Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Wie z'n kinderen opvoed mag z'n kleinkinderen verwennen, wie z'n kinderen verwend mag z'n kleinkinderen opvoeden.

Streng maar rechtvaardig !

zie wat opmerkingen over motorrijders die ik herken...helaas...

"jij denkt zeker ook dat de A7 een racebaan is, of niet?"
(zeikende buurtjes die es een keer op de A7 ingehaald zijn door een motorrijder die het gas wat verder opentrekt dan mag)

"motorrijders? die zijn allemaal levensmoe!"
(wel es bij een verenging voor depressieve en pessimistische mensen geweest recentelijk???)

"trap mijn zoon vierkant van zo'n ding af als ie eraan begint! zijn wel andere manier om normaal dood te gaan!"
(en voorbeelden geven ze dan niet van wat zij verstaan onder normaal doodgaan...)

"en als je van je motor afstapt, stink je dan ook naar olie en benzine?"
(ja tuurlijk! dat ding van mij is zo lek als een vergiet en spuugt alles over mij uit tijdens het rijden )

* ik durf het niet hoor, rijden op 2 wielen. stel je voor je rijdt op de snelweg met 100 en je valt ineens om omdat je op maar 2 wielen rijdt!"
(daarom rij ik ook met steunwieltjes..... )

"zag laatst weer een bericht in de krant dat er weer een motorrijder doodgereden is door automobilist die hem niet zag aankomen. moeten ze niet uitkijken op zo'n motor?"
(en wie had er moeten uitkijken als die motorrijder door een niet-oplettende automobilist is aangereden???)

Ik kan zo wel een hele boek vullen met allerlei kromme, nergens opslaande opmerkingen... De meeste kramen dergelijke onzin uit puur uit volledige onwetendheid en domheid. Of een ander napraten en herhalen wat die weer zegt om hun eigen onzinnige uitspraken te voorzien van enige, ver te zoeken, geloofwaardigheid.

Soms ook puur uit jaloezie al wordt dat nooit toegegeven.

Vraag altijd even hoeveel bonus/malus treden ze met de auto hebben als er gezegd wordt dat ze zichzelf met de tweewieler dood zouden rijden.
En of zo überhaupt nog een verzekering kunnen krijgen als het zulke onbenullen op de weg zijn.

"Welke merk motor heb jij?" .. ik: BMW
Diegene: Ja; die zijn wel gaaf.. hebben altijd veel PK's.

De ultieme dooddoener is voor mij nog steeds "Hoe hard kan hij"; en heb je dat al eens geprobeerd op de Duitse autobaan.

Het minst leuke op een motor is hard rijden..

Of je komt aanrijden op een camping en dat zo'n kerel in camping smoking ,terwijl zijn vrouw er bij staat, dan moet zeggen dat hij vroeger ook altijd motor heeft gereden. Waarop z'n vrouw reageert met " daar heb ik nooit iets van gemerkt en we zijn al 40 jaar getrouwd" je ziet dan gelijk dat het huwelijk van zo'n stel ook niet veel meer voorstelt.

Vorige week zaterdag in Apeldoorn had ik wel 1000 vragen en heb me meerdere keren verbaasd

Bij de XT-600 kreeg ik de vraag of het een motor of een brommer was. Dat gaf de doorslag voor verkoop

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we buren met een motorfiets, zo'n 125 cc tweetakt ding en daar stapten ze dan beiden op, geen helm maar zo'n motormuts op den knar en meneer zag zichzelf als ervaren motorrijder.

En mijn vrienden en ik, jaar of 18/19 reden veel snellere motoren.

En buurman vond het nodig om tegen mijn vader te zeggen: die jongen rijdt zich hardstikke dood.

We zijn nu 63 jaar verder en deze jongen leeft nog steeds en rijdt ook nog lekker motor.

Of die buurman zichzelf dood heeft gereden weet ik niet.

Die buurman zal wel van ergernis uit elkaar geknald zijn.

Het minst leuke op een motor is hard rijden..
Nou........

"Welke merk motor heb jij?" .. ik: BMW
Diegene: Ja; die zijn wel gaaf.. hebben altijd veel PK's.

In mijn geval klopt dat best aardig

De ultieme dooddoener is voor mij nog steeds "Hoe hard kan hij"; en heb je dat al eens geprobeerd op de Duitse autobaan.
Afgelopen maand nog gas gegeven tot hij niet harder meer wilde in D op de Autobahn.

Haha ja of mensen die denken dat cc's alles zeggend is en 1200cc cruisers, choppers harder gaan dan je 1000cc supersport .

Ik ga de discussie niet meer aan..

Zo heb ik moedes dat ook ooit eens wijs gemaakt, stapte over van een 600cc 4pitter (YZF 6R) naar een 1000cc 2pitter (RSV).
Moedes stond mij wat verbaasd aan te kijken..

Nee mams, niets aan de hand. deze heeft 2 cilinders, de vorige had er vier..
Moedes geloofde meteen dat het een lanzamere was.
Vader die keek mij met een blik aan, wat ik maar niet zal uitleggen

Door dit topic kwam een herinnering boven drijven

Toen ik net een jaar m'n eerste motor had (VFR750), was ik na school een keertje naar de supermarkt om een frikandelbroodje te halen.. Had hem netjes tegen het gebouw, uit de weg geparkeerd, krijg ik een tik op mijn schouder. Draai me om, staat een oud omaatje van 400miljoen jaar oud met een glimlach naast me en zei letterlijk "mooi geluid jongen!" en liep verder.

Mijn dag was he-le-maal gemaakt