Achterlichten onzichtbaar maken onder lak

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi MF vrienden!

Ik ben al een paar dagen aan het googlen maar vind nog niet echt een mooi voorbeeld.

Heeft iemand van jullie ervaring of wel eens geprobeerd om achterlichten/knipperlichten volledig onzichtbaar te maken in het achterspatbord?

Dus dat deze "in" het spatbord zijn meegesproken en pas zichtbaar worden als je ze aan zet.

Ik snap wel de tegenstrijdigheden van een dekkende lak die en een LED die juist zichtbaar moet oplichten. Ik heb het alleen in mijn kop om dit te maken en dan krijg je dat er niet zomaar uit ;)

Alle tips, input en kritische noten zijn welkom!

Thanks!
 
Hoi all,

Dank, ik maak nogal wat los ;)

Ik kan wel wat hebben hoor. Maar een beetje respect is wel prettig. Dat doe ik ook.
Ter verduidelijking.
Uiteraard rijd ik met verlichting. Ik rijd al 20 jaar motor ;)
Ik ben mijn VT1100 C2 ace aan het restaureren en aan het customizen.
Ik rijd alleen maar mooi weer ritjes dus het is allemaal meer voor de hobby en show.

Ik ben veel aan het aanpassen. o.a. mijn achterspatbord.
Die standaard aanbouwsels wat we achterlichten noemen gaan er af. De stralen echt jaren 90 uit.
Ik ken de knipperlichten met ingebouwde dagrijverlichting en remlichten. Leuk, maar niet helemaal wat ik eigenlijk wil.

In eerste instantie dacht ik aan een dergelijk achterlicht:
Schermafbeelding 2023-12-09 om 17.25.20.png


Toen ik lekker aan t zoeken was kwam ik deze video tegen.
Dit inspireerde me.


Schermafbeelding 2023-12-09 om 17.27.58.png


Dus dacht ik, als ik nou een felle led achterlicht in mijn spatbord las en dan met heldere epoxy afvul en gladschuur om vervolgens af te lakken... kan dat echt werken? Smaken verschillen, dat mag, maar mij lijkt het echt heel gaaf op een showbike.

De motor wordt candy blauw. Candy heeft altijd een een zilveren basecoat.