Toen hadden ze nog geen ovens...
Duidelijk verhaal en logisch eigenlijk.Hoe bakten ze brood dan..mmm?
Dat verwarmen is zodat de alu carters iets uitzetten, en de krukas zich makkelijker laat monteren.
Als het blok weer is afgekoeld zitten de buitenschalen van de krukaslagers muurvast.
Elektrisch kookplaat is daar ook goed geschikt voor.Mooi dat het eind in zicht komt.
@--perry--. Ook wel een krimppassing genoemd.
Ik prefereer altijd een gasbrander voor het opwarmen van carters. Thermokoppel erbij om de temperatuur te monitoren.
Ik doe wat water in een kuiltje van het carter, als dat kookt is het honderd gradenMooi dat het eind in zicht komt.
@--perry--. Ook wel een krimppassing genoemd.
Ik prefereer altijd een gasbrander voor het opwarmen van carters. Thermokoppel erbij om de temperatuur te monitoren.
De uitlaatpijp is niet afhankelijk van het motorblok maar van de fabrikant van het geheel.
Mijn gedachten dus ook. Ik zou persoonlijk de lasjes wat gladder afslijpen (flappenschijfje), en de boel gewoon zo houden. Maar dat is slechts mijn mening.Zou er ook hittebestendige verf te krijgen zijn in aluminiumkleur ? Want de uitlaat in glasvezel is meer voor "vern..kte" caféracers.
En dit project is juist nu geen cafédinges