Salira Z201 195...dinges

• Onderwerp starter Onderwerp starter PLR
  • Startdatum Startdatum
Well sorry maar spul uit UK komt niet meer aan.. 'wacht' sinds juni al op spul uit UK..

Dat is ook de reden waarom mijn BSA weg is , onderdelen is een ramp op dit moment .
De Salira schiet al mooi op , kan er geen mahle/prox/ zuiger in ?

Er zal vast een ander zuigertje passen, maar ik wacht op een seintje van m'n reviseur; als hij er geen heil meer in ziet...bestel ik wat anders.
Hij zit met z'n handen in het haar; wacht ook al 8wkn op een koppakking voor een Jag die eveneens uit de UK komen moet.
Drama ...

Ik heb de link van Joost naar het revisiebedrijf gestuurd, zodat ze eventueel zelf stappen kunnen zetten...
Ben benieuwd, wordt vervolgd

Een koppakking is niet zo dramatisch als een zuiger. Met een plaatje koper en een paar uur werk kan je die zelf maken. Ik heb ook eens een koppakking voor een Bugatti staan maken uit aluminium.

8wkn verder...nóg geen nieuws van het revisiebedrijf....😠😠😠

Ik kan niet verder..!!!
En ik had het brommertje graag deze herfst op kenteken gezet..

Vanmiddag gebeld met het revisiebedrijf.
Leverancier zegt dat de zuiger betaald en onderweg is.
Afgesproken dat we nog een weekje wachten, en dat we dan besluiten een zuiger via Joost ( Thijs dus..) te regelen.
Mocht de zuiger daarna ooit alsnog aankomen...zoals je weet heb ik een tweede blok, maak ik dat ook gewoon in orde.

Tot die tijd kan ik de bekabeling in de koplamp/ hoofdschakelaar aansluiten en de koplamp dichtmaken..👍

Vandaag de laatste hand gelegd aan de elektriek.
Ik had zo'n koplampunit gekocht voor een Kreidler/ Zündapp (Koplampunit voor Kreidler (1968 – 1972)), maar deze bleek nèt iets te groot.
Geen nood; ik heb vlakbij een Zündapp-toko (http://www.zundapp.nl) en Bennie deed niet moeilijk...
Hij had een brommer staan voor een klant en die had juist een net iets te krappe koplamprand...met een butsje (ik noem dat 'patina'..).
Dus de Grote Wisseltruc; hij de mijne en ik zijn randje mee (plus nog een paar losse randjes om te passen), en ik weer naar huis om de juiste te vinden.
Zodoende kon de rest weer terug naar Ben.

Elektriek klaar!..👍

IMG_20211009_143551735.jpgIMG_20211009_162549310.jpg

Laatst bewerkt:
Gisteren weer eens gebeld met het revisiebedrijf; ze zien het zuigertje op korte termijn niet meer verschijnen..
BREXIT bedankt!...Not! 😠

Dus Thijs Weelink (≥ VILLIERS ZUIGERS TT EN VT — Onderdelen | Oldtimers — Marktplaats) gebeld, hij had er nog wel eentje in tweede overmaat.
Welliswaar gebruikt, maar met minder dan 20 draaiuren zgan.
Dus vanmorgen in la voiture gestapt naar Nieuwleusen, en de gigantische zuiger-/drijfstang-/zuigerveer-/bigendrollen- collectie mogen aanschouwen..
Thijs wil ivm leeftijd en gezondheid afbouwen, dus sla je slag; hij is spotgoedkoop met originele spullen.

Deze gaat naar het revisiebedrijf, kunnen zij (en ik..) ook weer verder...👍👍

Laatst bewerkt:
Dat is wel een serieuze kluif 😬

Deze is niet slechter dan waar ik mee begon..
Lapje diesel over de plaatdelen, nieuwe bandjes/ ketting/ remmerij/ kabelboompje...blokje een nachtje of wat laten weken in diesel, kenteken activeren...gaan!

Prachtige 'patina'! 👍

• Leuk
Waarderingen: C4rN
🥳🥳 JAAAAAAA! 🥳🥳

Ik kon vandaag mn krukas en geboorde cylinder weer ophalen.
Ze hadden aardig wat werk gehad om de dikkere zuigerpen pas te krijgen in zuiger en small-end..
Ik dacht dat ze de pen zelf zouden terugslijpen naar de juiste maat, maar ze hebben ervoor gekozen om de zuiger op te ruimen en een nieuw busje te draaien voor het small-end..naja
Ik kon €400 aftikken; we kunnen weer! 👍💪
Nieuw totaalbedrag €1458,-... hoppa..

Sinds dat ik AWO rijd, heb ik zwak gekregen voor de underdogs.
Vandaar ook de aanschaf van deze 'Salira'..ook een merk dat ik hiervoor niet kende.

Op MP staat deze Hongaarse fiets, ook een merk wat mij totaal onbekend is;
EDIT; is een Pannonia...da ken'k wah

Motor Danuvia ter decoratie aangeboden
€ 600,00

Leuk voor erbij..?

Laatst bewerkt:
Een mooie zaterdag om het blok samen te bouwen.
Eerst alles uitstallen en controleren...

IMG_20211127_115222801.jpg

..dan de carterhelften in kokend water...

IMG_20211127_120805103.jpg

..even beide helften voorzien van vloeibare pakking..

IMG_20211127_121136684.jpg

...en dan heb je in no-time het onderblokje dicht.

IMG_20211127_122349032.jpg

Laatst bewerkt:
Carterhelften in water? Niet bang voor vochtresten? Ik deed de jawa carterhelften op 220(of zo) in de oven..

Soo staet het gheschreven in het oude Villiers-boek..😉

Screenshot_20211128-123117.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan