodig hebt dan zal ik kijken wat ik heb liggen. :Y
 
iig een dynamo deksel en de andere kant ook, de onstekingsdekseltje.
als je ze hebt, 2 van die chromen sierdekseltjes die over de nokkenassen eindes gaan
wellicht dat ik mee blokdelen nodig, maar dat weet ik nog niet en kan het nu 1-2-3 niet nagaan, want voor het eerst van mijn leven staat mijn motor bij een MOTORZAAK -O- (voor de taxatie was dat)
de rest heeft fred allemaal...
 
iig een dynamo deksel en de andere kant ook, de onstekingsdekseltje.
als je ze hebt, 2 van die chromen sierdekseltjes die over de nokkenassen eindes gaan
wellicht dat ik mee blokdelen nodig, maar dat weet ik nog niet en kan het nu 1-2-3 niet nagaan, want voor het eerst van mijn leven staat mijn motor bij een MOTORZAAK -O- (voor de taxatie was dat)
de rest heeft fred allemaal...

Ik ga effe kijken wat ik heb.
 
De dynamo heeft 3 draden die naar de spanningsregelaar gaan,
Bij mij zijn 2 van die 3 draden nog eens vertakt in het midden ergens (dus in totaal 4 draden)
die op zijn beurt naar 2 spanningsregelaars gaan..
Wat is de boedoeling hiervan?

Niemand die mij hier kan helpen in dit topic??
 
De dynamo heeft 3 draden die naar de spanningsregelaar gaan,
Bij mij zijn 2 van die 3 draden nog eens vertakt in het midden ergens (dus in totaal 4 draden)
die op zijn beurt naar 2 spanningsregelaars gaan..
Wat is de boedoeling hiervan?

Dat vraag ik me ook af :?.

Er zijn 2 systemen:
1) De oude hadden een losse gelijkrichter (5 draden) en een losse regelaar (1 draad, behuizing=massa).
2) En de modernere (~>1980) hebben een alles-in-1 doosje.

Bij het oude systeem word er nog 1 fase omgeleid naar de verlichtingsschakelaar. De andere 2 gaan direct naar de gelijkrichter.

Maar 2 van de 3 draden vertakt is niet normaal :N. Er behoren er minimaal 2 rechtstreeks ergens aan te zitten.
 
hmmmzzz...normaal gesproken zou ik even voor je kijken, maar mijn S staat helaas in de garage van mijn huis...... (en daar woont m'n ex nog momenteel |( )

S? hadden we daar al een foto van gezien?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan