Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Kratos. God of war.

Lord of war is Nicholas cage.

db
O ja 🤓 die bedoel ik😜🫣

Mensen zien het verschil niet.
Motor is motor. :Y
Ja klopt, maar de veronderstelling is vaak dat motorrijden hobby is en geen handig vervoermiddel kan zijn. Zo heb ik 2 hobby's waar ik zoveel mogelijk vrije tijd in stop. Als vrienden dan ontdekken dat ik motor rijd, is de reactie vaak: waar haal je de tijd vandaan? Maar motor rijden kost mij weinig tijd, sterker nog bespaart vaak tijd.

Laatst bewerkt:
Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.
Lees nu nog eens de eerste regel van de quote waar je met deze opmerking op reageert :)

Bovendien: Er is niets gevaarlijks aan een motor, kettingzaag, vrouw of vuurwapen.
Het word pas gevaarlijk als mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn, ze gaan gebruiken.

M.a.w. dit dus ;)

IMG-20210327-WA0000.jpg

Ik dacht, ik gok op een tussen de buien door moment. Hop, op de motor naar de visboer voor een gebakken vis, 2 kilometer verderop.
In een tiesjurt, warkbroek met klompen ben ik halverwege wanneer er toch iets uit de lucht komt. Niet eens zo heftig, maar genoeg om het goed waar te nemen.
Ik stap af bij de visboer, knikt er een vrouw met haar hoofd in de richting van de motor, "het regent"
Ik zeg, ooh, okee, ik ga snel even mijn auto halen, ben zo terug.
Even later komt er iemand op de fiets aan. De vrouw zwijgt. Ik zeg, vertel hem even dat het regent.
Schijnbaar zei ik iets heel raars, gezien de mimiek van de vrouw 🤷‍♂️

"Ben je met dit weer ook op de motor?"

Ja het alternatief is het OV

Mag ik ook eens een rondje op de crossmotor rijden.

Nah, om even onervaren op zo'n zware crosser te stappen, lijkt mij geen goed idee.

Nou ja zeg. Ik rijd zelf op een rebel 500.

Eind van het verhaal, een kapot achterspatbord, en een pijnlijke vrouwen bibs.

‘Ik vind het in een lekker verwarmde auto toch lekkerder’ of iets van die strekking hoor ik regelmatig als ik druipend op het werk aankom of mij in mijn motorpak hijs om vervolgens de vrieskou weer in te duiken. ‘Ik ook, maar ik RIJD tenminste’ is steevast mijn reactie. En dan is het weer stil 🙂

Terug
Bovenaan Onderaan