Even een nawoord:
We zijn een jaar verder op een paar dagen na sinds ik dit Salira-atje bij het RDW ter keuring aanbood.
Inmiddels is het ding aardig ingereden, afgelopen jaar een kleine 1000km ermee gereden.
De teller die gereviseerd was werkt wel, maar alleen de snelheidsmeter...de tachograaf is ermee gestopt.
Dus die moet nog een keer open.
Op de eerste bladzijde viel te lezen dat ik twee motorblokjes bij dit project had: eentje met blokcode '051B' en eentje met '560A'.
Ik heb toen besloten het mooier uitziende '051B' blokje te reviseren en te gebruiken, ook omdat deze wèl in het Grote Villiers boek is te herleiden.
Nu blijkt...dat het '560A' blok ook daadwerkelijk het Salira-blok is...
Vuk..
Naja: ik knap het op en leg het onder de werktafel in een doos.
Mocht ik het '051B' blokje versleten hebben in 2294, dan gooi ik alsnog het correcte blok eronder