Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Nu al 3 keer gehad dat iemand dan vraagt "Ben je op de brommer? Of heb je een motor?"
Dan zeg ik dat ik op de motor ben.

"Oh ja mijn zoon/dochter wil dat ook, maar ik vind het maar niks. Dus dat gaat mooi niet gebeuren".

Dan probeer ik toch maar subtiel uit te leggen dat ik door het behalen van mn A toch een stuk meer verkeersinzicht heb gekregen en van mening ben dat ik me nu veiliger door het verkeer beweeg dan ik ooit heb gedaan.

Dan maar gauw over naar een ander onderwerp, want dat is natuurlijk wel heel lastig te begrijpen.

Heb ook een collega, die heeft veel last van motorrijders en vindt het vreselijk als er zo'n ding achter haar rijdt. 🤭

Fazer heeft idd groot en dimlicht gescheiden.
Er zijn er die dit eigenhandig aanpassen met ali setjes omdat dat er mooier uitziet, maar dat leid vaak weer tot verblinding.... schiet ook niet op.
gewoon altijd met groot licht rijden en dan vooral je grootlicht op ooghoogte mikken ;)

Ik rij nog niet zo heel lang maar ik krijg nooit negatieve opmerkingen. Iedereen die ervan weet vindt het wel gaaf. Zelfs m'n ouders waren enthousiast toen ik lessen wilde nemen.

"Heb je geen last van de regen?"

En, bizar genoeg, nog steeds collega's die vragen "ben je met de motor" terwijl je in vol ornaat kantoor binnen loopt en dat al vijftien jaar iedere dag doet....
Waarschijnlijk dezelfde collega,s die ook nog bij elke kassabon grappend lopen te vertellen dat ze toch niks terug krijgen van de belastingdienst en dan al snoevend rondkijkend verwachten dat de hele sjop over de grond op ligt van het lachen van een grapje wat in 1960 al niet meer grappig was.
Goeiemoggel is ook zo een kreet waar ze vaak grappig mee denken te zijn. -O-

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk dezelfde collega,s die ooknog bij elke kassabon grappend lopen te vertellen dat ze toch niks terug krijgen van de belastingdienst en dan al snoevend rondkijkend verwacten dat de hele sjop over de grond op ligt van het lachen van ene grapje wat in 1960 al niet meer grappig was.
Hee, je kent hem? 🙂

Hier staan er ook nog leuke bij:

"Laats stond ik in de file komt er een motorrijder tussendoor rijden waarop ik mijn deur open deed en toen moest hij vol in de remmen". en dan natuurlijk helemaal niet reageren al is dat vaak lastig.

"Vroeger reden we op van die Harleys" en dan zo'n gas geef gebaar waarbij het opvalt dat er blijkbaar links en recht een gashendel zat. Soms staat iemand zijn vrouw er dan naast die verbaasd aangeeft dat ze haar man nog nooit op een motorfiets heeft gezien terwijl ze al vanaf hun 20e met elkaar getrouwd zijn.

Haha ja of mensen die denken dat cc's alles zeggend is en 1200cc cruisers, choppers harder gaan dan je 1000cc supersport :+ .

Ik ga de discussie niet meer aan..
Had ook zo'n collega. Hij kon me niet bijhouden met 900cc, waar ik een 650 rijd :')

Het is de berijder, niet de motor.

Waarschijnlijk dezelfde collega,s die ook nog bij elke kassabon grappend lopen te vertellen dat ze toch niks terug krijgen van de belastingdienst en dan al snoevend rondkijkend verwachten dat de hele sjop over de grond op ligt van het lachen van een grapje wat in 1960 al niet meer grappig was.
Goeiemoggûhl :W

Haha ja of mensen die denken dat cc's alles zeggend is en 1200cc cruisers, choppers harder gaan dan je 1000cc supersport :+ .

Ik ga de discussie niet meer aan..
Legendarische Hildo

Dat was 12 jaar geleden op een 25 jaar oude Harley ratbike met 150k+ miles.

Zoals een collega keer op keer ongevraagd zegt als hij mij hoort babbelen met een andere motorrijdende collega:
“Jongens, ik heb daar dus he-le-maal niks mee”

Uiteindelijk -na lang negeren- heb ik geantwoord: “Dat weten we nou wel, wij hebben he-le-maal niks met die köt-Ford Focus van jou maar dat zeggen we toch ook niet elke keer?!”
Denk dat het overgekomen is, hij houdt al een tijdje z’n kop.

Ik moet bekennen dat ik er bij de meeste domme vragen niet zo veel moeite mee heb.

Meestal is het een poging van een leek om een gesprek aan te knopen over een hobbie van mij, of om op enige manier zorgen over mijn veiligheid uit te spreken.

Kortom, het is meestal met goede intenties.

Terug
Bovenaan Onderaan