Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fotoshoot lijkt me wel wat. Kan ik mijn originele GSX1100EFE weer eens uit laten.....

Denk er aan om hem te koop te zetten. Ben momenteel meer op de BMW te vinden.......
 
Laatst bewerkt:
de mijne

P9010016.jpg
 
Heb net de eigenaar even voor je gebeld en hij zal vanavond wel even in dit topic kijken...maar ik denk dat hij er niet vanaf wil


Gr Ron

Heb net bij de Katana club
al aangegeven dat die rijders
erg traag zijn,
is het nu zo moeilijk om ff te reageren???
 
dat doe ik ook graag, maar dan moet je een goede lasser kennen, zoiets durf ik zelf niet aan, dan verkloot ik de frame ofzo.

[afbeelding]

[afbeelding]

recentere foto's heb ik niet (behalve die ene van voren met mij erop)

moet binnenkort eens weer fotoshoot doen...


trouwens als men er grote interesse voor heeft kunnen we een grote fotoshoot houden hier ergens in de buurt...idee?

Blijft een mooie fiets. :} Fotoshoot lijkt me leuk heb alleen nog geen GS om te laten zien behalve Doggybag. _O- Maar die kan wel heel goed burnouts. })

full
 
kun je een spanningsregelaar van een GS750 ook doormeten om te kijken of hij werkt?

gewoon als hij los is bedoel ik dan?
 
al 2 zielen die een fotoshoot wel tof idee vinden...nog meer?
 
Fred, kan jij rene efe even opporren? Ik kan hem niet bereiken en mijn gsx valt zowat van de bok af. Ik wil zo graag de middenbok vervangen.


Mooie fiets trouwens van jou. Is de mijne maar een gewone........maar ja, daar hou ik nou juist zo van......
 
Laatst bewerkt:
Ja, in het werkplaatshandboek staat hoe dat moet.

dank u, wist niet dat ik het daar kon vinden.

heb het zooitje doorgemeten en erachter gekomen dat spanningsregelaar kapot is. Kan dat komen omdat ik een grotere accu erin heb? (36ah tegenover 14ah origineel)

nu is die spanningsregelaar niks anders dan 6 diodes als ik het schema mag geloven. Waarom zitten daar dan koelribben op? Worden die diodes dan zo warm?
Zit erover te denken zelf wat in elkaar te solderen namelijk.

Volgende week ga ik ergens diodes halen.

alvast bedankt.
 
dank u, wist niet dat ik het daar kon vinden.

heb het zooitje doorgemeten en erachter gekomen dat spanningsregelaar kapot is. Kan dat komen omdat ik een grotere accu erin heb? (36ah tegenover 14ah origineel)

nu is die spanningsregelaar niks anders dan 6 diodes als ik het schema mag geloven. Waarom zitten daar dan koelribben op? Worden die diodes dan zo warm?
Zit erover te denken zelf wat in elkaar te solderen namelijk.

Volgende week ga ik ergens diodes halen.

alvast bedankt.

Het is een spanningsregelaar/gelijkrichter.
De diode's zorgen om er gelijkspanning van te maken, het regelaargedeelte maakt er 14 volt van.
Als je er een zwaardere regelaar op zet, dan fikt je dynamo eruit.
Je accu is gewoon te groot van vermogen om door dat dynamo'tje geladen te worden.
 
regelaar is apart bij de mijne.

zit met een apart draadje aan 1 van de fases van de dynamo. (ook volgens schema)
of zit er in de gelijkrinchter ook iets van een regelaar?
heb de mijne open proberen te maken, maar zonder succes.

ik zie niet in waarom mijn dynamo uit zou fikken, heeft een grotere accu een andere weerstand dan een kleine? is dat het probleem?
ten slotte hoeft een dynamo alleen maar te laden wat er verbruikt wordt toch? ongeacht de grootte van de accu.
 
regelaar is apart bij de mijne.

zit met een apart draadje aan 1 van de fases van de dynamo. (ook volgens schema)
of zit er in de gelijkrinchter ook iets van een regelaar?
heb de mijne open proberen te maken, maar zonder succes.

ik zie niet in waarom mijn dynamo uit zou fikken, heeft een grotere accu een andere weerstand dan een kleine? is dat het probleem?
ten slotte hoeft een dynamo alleen maar te laden wat er verbruikt wordt toch? ongeacht de grootte van de accu.

Daar ben ik ook benieuwd naar, wil in de 1100 van m'n meisje ook een grotere accu hebben vanwege weinig rijden en koude schuur, hij staat wel aan de Optimate maar alle beetjes helpen toch? Liever een beetje overcapaciteit zeker als een accu wat ouder wordt...

Oudere GS-jes hebben inderdaad een aparte spanningsregelaar en gelijkrichter, aftermarket vaak wel één unit en de zestienkleppers alleemaal al standaard geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
ik zie niet in waarom mijn dynamo uit zou fikken, heeft een grotere accu een andere weerstand dan een kleine? is dat het probleem?
ten slotte hoeft een dynamo alleen maar te laden wat er verbruikt wordt toch? ongeacht de grootte van de accu.

Probeer het eens even in een wat groter verschil te zien.
Je hebt je motor draaien en hij staat verbonden met een set accu's (12v natuurlijk) van een containerschip, pakweg 8m2 accu's, en een halve meter hoog ( 4m3 accu's dus)
De accu's zijn vol.
Volle goede accu's hebben een bronspanning van ongeveer 12,6 volt, jouw regelaar probeert daar 14,5 volt van te maken.
Hoeveel laadstroom zou er nog vloeien bij 5000RPM :?
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens even in een wat groter verschil te zien.
Je hebt je motor draaien en hij staat verbonden met een set accu's (12v natuurlijk) van een containerschip, pakweg 8m2 accu's, en een halve meter hoog ( 4m3 accu's dus)
De accu's zijn vol.
Volle goede accu's hebben een bronspanning van ongeveer 12,6 volt, jouw regelaar probeert daar 14,5 volt van te maken.
Hoeveel laadstroom zou er nog vloeien bij 5000RPM :?

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen ja, maar ik vind het wel raar dat de dynamo van mijn motor er niet tegen kan om een accu opgeladen te houden die 2,5 keer zo groot is als wat er in hoort te staan.
Een auto kan daar wel tegen blijkbaar? Zijn die dynamo's dan zoveel beter? in dat geval ga ik proberen een auto dynamo op mijn motor te maken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan