Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog goede tips voor een gasdicht uitlaatsysteem voor een 550?

2e hands word het steeds lastiger om wat goeds te vinden en imitatie heb ik geen ervaring mee, ben bang dat het er na 1 winter niet meer uit ziet en het chroom eraf valt :X.

Andere optie is natuurlijk zelf lassen :P.
 
onder mijn 750 zit een laser. geen idee wat dat kost maar ik ben er wel tevreden over.
bij de bochten geen chroom meer (maar weet niet of dat er ooit heeft gezeten.)

anders kun je altijd nog laten verzinken :P
 
binnenkort heel veel onderdelen te koop (of niet afhankelijk van de schade) van mijn gsx (zie foto begin topic ergens) de onderdelen zullen vooral de achterkant zijn. wie de voorkant wil hebben moet denken dat ie ook een auto bij krijgt.
ik wacht nog af hoe het eruitziet, ik heb niks meer gezien of gehoord, alleen dat ie rechtop in de auto is blijven staan (ging met 70 :X )


dan een vraagje, wat ben ik ong kwyt voor een efe of katana, wel rijdend maar geen ideale staat.?
 
Da's mooi k*t man.
Alles goed verder?

Er staat er al 'n tijd 1 ( 'n EFE) te koop op MP , voor 'n €1100.00 , grappig ding wel.
 
pols gebroken en hele lichaam stijf en pijnlijk, heb een grote vlucht gemaakt en gelukkig de auto niet geraakt. motor kwam met zijn voorwiel in de rechter voorwiel van de auto, beide moeten wel TL zijn

i'm one lucky bastard...:X
 
Iemand nog goede tips voor een gasdicht uitlaatsysteem voor een 550?

2e hands word het steeds lastiger om wat goeds te vinden en imitatie heb ik geen ervaring mee, ben bang dat het er na 1 winter niet meer uit ziet en het chroom eraf valt :X.

Andere optie is natuurlijk zelf lassen :P.

Ik weet dat Laser een RVS 4-1 maakt voor de 1100, misschien ook voor de 550?
 
pols gebroken en hele lichaam stijf en pijnlijk, heb een grote vlucht gemaakt en gelukkig de auto niet geraakt. motor kwam met zijn voorwiel in de rechter voorwiel van de auto, beide moeten wel TL zijn

i'm one lucky bastard...:X

:X Succes met het herstel, er staan momenteel een paar 1100's op MP rond de €1000.
 
binnenkort heel veel onderdelen te koop (of niet afhankelijk van de schade) van mijn gsx (zie foto begin topic ergens) de onderdelen zullen vooral de achterkant zijn. wie de voorkant wil hebben moet denken dat ie ook een auto bij krijgt.
ik wacht nog af hoe het eruitziet, ik heb niks meer gezien of gehoord, alleen dat ie rechtop in de auto is blijven staan (ging met 70 :X )


dan een vraagje, wat ben ik ong kwyt voor een efe of katana, wel rijdend maar geen ideale staat.?

hoeveel cc is dat ding, en uit welk jaar?
en als je blok nog heel is, hoeveel wil je dan voor alles bij elkaar hebben?

je kunt me ook mailen :)

edit: 1100 cc zie ik nu naast je naam staan :+
 
Laatst bewerkt:
pols gebroken en hele lichaam stijf en pijnlijk, heb een grote vlucht gemaakt en gelukkig de auto niet geraakt. motor kwam met zijn voorwiel in de rechter voorwiel van de auto, beide moeten wel TL zijn

i'm one lucky bastard...:X

wow, relatief goed afgelopen dus... beterschap!
 
hoeveel cc is dat ding, en uit welk jaar?
en als je blok nog heel is, hoeveel wil je dan voor alles bij elkaar hebben?

je kunt me ook mailen :)

edit: 1100 cc zie ik nu naast je naam staan :+


ik ga vandaag naar de bedrijf die hem opgehaald heeft en politie voor de foto's ervan, dan zie ik wat en hoe, ALS de blok nog heel is twijfel ik nog of ik de boel verkoop, moeten jullie mij maar overtuigen dat EFE blok beter is dan ET blok:P

ik reed met 70-80 op einhovenseweg 2 banen heen en 2 banen terug 70KMH max in venlo richting tradeport west en ten hoogte van de gamma stond een donkerblauwe iets (denk een citroen ofzo) op de midden splitsing om mijn richting op te gaan. ik reed op dat moment op linkerbaan over een vrij gladde stuk door bitumen. zo'n 100meter (naar schatting) voor mij begint ie te rijden dus met ong 20m/s (70kmh) heb ik 5 sec om wat aan te doen, remmen deed niet en begon uit te wijken naar rechts, nu achteraf gezien had beter kinks gekund maja enkele tellen later vlak voor de auto dacht ik nog, deze keer red ik het niet. dan de klap, pijn in mijn zij, vliegen, veel wegdek zien en dan ben ik volgens mij met de kop eerst geland, de vrouw die reed zag me niet totdat ik haar raakte want ze bleef doorrijden en begon net te draaien to en ik haar raakte. ik ben heeeeeeeel blij dat ik toch zover de motor heb gekregen dat ik haar thv motorkap raakte en niet volop in de zij want dan was ik er niet meer, dan was niet gaan vliegen en zo'n klap overleef je niet. politie zei dat de motor rechtop nog in de auto stond en dat mijn helm heel goed zijn werk heeft gedaan, ik heb beiden sinds de ongeluk vrijdag 13:45 niet meer teru ggezien. ik heb vrijdag als een idioot veel gelachen _O- zullen wel zenuwen zijn maar bij de 1e hulp vonden ze dat wel leuk, vreemd dat je zo'n reactie hebt op zo'n moment, en als het je gebeurt gebeurt het zo kalm en gecontroleerd lijkt het en hoe meer je terugdenkt hoe meer details je gaat herineren
maja shit happens en mensen draag de kleding die je moet dragen, helpt toch heel erg veel merk ik alweer...jas naar de klote, handshoenen ??? helm denk ik ook maar ze hebben hun werk gedaan
full
 
ik ga vandaag naar de bedrijf die hem opgehaald heeft en politie voor de foto's ervan, dan zie ik wat en hoe, ALS de blok nog heel is twijfel ik nog of ik de boel verkoop, moeten jullie mij maar overtuigen dat EFE blok beter is dan ET blok:P

ik reed met 70-80 op einhovenseweg 2 banen heen en 2 banen terug 70KMH max in venlo richting tradeport west en ten hoogte van de gamma stond een donkerblauwe iets (denk een citroen ofzo) op de midden splitsing om mijn richting op te gaan. ik reed op dat moment op linkerbaan over een vrij gladde stuk door bitumen. zo'n 100meter (naar schatting) voor mij begint ie te rijden dus met ong 20m/s (70kmh) heb ik 5 sec om wat aan te doen, remmen deed niet en begon uit te wijken naar rechts, nu achteraf gezien had beter kinks gekund maja enkele tellen later vlak voor de auto dacht ik nog, deze keer red ik het niet. dan de klap, pijn in mijn zij, vliegen, veel wegdek zien en dan ben ik volgens mij met de kop eerst geland, de vrouw die reed zag me niet totdat ik haar raakte want ze bleef doorrijden en begon net te draaien to en ik haar raakte. ik ben heeeeeeeel blij dat ik toch zover de motor heb gekregen dat ik haar thv motorkap raakte en niet volop in de zij want dan was ik er niet meer, dan was niet gaan vliegen en zo'n klap overleef je niet. politie zei dat de motor rechtop nog in de auto stond en dat mijn helm heel goed zijn werk heeft gedaan, ik heb beiden sinds de ongeluk vrijdag 13:45 niet meer teru ggezien. ik heb vrijdag als een idioot veel gelachen _O- zullen wel zenuwen zijn maar bij de 1e hulp vonden ze dat wel leuk, vreemd dat je zo'n reactie hebt op zo'n moment, en als het je gebeurt gebeurt het zo kalm en gecontroleerd lijkt het en hoe meer je terugdenkt hoe meer details je gaat herineren
maja shit happens en mensen draag de kleding die je moet dragen, helpt toch heel erg veel merk ik alweer...jas naar de klote, handshoenen ??? helm denk ik ook maar ze hebben hun werk gedaan [afbeelding]


pff mooi klote en zonde van je motor -O- Niet vergeten de schade van je kleding op te geven bij de verzekering!! en letselschade niet vergeten!

ik heb je trouwens gemaild!
 
nou de politie zegt ook wat onzin...het lijkt stukken minder erg te zijn met de motor, aan de schade te zien lijkt het of de motor met een schampschot de auto had geraakt (denk dat draaien op het laatst v/d auto daarvoor heeft gezorgd) , ze brengen de motor morgen hier dus dan kan ik zien wat er is, frame punten nameten of ie niet krom is, blok zonder bougies erin ff op startmotor laten draaien, kijken of ik wat kan horen, olie zit er nog allemaal in en hij rolde zelfs volgens de ophaalbedrijf, maja ik zie morgen wel, foto's krijg ik niet en dat vind ik wel jammer,

heb de auto nog zien staan, tis een subaru justy (whahaha die is nog erger als mijn bike) voorwiel rechts kijkt naar binnen maar dan met de onderkant, velg naar de kloten en heel de rechterkant scheuren en deuken

morgen weet ik meer
 
jep, dankzij een blinde blik bestuurster (bbb :? ) weer een berijder en motor in de kreukels. Levensgevaarlijk dat motorrijden........ |( |(

Als ik jouw was zou ik gewoon weer een 1100 ET erbij kopen, onderdelen zijn lekker onderling uitwisselbaar en een ET is nou (nog) niet bepaald een gewilde fiets (dus lees : lekker betaalbaar) heb er nu zelf 2,5 (eigenlijk 2 + sloop/donor fiets)

Efe is natuurlijk ook gaaf maar omwille het snellere en geliefde blok wat duurder.....

Wat je ook besluit, sterkte en beterschap
:W
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat Laser een RVS 4-1 maakt voor de 1100, misschien ook voor de 550?

Ja, Laser-Jama maakt ze ook voor de GS550 heb ik net gehoord. Dingetje kost e340,- en het is zo'n standaard 4 in 1 marshall pijp.
Misschien verkoop ik de 550 wel, er moet nog heel wat aan gebeuren voordat het ding weer in goede staat is. En als ik hem verkoop dan heb ik weer wat ruimte voor een nieuw projectje :).

@Jundie: Hopelijk is je blok heel gebleven door dat schapschot...
 
nou luitjes, voor zover ik vandaag het kon zien: frame krom, voorvork heeft het gered!!!, klokken/plastic/uitlaat/stepjes/stuur/schakelaars helemaal aan gort, achterkant (rijwiel gedeelte) heeft zo te zien geen schade, achterbrug niks aan de hand mee, beide velgen zijn ook volgens mij recht

blok???? zowel rechts als links schade, rechts niks ergs, wat krassen van de onstekingsrotor deksel en de andere kant de dynamo deksel mooi naar de klote, ik kon het gister niet zien.
of de schade onzichtbaar naar binnen loopt is de vraag...
motor is volgens mij met blok hard tegen de voorwiel van de auto gekomen toen omgeslagen naar rechts een slam op de grond gemaakt (vooral de uitlaat :X )en een stuk geschoven

ben heel blij dat ik zowel voor als achterkant kan redden en denk als de blok verder niks heeft dan haal ik gewoon een frame ergens van een 80/81 en bouw ik alles om of haal ik gewoon een afgedankte donor gsx en bouw van 2 motoren 1




vraagje aan wie dat weet, hoe lang duurt het voordat de schade expert komt kijken en of ze altijd standaard komen bij zoiets?
vrouw heeft schuld en de politie heeft rapport daarvan, beide verzekeringen op hoogte en ik moet nog een schade formulier opsturen als ik de gegevens van de vrouw binnen heb (stuurt politie op)

ik kan GVD niet wachten om te gaan sleutelen...ik weet alleen niet of ik al mag....de gips houdt me niet tegen
 
Laatst bewerkt:
je bent er in ieder geval redelijk goed vanaf gekomen op deze manier, sterkte met je herstel en verveel je niet te veel, je kan bv nieuwe ideen gaan bedenken voor de opbouw van je bike
 
HELLUP!!

Is er hier mischien iemand die een moertje overheeft die aan kleppenstel schroefje vast hoort te zitten?
Het gaat hier om een gs700e (gs750 europees)
En het schroefje is 5mm dik...

Even voor jullie amusemet het hele verhaal... :+
 
nou luitjes, voor zover ik vandaag het kon zien: frame krom, voorvork heeft het gered!!!, klokken/plastic/uitlaat/stepjes/stuur/schakelaars helemaal aan gort, achterkant (rijwiel gedeelte) heeft zo te zien geen schade, achterbrug niks aan de hand mee, beide velgen zijn ook volgens mij recht

blok???? zowel rechts als links schade, rechts niks ergs, wat krassen van de onstekingsrotor deksel en de andere kant de dynamo deksel mooi naar de klote, ik kon het gister niet zien.
of de schade onzichtbaar naar binnen loopt is de vraag...
motor is volgens mij met blok hard tegen de voorwiel van de auto gekomen toen omgeslagen naar rechts een slam op de grond gemaakt (vooral de uitlaat :X )en een stuk geschoven

ben heel blij dat ik zowel voor als achterkant kan redden en denk als de blok verder niks heeft dan haal ik gewoon een frame ergens van een 80/81 en bouw ik alles om of haal ik gewoon een afgedankte donor gsx en bouw van 2 motoren 1




vraagje aan wie dat weet, hoe lang duurt het voordat de schade expert komt kijken en of ze altijd standaard komen bij zoiets?
vrouw heeft schuld en de politie heeft rapport daarvan, beide verzekeringen op hoogte en ik moet nog een schade formulier opsturen als ik de gegevens van de vrouw binnen heb (stuurt politie op)

ik kan GVD niet wachten om te gaan sleutelen...ik weet alleen niet of ik al mag....de gips houdt me niet tegen

zodra je motor bij een dealer staat duurt het mischien 1 tot 2 dagen tot dr een expert komt en als dan de verzekering van de tegenpartij niet moeilijk gaat doen heb je binnen een paar dagen je geld.
maar geef alles op bij de verzekering! en aangezien je toch letsel opgelopen hebt zou ik echt ff een letselschade advocaat bellen.

offtopic:
ik heb je gemaild met mn nieuwe email adres, oude kan ik niet meer inkomen. iemand heeft mn ww geraden ofzo :(
 
Ik zal die van mij ook eens posten hier. Heb sinds een weekje een blauwe GS550 uit 1977. Er moet wel het een en 't ander aan gebeuren, maar het meeste is cosmetisch.

Heeft er iemand toevallig nog een valbeugel liggen?
 
Vandaag mail gekregen van de nieuwe eigenaar, m'n oude 1000S zit weer strak in de lak. :}

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan