Wie z'n kinderen opvoed mag z'n kleinkinderen verwennen, wie z'n kinderen verwend mag z'n kleinkinderen opvoeden.Bij een andere collega ben ik een keer gaan eten en had ik Chinees mee genomen. Zijn dochtertje wilde steeds met haar vinger in de sambal. Hij drie keer nee gezegd, de vierde keer zei hij niets en liet haar de sambal van haar vinger likken. Tranen in de ogen maar ze hield zich groot. En hij zei ook tegen haar, wie niet horen wil moet maar voelen. Zijn volwassen kinderen zijn inmiddels goed te pruimen en geen verwende millenials.
Streng maar rechtvaardig !Nou eigenlijk wel, kinderen gebruiken mij vaak als levend klimrek en dat vind ik prima. Maar als ik op een feestje kom, mijn motor voor de deur zet en zowel tegen de kinderen op dat feestje als de ouders in de tuin zeg dat ze wel van die motor moeten afblijven omdat die heel heet is, dan voel ik weinig medelijden met het kind dat dan toch aan de uitlaat gaat zitten.
Watje.Elk jaar als ik zeg dat ik op vakantie ga naar Isle of Man dan mag ik weer uitleggen dat ik daar niet heenga om aan de race mee te doen.
Ik heb dat metde formule 1.Elk jaar als ik zeg dat ik op vakantie ga naar Isle of Man dan mag ik weer uitleggen dat ik daar niet heenga om aan de race mee te doen.
dan denk ik dat wij het redelijk gedaan hebben.Wie z'n kinderen opvoed mag z'n kleinkinderen verwennen, wie z'n kinderen verwend mag z'n kleinkinderen opvoeden.
Soms ook puur uit jaloezie al wordt dat nooit toegegeven.zie wat opmerkingen over motorrijders die ik herken...helaas...
"jij denkt zeker ook dat de A7 een racebaan is, of niet?"
(zeikende buurtjes die es een keer op de A7 ingehaald zijn door een motorrijder die het gas wat verder opentrekt dan mag)
"motorrijders? die zijn allemaal levensmoe!"
(wel es bij een verenging voor depressieve en pessimistische mensen geweest recentelijk???)
"trap mijn zoon vierkant van zo'n ding af als ie eraan begint! zijn wel andere manier om normaal dood te gaan!"
(en voorbeelden geven ze dan niet van wat zij verstaan onder normaal doodgaan...)
"en als je van je motor afstapt, stink je dan ook naar olie en benzine?"
(ja tuurlijk! dat ding van mij is zo lek als een vergiet en spuugt alles over mij uit tijdens het rijden)
* ik durf het niet hoor, rijden op 2 wielen. stel je voor je rijdt op de snelweg met 100 en je valt ineens om omdat je op maar 2 wielen rijdt!"
(daarom rij ik ook met steunwieltjes.....)
"zag laatst weer een bericht in de krant dat er weer een motorrijder doodgereden is door automobilist die hem niet zag aankomen. moeten ze niet uitkijken op zo'n motor?"
(en wie had er moeten uitkijken als die motorrijder door een niet-oplettende automobilist is aangereden???)
Ik kan zo wel een hele boek vullen met allerlei kromme, nergens opslaande opmerkingen... De meeste kramen dergelijke onzin uit puur uit volledige onwetendheid en domheid. Of een ander napraten en herhalen wat die weer zegt om hun eigen onzinnige uitspraken te voorzien van enige, ver te zoeken, geloofwaardigheid.
"Hard genoeg", zo'n zelfde antwoord geeft Rolls Royce ook altijd als je vraagt hoe hard die kunnen. Als zo'n antwoord goed genoeg is voor Rolls Royce is het ook goed genoeg voor mij."Hoe hard kan hij"
Die buurman zal wel van ergernis uit elkaar geknald zijn.Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we buren met een motorfiets, zo'n 125 cc tweetakt ding en daar stapten ze dan beiden op, geen helm maar zo'n motormuts op den knar en meneer zag zichzelf als ervaren motorrijder.
En mijn vrienden en ik, jaar of 18/19 reden veel snellere motoren.
En buurman vond het nodig om tegen mijn vader te zeggen: die jongen rijdt zich hardstikke dood.
We zijn nu 63 jaar verder en deze jongen leeft nog steeds en rijdt ook nog lekker motor.
Of die buurman zichzelf dood heeft gereden weet ik niet.
Nou........Het minst leuke op een motor is hard rijden..
"Welke merk motor heb jij?" .. ik: BMW
Diegene: Ja; die zijn wel gaaf.. hebben altijd veel PK's.
Afgelopen maand nog gas gegeven tot hij niet harder meer wilde in D op de Autobahn.De ultieme dooddoener is voor mij nog steeds "Hoe hard kan hij"; en heb je dat al eens geprobeerd op de Duitse autobaan.
Da's een prachtig tegeltje, die kende ik nog niet.Wie z'n kinderen opvoed mag z'n kleinkinderen verwennen, wie z'n kinderen verwend mag z'n kleinkinderen opvoeden.
Haha ja of mensen die denken dat cc's alles zeggend is en 1200cc cruisers, choppers harder gaan dan je 1000cc supersport.
Ik ga de discussie niet meer aan..
MF-omadan was het een dinovrouwtje