Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op een klinkerweg zal je geen last van die hoogteslag hebben maar op vlak asfalt kon het wel eens een ander verhaal worden. Ik heb een lichte scooter met 16 inch wielen waar ook iets in zit, voelt als hoogteslag maar is het niet, ook geen onbalans, Ik weet niet wat het is en de dealer ook niet na meerdere onderzoeken dus ik moet er maar mee leven maar op vlak asfalt kan het bij 50 km/u al aardig gaan vervelen, bij 80 /90 wordt het er echt niet beter op.De Hallie-toko-man had teveel moeite om m'n wiel uit te richten, want ik had twee sets spaken gebruikt.
De nieuwe spakenset heeft namelijk een 90-graden kop, terwijl de oude op 75 zit.
Hierdoor valt het kopje wat mooier in de remtrommelkant van de naaf.
Ik heb de helft van de nieuwe set dus wat teruggebogen, zodat het beter klopt.
Wiel opnieuw gespaakt, uitgelijnd...ik heb nog ongeveer 1,5-2mm hoogteslag, maar dit beestje loopt max 90...dus prima.
Hoeft hierom dus ook niet gebalanceerd te worden.
Bekijk bijlage 1678182
Even alles mooi zwart gemaakt..
Bekijk bijlage 1678183
..en straks een velglintje en een nieuw bandje..klaar.
Je hebt grote kans dat dat een afwijking in de band is.Op een klinkerweg zal je geen last van die hoogteslag hebben maar op vlak asfalt kon het wel eens een ander verhaal worden. Ik heb een lichte scooter met 16 inch wielen waar ook iets in zit, voelt als hoogteslag maar is het niet, ook geen onbalans, Ik weet niet wat het is en de dealer ook niet na meerdere onderzoeken dus ik moet er maar mee leven maar op vlak asfalt kan het bij 50 km/u al aardig gaan vervelen, bij 80 /90 wordt het er echt niet beter op.