Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
@jozzie;
Gaaf fietsje man!
Maarruhm..........wat zit daar voor een achterspatbord op?
Zoiets zoek ik ook.
 
...zal ik die van mij ook maar eens plaatsen.
full


Moet nog wel het één en ander aan gebeuren.
Ander achterwiel (heb ik liggen)
Andere speedometer (heb ik liggen)
Andere (mini)knippers zitten er al op.
Eigenlijk een ander achterspatbord.
En eigenlijk zoek ik ook een andere vork met niet lekkende keerringen en gereviseerde remklauwen.(wie o wie?)
Dan moet ie nog herspoten worden.
 
Laatst bewerkt:
@rronn: dat achterspatbord is gewoon het origineel wat er opzat, alleen heb ik het ingekort.

Wat die lekkende voorvorkpoot betreft, daar heb ik ook last van, maar das simpel zelf te verhelpen. Oliekeeringen kosten rond de 11eurrie, en je bent weer een middaggie van de straat. Ikzelf ga binnenkort andere schokbrekers plaatsen. Heb vandaag een setje van een savage binnen gekregen, zijn dus een stuk lager. Hierdoor zal de voorpartij ook wel wat aangepast moeten worden. Dus dan pakken we gelijk het oliekeerinkje mee.

Jij suc6 in ieder geval....
 
Laatst bewerkt:
Beter even hier plaatsen:

Weet dat het al een keer ergens op het forum heeft gestaan, maar kan het niet meer vinden..

Wie helpt mij weer even op weg? Heb een GS850 welke op het moment verbouwd wordt tot een Wes Coolet replica..

Heb nu een 19 inch voorwiel, en wil een 17 inch voorwiel erin hebben (ziet beter uit+ stuurt beter).

Wat past?

Groeten,

Guido


jow Giekje, ik heb er een vorige generatie Triumph voorvork ingepropt, paste precies zelfs de lagers en al gelijk........
 
Nummer 3 alweer...pffff. Ik word oud. -O-

Leuke fotootjes alweer gezien hier.
 
Laatst bewerkt:
@rronn: dat achterspatbord is gewoon het origineel wat er opzat, alleen heb ik het ingekort.

Wat die lekkende voorvorkpoot betreft, daar heb ik ook last van, maar das simpel zelf te verhelpen. Oliekeeringen kosten rond de 11eurrie, en je bent weer een middaggie van de straat. Ikzelf ga binnenkort andere schokbrekers plaatsen. Heb vandaag een setje van een savage binnen gekregen, zijn dus een stuk lager. Hierdoor zal de voorpartij ook wel wat aangepast moeten worden. Dus dan pakken we gelijk het oliekeerinkje mee.

Jij suc6 in ieder geval....

Dank je.....

Oliekeerringen heb ik al liggen, maar het schijnt nogal een kut karwei te zijn om die dingen zelf te vervangen, heb ik mij laten vertellen.

En het spatbord was origineel?
Van welk type komt ie af, dan?
Geen GS 750, neem ik aan?
Die van mij heb ik ook ingekort (lees;afgezaagd) maar bestaat uit twee delen.
Eigenlijk ziet het er niet uit. (zie foto hierboven)zou eigenlijk effe afgerond moeten worden.
Ik heb de indruk dat die van jouw gewoon uit één stuk bestaat?
 
@ rronn: Het is een GS 550 L uit '82. Het spatbord bestaat uit 2 delen. Het chrome deel heb ik dus ingekort, het plastic deel kon ik ook nog gebruiken en heb nagenoeg op de zelfde plek terug geplaatst (mooi uit het zicht dus). Aangezien ik de suuz dagelijks gebruik hou ik hiermee een hoop vuil weg van de accu en de bedrading.
 
Laatst bewerkt:
oliekeeringen van een voorvork, stelt niets voor, amper twee uur werk inclusief schoonmaken,

heb er vorige week ook nieuwe ingezet,


Maar nu ander vraagje, mijn voorvorklagers zijn ook slecht,
Weet iemand welke lagers hierin zitten, SKF of FAG codering?

dan kan ik nieuwe bestellen bij skf via mn werk
betreft GS 550 E uit 1980,

ik dacht uit mn hooft dat het iets van 630.. was, 6305 of zo?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mezelf ook maar weer eens laten horen in deel 3.....

Voor de liefhebber heb ik nog een (bijna) compleet blok in onderdelen liggen welke gratis af te halen is!

Een paar kanttekeningen:

-Het is m'n oude blok wat op cilinder 4 geen compressie meer had.
-Hier en daar is er wel eens een hamer uitgeschoten :+ met het uit elkaar halen van het blok.
-Startmotor, dynamo en diverse boutjes en moertjes wil ik graag zelf houden.

De rest mag zo weg, anders gaat het naar de schroothoop.

edit: Het betreft hier een 850 blokje uit '79.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met het blok? Alles bij elkaar? Ik heb een 850 van '81, maar zonder kickstarter, zou ik dat om kunnen zetten, m.a.w. is die er bij?
 
Kickstarter zit erbij inderdaad, of je onderdelen van 81er blok kan uitwisselen met een 79er weet ik niet precies. Geheid dat een hoop onderdelen hetzelfde zijn, maar er zijn zeker ook wel verschillen. Maar er zijn vast wel mensen hier die daar meer van weten.

Even voor de duidelijkheid: Je moet niet de illusie hebben dat je er een weer een lopend blok van kan bouwen hoor. Het is wel leuk om een collectie reserve onderdelen aan te leggen.
 
Ik heb nog een foto van de laatste keer toen ik de koppeling open had van mijn 850 uit 1980 (zonder kickstarter). Volgens mij is in het blok alle ruimte aanwezig maar moet er alleen een ander deksel voor (ik zal die foto even opzoeken).

Zelfs de orginele pakking uit die tijd heeft nog ruimte voor eem kickstarter :+.

Ik heb hier trouwens nog een werkend 850 blok liggen (semi-reserve).
 
Laatst bewerkt:
Heren:

Ik zoek voor een kennis een ontstekingskastje voor zijn GSX750.

serie nummer 32900-45110
131100-1901
12v
nippondenso

Hallo Peter,

Bovenste nummer is het artikelnummer, waarschijnlijk de originele unit want daarna 2 x verbeterd, artikelnummer 32900-45411 en als laatste
32900-45120.

Deze zat (waarschijnlijk o.a.) in deze modellen:
80/81/82 GSX750
80/81/82/83 GSX1100

Misschien staat er nog iets op Markplaats kun je even naar kijken.

Ik ga effe een oproepje voor je doen bij de GSX-ers voor je.

Robin


:W
 
hier mijn lekkere stuur machine,
bijna 140000 op de klok en rijd nog steeds perfect. wil hem wel eens helemaal reviseren + frame zandstralen en powdercoaten. maar nu blijft ie gewoon rijden door wind regen en alle andere zooi
:]
full
 
hier mijn lekkere stuur machine,
bijna 140000 op de klok en rijd nog steeds perfect. wil hem wel eens helemaal reviseren + frame zandstralen en powdercoaten. maar nu blijft ie gewoon rijden door wind regen en alle andere zooi
:] [afbeelding]

En frame een beetje verstevigen? Ik kan het je aanbevelen. :Y
Doe nog es een mooi foto'tje van de zijkant? :9
 
Fiets van Jundie is ook mooi :Y.

En hier nog eens mijn brikje met 'nieuwe' demper (voordemper uit koekblik):

full


Robin, ik heb je oliekoeler ook binnen. Het ding lag al een paar dagen bij de buren en ik was weinig thuis geweest. Maar het ziet er goed uit *O*. Morgen ga ik eens even puzzelen waar ik dit dingetje laat.
 
hier mijn lekkere stuur machine,
bijna 140000 op de klok en rijd nog steeds perfect. wil hem wel eens helemaal reviseren + frame zandstralen en powdercoaten. maar nu blijft ie gewoon rijden door wind regen en alle andere zooi
:] [afbeelding]


wanneer kom je weer ns online? enne binnenkort rondje zuid-holland(en ff naar de maasvlakte O-) 8-) )
 
En frame een beetje verstevigen? Ik kan het je aanbevelen. :Y
Doe nog es een mooi foto'tje van de zijkant? :9


dat doe ik ook graag, maar dan moet je een goede lasser kennen, zoiets durf ik zelf niet aan, dan verkloot ik de frame ofzo.

DSC02247.JPG


DSC02250.JPG


recentere foto's heb ik niet (behalve die ene van voren met mij erop)

moet binnenkort eens weer fotoshoot doen...


trouwens als men er grote interesse voor heeft kunnen we een grote fotoshoot houden hier ergens in de buurt...idee?
 
wanneer kom je weer ns online? enne binnenkort rondje zuid-holland(en ff naar de maasvlakte O-) 8-) )
ben vandaag nog online geweest, zo zit ik erg weinig achter pc. zit nog steeds een GOEDE baan te zoeken, ga nog liever dood dan weer magazijn of productie medewerker worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan