Hallo medeforummers
ik heb een technisch probleempje,
ik rij op een Honda fireblade van 2005 (met 130.000 km op de teller),
compleet blok is 3 jaar geleden vervangen bij 100.000 km
Kleppen zijn toen perfect afgesteld.
motor start altijd perfect de eerste keer,
ongeacht of deze nu 1 dag, 1 week of 1 maand stilgestaan heeft.
Maar als ik wat gereden heb (en de temperatuur is hoger dan 75°) en ga bv tanken wilt de moto niet starten
Als ik kort na het starten (binnen 3 minuten) de motor uitzet, start deze weer onmiddellijk.
Startmotor draait goed rond, maar er gebeurd niets (startmotor draait wel wat moeizamer rond)
en zou zonder probleem de accu leegtrekken... (soms slaat hij wel aan, maar meestal niet)
Als ik hem dan aanloop en in zijn 2de versnelling zet, start hij onmiddelijk.
Bij langere stops (bv met een koffie en een taartje) start de motor onmiddelijk,
het zijn echt de korte stops (minder dan 15 minuten) wanneer de problemen er zijn.
Wat zou dit kunnen zijn...???
andere accu heb ik al geprobeerd
Vapor lock
of moet ik me erbij neerleggen, en minimaal elke stop een koffie met een taartje eten
wat er inmiddels al vervangen is:
accu
brandstofpomp
startmotor
verse K&N luchtfilters
startrelais
temperatuursensor luchtinlaat
temperatuursensor koelwater
demontage powercommander
Bougies
Bobines
Apart gecontroleerd:
kabels/zekeringen gecontroleerd op corrosie/breuk/beschadigingen
Extra massa gelegd voor startmotor
gescheiden spanningsbronnen (motoraccu voor ontsteking, autoaccu rechtstreeks op startmotor)
Motordeksels opengemaakt voor mechanische blokkering.
wat nog een oorzaak kan zijn:
bougies
bobines (slechte/geen ontsteking natslaan bougies)
lekkende injectoren (verlies systeemdruk, geen benzine)
Het vreemde is dat een volledige opgeladen autobatterij de startmotor ook niet rondgedraaid krijgt.
ik heb een technisch probleempje,
ik rij op een Honda fireblade van 2005 (met 130.000 km op de teller),
compleet blok is 3 jaar geleden vervangen bij 100.000 km
Kleppen zijn toen perfect afgesteld.
motor start altijd perfect de eerste keer,
ongeacht of deze nu 1 dag, 1 week of 1 maand stilgestaan heeft.
Maar als ik wat gereden heb (en de temperatuur is hoger dan 75°) en ga bv tanken wilt de moto niet starten
Als ik kort na het starten (binnen 3 minuten) de motor uitzet, start deze weer onmiddellijk.
Startmotor draait goed rond, maar er gebeurd niets (startmotor draait wel wat moeizamer rond)
en zou zonder probleem de accu leegtrekken... (soms slaat hij wel aan, maar meestal niet)
Als ik hem dan aanloop en in zijn 2de versnelling zet, start hij onmiddelijk.
Bij langere stops (bv met een koffie en een taartje) start de motor onmiddelijk,
het zijn echt de korte stops (minder dan 15 minuten) wanneer de problemen er zijn.
Wat zou dit kunnen zijn...???
andere accu heb ik al geprobeerd
Vapor lock
of moet ik me erbij neerleggen, en minimaal elke stop een koffie met een taartje eten
wat er inmiddels al vervangen is:
accu
brandstofpomp
startmotor
verse K&N luchtfilters
startrelais
temperatuursensor luchtinlaat
temperatuursensor koelwater
demontage powercommander
Bougies
Bobines
Apart gecontroleerd:
kabels/zekeringen gecontroleerd op corrosie/breuk/beschadigingen
Extra massa gelegd voor startmotor
gescheiden spanningsbronnen (motoraccu voor ontsteking, autoaccu rechtstreeks op startmotor)
Motordeksels opengemaakt voor mechanische blokkering.
wat nog een oorzaak kan zijn:
bobines (slechte/geen ontsteking natslaan bougies)
lekkende injectoren (verlies systeemdruk, geen benzine)
Het vreemde is dat een volledige opgeladen autobatterij de startmotor ook niet rondgedraaid krijgt.
Laatst bewerkt: