Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Er stonden drie andere collegaatjes zeer vertwijfeld te kijken maar niemand durfde meer.
Dan heb je t goed gedaan 8-) :}

Of heb je het over dat plakspul op je tank?
Ik dacht aan zo'n zuignap handvat voor passagiers.

:? Laat ze d'r eigen zuignap maar gebruiken. Of begon ze van de spanning te lekken ?
nee, niets....

Hier idem rij voorzichtig maar geniet wel hoor zegt m’n moeder van 96 en ik ben 70 hahaha.
Zij kijkt nog op ff iPad en vertelde laatst dat ze heeft leren haken via YouTube.
Netflix heeft ze ook in de slaapkamer met tv die uit het bed omhoog komt.
Muziek luisteren via Spotify’s via een bose draadloos speaker.
Ik hoop maar dat ik haar genen heb want m’n vader was maar 58 geworden.

Hier idem rij voorzichtig maar geniet wel hoor zegt m’n moeder van 96 en ik ben 70 hahaha.
Mijn moeder van 70 vraagt altijd aan mij (48) of ik even een berichtje stuur als ik weer veilig thuisgekomen ben, al ik de twee uur durende rit terug naar huis onderneem. Mijn familie is gelukkig nooit zo van "o maar dat is zo gevaarlijk!" maar vind het eigenlijk wel stoer en m'n zwager wil nu ook z'n A gaan halen.

Een kleine 20 jaar geleden ging ik met een vriendin van me met de motor op vakantie. Zegt mijn moeder tegen haar: "pas je goed op mijn jongetjeskind?"

We lachen er nog wel eens om 😁

Toch even gezegd hebben: al die moeders die hun (ruim) volwassen zonen zeggen voorzichtig te doen en/of laten weten of je al thuis bent, zo aandoenlijk om te lezen :)
Koester die vrouwen :}
En ga nooit weg zonder een Hug en een zoen... het kan altijd de laatste keer zijn

En ga nooit weg zonder een Hug en een zoen... het kan altijd de laatste keer zijn
Goeie ouwe Toon citaat. Maar inderdaad.. zo nu en dan er toch ff bij stilstaan (niet te vaak hoor ;))

Goeie ouwe Toon citaat. Maar inderdaad.. zo nu en dan er toch ff bij stilstaan (niet te vaak hoor ;))
1720110347315.png

Hmm dus na halen van A;
'Ik hoop dat je je doodrijdt' hoort niet in lijstje?

of eergisteren nog deze, uitgesproken alsof het een vaststaand feit was: ´met jouw motor kom jij niet op de snelweg, daar heb je de power niet voor...´
Dan ga ik niet eens meer met ze in discussie :r
Dergelijke lieden zijn vaak imo toch niet voor rede vatbaar....
sterker nog, ze zijn jouw aandacht niet waard, beetje alsof je met kleuters moet discussiëren. Weglopen terwijl hij nog aan het praten is :)

Bij een 'ik zou mezelf dood rijden' zegger wil ik nog wel eens beginnen over het gaan verhuizen naar een bungalow, die trap in huis is levensgevaarlijk, ik zou mezelf dood springen.

Kom je in vol ornaat met helm op en beschermende kleding, handschoenen en motorlaarzen aan op kantoor, bij iemand op bezoek krijg je de volgende vraag: "Ben je op de motor?"

Nee ik ben op de fiets, maar veiligheid voor alles. *D
Af en toe denk ik, misschien is dat geen slecht idee.

Gisteren klets ik met 1 van de jongsten op kantoor, vertelt 'ie dat z'n vader een enkel, een pols en een sleutelbeen heeft gebroken. Met de speedpedelec achterop een brommer gereden. Hij had dan wel een fietshelm op, anders had 'ie het naar eigen zeggen niet overleefd.

Of deze: een keer op een motorfiets van een neef/buurman/oom gereden en ik reed op mijn achterwiel de hele straat door, daarna nooit meer opgestapt.

...en andere verhalen die nooit echt gebeurd zijn :+

Ik hoor ze ook regelmatig, de standaard zinnen.
"Nou mij niet gezien, ik zou mezelf dood rijden!"
"Levensgevaarlijk zo'n motor!"
"Mijn oom/neef/zwager/kennis had een motor, die werd aangereden en zit nu in een rolstoel/is dood"

De mafste die ik een keer hoorde "en wat als ze je dan vlak voor je pensioen dood rijden?" (hoe verzin je die? maar soit).

Mijn antwoord op dat eerste is meestal: Als je suicidale neigingen hebt ben je op een fiets al gevaarlijk. Over dat doodrijden voor m'n pensioen, als ik dan zeg dat ze zich dan moeten troosten met de gedachte dat ik dood ging toen ik deed waar ik veel plezier in had, kijken ze me raar aan.

En dan die oom/neef/zwager... Tsja, een neef van me heeft ook een klein motorongeluk gehad met uiteindelijk relatief grote gevolgen, hij is letterlijk door het oog van de naald gekropen (zijn vrouw kwam aan in het ziekenhuis in Duitsland en ze werd gevraagd om donorcodicil etc).

Hij rijdt inderdaad nu geen motor meer, maar dan denk ik, wat moet ik daarmee? Mijn neef had in eerste instantie heel veel pech na die aanrijding, en heeft daarna alle geluk van de wereld gehad dat hij er uiteindelijk weer helemaal bovenop is gekomen. Je kunt tijdens een wandeltochtje ook struikelen, net verkeerd neerkomen en sterven. Moet je dan ook maar nooit meer lopen? Of moet je dan accepteren dat risicoloos leven er simpelweg niet in zit? Als je bang bent ga je dammen. En dan kun je onderweg naar de koelkast om wat drinken te pakken ook struikelen en je been breken :P

Ik spreek ook vaak mensen die erg boos worden als ze in de file staan en er komt een motorrijder tussendoor. Zij weten dan niet dat wij motorrijders dat gewoon mogen (onder voorwaarden). Beseffen dat de file langer zou zijn als die motorrijders voortaan ook de auto pakken, doen ze ook niet.

ach ja speedpedelecs, ook puur idioterie, rijden hier door het dorp net als fatbikes in de stad.
Altijd standje vol gas en superieur want "groen" bezig.
Nou en? Uitkijken moest je toch al en met de schuldvraag denk ik dan maar dat ik over een week een nieuwe deur in mijn bus heb maar dat hun het risico hebben genomen tot de dood in een rolstoel te zitten... met hun "onschendbaarheid"

Ja wat dat betreft zouden ze beter motorrijden ;)

Terug
Bovenaan Onderaan