Achterlichten onzichtbaar maken onder lak

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi MF vrienden!

Ik ben al een paar dagen aan het googlen maar vind nog niet echt een mooi voorbeeld.

Heeft iemand van jullie ervaring of wel eens geprobeerd om achterlichten/knipperlichten volledig onzichtbaar te maken in het achterspatbord?

Dus dat deze "in" het spatbord zijn meegesproken en pas zichtbaar worden als je ze aan zet.

Ik snap wel de tegenstrijdigheden van een dekkende lak die en een LED die juist zichtbaar moet oplichten. Ik heb het alleen in mijn kop om dit te maken en dan krijg je dat er niet zomaar uit ;)

Alle tips, input en kritische noten zijn welkom!

Thanks!
 
Volledig onzichtbaar kan denk ik alleen maar als je ze dekkend spuit…en dan komt er geen licht meer doorheen. Je kan ze wel heel donker make, smoke etc. Daar heb je speciale verf voor of je kan folie gebruiken.
 
Je kunt ook de andere kant op werken en proberen een mooi design te maken met de kleuren van de lichten. Bepaalde fades of strepen die in elkaar overgaan. Je kan niet zomaar andere kleuren over elkaar gaan gebruiken. Iets met het lichtspectrum en dingen die je op de basisschool leert over het mengen van kleuren.
Een maat van mij had een motor gekocht, waarvan de koplamp met blinderende folie gevrèèpt was. Die had helemaal geen ene ster meer aan dat ding, op het moment dat hij ergens in het donker reed. Maar hij vond het mooi, dus hij wilde het er niet afhalen. Waarschijnlijk heb je dus 3x zoveel vermogen nodig per lamp om het een beetje te laten werken, maar wat doet de warmteontwikkeling dan weer met de eventuele lak die er overheen zit?
 
Ik denk dat TS ook wel snapt dat het minder veilig kán zijn (alhoewel LED er veel minder last van heeft). De drang toch om dan al dan niet grappig of lullig daar iets van te zeggen steeds…

TS is in 2019 lid geworden, en is dus minstens vier jaar oud…kom zeg 😅
 
1702123204322.jpeg


Maar volgens mij gaat het om een chopper oid.
 
Met een motor wil je juist gezien worden volkomen achterlijk als je dan je achterlicht onzichtbaar maakt

Dit dus. Mijn verlichting gaat automatisch aan, maar ook als dat niet het geval zou zijn, zou ik het handmatig ingeschakeld hebben.

Afgezien van het feit dat "alle automobilisten blind zijn, ook al rijd je met ....", is het gewoon zo dat je veel beter zichtbaar bent.
 
Hoi MF vrienden!

Ik ben al een paar dagen aan het googlen maar vind nog niet echt een mooi voorbeeld.

Heeft iemand van jullie ervaring of wel eens geprobeerd om achterlichten/knipperlichten volledig onzichtbaar te maken in het achterspatbord?

Dus dat deze "in" het spatbord zijn meegesproken en pas zichtbaar worden als je ze aan zet.

Ik snap wel de tegenstrijdigheden van een dekkende lak die en een LED die juist zichtbaar moet oplichten. Ik heb het alleen in mijn kop om dit te maken en dan krijg je dat er niet zomaar uit ;)

Alle tips, input en kritische noten zijn welkom!

Thanks!
Als je geen zichtbaar achterlicht wilt zou je ook knipperlichten kunnen gebruiken die ook een normaal licht en remlicht functie hebben zodat de normale achterlicht kan vervallen. Áls je wel knipperlichten hebt tenminste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan