goede DB-killer maken

goebezig

Rookie
2 jun 2005
21
3
geel
Heb pas een Leo Vince X3 uitlaat op de kop getikt, en op mijn Kawasaki KLX650 gemonteerd ,
Het is al wel een oud type ,toen er nog geen e-keur bestond ,en DB killers er ook niet voor bestonden.
Heb momenteel zelf al een DB killer gemaakt ,exact hetzelfde als ze in een Dominator uitlaat steken ,
is zoiets als deze ,
de Bedoeling is om het geluid zodanig te dempen ,zonder veel te moeten inboeten op prestaties.
graag jullie mening . db killer.jpg
 
Heb pas een Leo Vince X3 uitlaat op de kop getikt, en op mijn Kawasaki KLX650 gemonteerd ,
Het is al wel een oud type ,toen er nog geen e-keur bestond ,en DB killers er ook niet voor bestonden.
Heb momenteel zelf al een DB killer gemaakt ,exact hetzelfde als ze in een Dominator uitlaat steken ,
is zoiets als deze ,
de Bedoeling is om het geluid zodanig te dempen ,zonder veel te moeten inboeten op prestaties.
graag jullie mening .Bekijk bijlage 1935530
Exact zulke killers haal ik van Ali Express.
Kosten 2 euro en bestel er een aantal in verschillende diameters en je kunt ze recht of in een bepaalde hoek krijgen .

Gewoon proberen .
Ik gebruik ze op de racer en heb geen problemen met geluid ..
 
Ik heb even op Google gezocht, weet je zeker dat er niets meer te koop is?
leovince x3 db killer - Google Suche
Of vind je het gewoon leuk om zelf wat te knutselen? Ben je van de knutsel, dan kan je voorbeelden uit de bovenstaande link ook gebruiken.
Ben vooral benieuwd hoe je de dB killer vast gaat zetten. Dat boutje uit jou voorbeeld kan je niet gebruiken bij de X3 uitlaten die ik op Google heb gezien.
 
Ik heb al heel wat verschillende dB killers gezien van bekende merken,en blijkbaar gebruikt iedereen zijn eigen methode.
Er zijn er bvb. waarvan het begin (dus voorkant) open is,en er zijn er die dicht zijn.
De gaten aan de zijkant verschillen heel veel in aantal,vorm en grootte.
Mogelijk ook nog naargelang het motortype (aantal cil).
Je gaat dus vooral moeten testen denk ik.
En is de vulling nog in goede staat?
Bij een dikke ééncilinder is die heel belangrijk,slechte kwaliteit blaas je er zo terug uit.
Dan is wel erg oud aangezien op mijn uit 1988 stammende Guzzi al een E keur stond op de uitlaat .
Wel mooi dat je het vrijwel ongedempte geluid wil dempen met een dp killer :t
Dat was dan op de originele uitlaat vermoedelijk?
Bij aftermarket dempers uit die tijd was er geen sprake van dB killers,dat waren meestal open racedempers.
 
Heb op vakantie in Italie weleens spontaan bij Misano aangeklopt, konden we het circuit op, maar wel met DB killer.
Bij de italiaanse la gamma 2 pijpjes gekocht, 1 als killer, de ander eronder laten lassen als afstandbusje bij een lokale sloop.

Deed het prima, mocht er mee door. Nog jaren om gelachen.

Het is geen wiskunde. Als het dempt, dan dempt het
 
Nee dat hoeft dus niet.
Het is een pijpje. Die in je demper gaat.
De ene blokkeert wat meer geluid dan de ander.

Pajic maakt ook een pijpje, die hij in de demper stopt. Daar komt geen wiskunde aan te pas.

Het is geen tweetakt he.

Of wil je er soms een ingewikkeld, spannend project van maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan