Strak maken van benzinetank

bantam

Die hard MF'er
11 apr 2005
434
20
dordrecht
Mijn benzine tank is erg oud,40 jaar zelfs,verchromen is geen optie meer,teveel deuken erin.Polijsten heb ik een tijd geleden gevraagd,was ook al niks.
Nieuwe zijn er niet meer,dus plamuren en spuiten dan maar.
De tank is kaal met 5 authentieke deuken en deukjes,morgen plaatje,t is al te donker daarvoor,hoe kan ik vullen en gronden op de beste manier.
Laat maar eens wat aanwijzingen en tips los,alvast bedankt.
 
Was nog wat vergeten,dat gebeurt wel meer,de bedoeling is om de tank met Hammerite hamerslag groen te behandelen.
De zijpanelen worden grijs,ook Hammerite,met daarop de logoschilden.
 
Dat ziet er goed uit,bedankt,het duurste heb ik zelf al,die rasp.
Vraag, de vlam op een tank zetten ,gebeurt er dan niks engs zoals brand in de tank of ploffen? Ja de benzine is er uit maar ik heb de tank een maand gevuld met diesel om te ontroesten,die damp zit er nog wel in denk ik.
 
Dat ziet er goed uit,bedankt,het duurste heb ik zelf al,die rasp.
Vraag, de vlam op een tank zetten ,gebeurt er dan niks engs zoals brand in de tank of ploffen? Ja de benzine is er uit maar ik heb de tank een maand gevuld met diesel om te ontroesten,die damp zit er nog wel in denk ik.
Spoelen met thinner, goed laten uitwasemen. Na een dag spoelen met een sopje, daarna ploft er niets meer.
 
Oke ik zal de produkt info goed lezen.De thinner truc en sopje lijkt me wel goed.
Overigens heb ik een broer die lasser is en deze soldeertruc ws mag doen,hij had het over volgooien met water,ja met alle gaten dicht natuurlijk en lassen of solderen maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan