Salira Z201 195...dinges

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PLR
  • Startdatum Startdatum
Wee'k nog niet...
Eerst afbouwen, een eventuele bies komt later wel
 
Vanmorgen de voetsteun-rubbers en claxon binnen gekregen, dus dat zit er intussen op en aangesloten..

IMG_20210826_115715356.jpgIMG_20210826_115719384.jpg

Daarnaast kon ik een reeds op 22-07 bestelde pakkingset ophalen, wel eerst effe import aftikken want the UK isniet EU nietmeer...☹️

IMG_20210826_122357043.jpg

En ik heb een uitlaatwartel besteld zodat ik de pijp vast kan zetten aan de cylinder; €21,-.. komt import bij (Villiersparts).
Incluis het tientje import voor de pakkingset komt het dus nu op €720...😳

Ik ga dus dik over de aanschafprijs heen, want het zadel en de krukasrevisie, nieuwe zuiger + gehohnde cylinder èn het gerichtte voorwiel moeten nog komen en betaald worden....
Niet te vergeten de RDW-riedel straks
Mmmm...🤔
 
Laatst bewerkt:
blijft een leuke motor(tje) , voor het geld moet je het niet laten idd :)
 
Psies..
Net een fancy 'doucheslang'-tellerkabel besteld bij Visser-Tijhof; wordt op bestelling gemaakt à €65
Daarnaast een zadel besteld à €90; ik hoop dat hij past omdat ik niet zeker weet welk merk/ type op het al gemonteerde frame hoort..
Ach..hij kan altijd retour.
Hiermee komt de investering (naast de aankoop) op:

€875.....hoppa..

Zoals al aangegeven is het nooit mijn intentie geweest om deze 'voor de handel' te restaureren, m.a.w. om dit fietsje voor de verkoop in orde te maken.
Tot nog toe is dit de goedkoopste restauratie die ik gedaan heb, mijn andere waren veel duurder om te doen.

Wachten duurt lang, zeker als je niet verder kunt omdat je wachten moet op de ontbrekende onderdelen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de voorlopig laatste hand gelegd aan de elektriek; alleen het aansluiten van de nog-te-ontvangen koplampschakelaar moet nog, de rest is gedaan

IMG_20210829_121256403.jpg
 
Daarnaast zit ik in dubio; ondanks dat er op de tank bevestigingen zijn gelast om er knierubbers aan te monteren, zitten ze links en rechts niet op dezelfde hoogte of recht.
Georg Haas, een handelaar uit Duitsland, heeft knierubbers voor zowel Lion-Rapide als Salira en zegt dat de bevestigingspunten die nu op de tank zitten niet origineel zijn.
Geeft ook aan dat ze eraf moeten om originele knierubbers te kunnen monteren.

Maar dat betekent slijpen en dus opnieuw spuiten..

Mmmmm.....🤔☹️

Aan de andere kant; ondanks mijn zoektocht kan ik geen rubbers vinden die op deze bevestiging zou passen, dus misschien is slijpen en herspuiten niet eens zo'n slechte optie..
 
Wel zuur... maar misschien een goede investering om het nu in 1x goed te krijgen.
 
Psies, een keer met je kop schudden...en door!

Doucheslang was klaar, dus die zit er op;

IMG_20210831_185217958.jpg

..en dus de tank maar verwijderd, en de bevestigingsstrips eraf geslepen...

IMG_20210831_185233466.jpgIMG_20210831_185505506.jpg

Dat wordt weer schuren, plamuren en spuiten...
En ik heb universele knierubbers besteld; €26,- (iebee)..
En daarmee komt het totaal op

€901,-
 
Laatst bewerkt:
Dat zal de reden denk ik zijn dat vele eerst de motor als geheel opbouwen en dan pas aan het opknappen gaan beginnen dan hoef je maar één keer te spuiten
Gaat verder wel een plaatje worden :t
 
Ik had ook niet verwacht er geen passende knierubbers voor te vinden...
Nu komen er universele rubbers op die je op de tank plakt.
Bovendien was de tank grof geschuurd; je ziet door de verf de schuur strepen...niet echt mooi.
"Dat kan beter" dacht ik al toen ik het resultaat zag..
 
Er waren een paar pakjes binnen;
- de koplamp schakelaar uit India,
- het zadel uit Duitsland.

IMG_20210904_115418713.jpg

Omdat het zadel voor een AWO 425T bedoeld is, kom ik nèt effe wat tekort..maar een paar hulplipjes bieden uitkomst...

IMG_20210904_134647551.jpgIMG_20210904_135723963.jpg

..en zo heb ik een zweefzadel!

IMG_20210904_140306295.jpg

Daarnaast een Regina ketting 1/2" x 3/16" gekocht met verbindingsschakel à €22

Dus nieuw totaal;. €923,-....
 
Laatst bewerkt:
Project komt helaas een beetje knarsend tot stilstand;
het revisiebedrijf wacht op een overmaat zuiger die uit de UK komen moet, en sinds Brexit duurt dat twee-lang-drie-kort...
Krukas is klaar maar de zuigerpen is nodig om het small-end te controleren.
Het voorwiel heb ik ingespaakt met twee sets spaken, en daardoor ondervindt de Hallie-toko-man wat problemen met uitrichten..
Misschien toch maar opnieuw inspaken.

Ik heb een tientje uitgegeven aan een nieuwe carb-veer en een remstang-stelmoer dingesten.

Dusss.....

€933
 
Kalm an, komp wel gout.
Zonder bokken hes't auk gien bokkesprongen.
Nem oe tiet,
Goat een poar nem'm..
1631293994884.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Hènig an, en rap wat!
 
Ik mocht vanmiddag m'n bestelde plak-tankrubbers ontvangen.
De tank was al licht geschuurd, dus die heb ik even opnieuw gespoten.
En toen de knierubbers erop;

IMG_20210913_184209421.jpgIMG_20210913_184216398.jpgIMG_20210913_184228087.jpg


Ik wilde eigenlijk de lekke achterband van m'n Hondaatje PC plakken, maar ik had er geen zin meer in..
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Yeajj... m'n bestelde made-in-Vietnam vissestaart dempertjes zijn binnen!

IMG_20210916_183757620.jpg
IMG_20210916_183851531.jpg

...om je een idee te geven.
Ik heb er twee, maar eentje nodig...dus óf reserve of weer in de verkoop om een ander blij te maken.
Ik zie wel..

De uitlaatjes maken dat, incluis import, het totaal op €1008 komt..
 
Laatst bewerkt:
De Hallie-toko-man had teveel moeite om m'n wiel uit te richten, want ik had twee sets spaken gebruikt.
De nieuwe spakenset heeft namelijk een 90-graden kop, terwijl de oude op 75 zit.
Hierdoor valt het kopje wat mooier in de remtrommelkant van de naaf.
Ik heb de helft van de nieuwe set dus wat teruggebogen, zodat het beter klopt.
Wiel opnieuw gespaakt, uitgelijnd...ik heb nog ongeveer 1-1,5mm hoogteslag, maar dit beestje loopt max 90...dus prima.
Hoeft hierom dus ook niet gebalanceerd te worden.




Even alles mooi zwart gemaakt..

IMG_20210919_161828612.jpg

..en straks een velglintje en een nieuw bandje..klaar.
 
Laatst bewerkt:
De Hallie-toko-man had teveel moeite om m'n wiel uit te richten, want ik had twee sets spaken gebruikt.
De nieuwe spakenset heeft namelijk een 90-graden kop, terwijl de oude op 75 zit.
Hierdoor valt het kopje wat mooier in de remtrommelkant van de naaf.
Ik heb de helft van de nieuwe set dus wat teruggebogen, zodat het beter klopt.
Wiel opnieuw gespaakt, uitgelijnd...ik heb nog ongeveer 1,5-2mm hoogteslag, maar dit beestje loopt max 90...dus prima.
Hoeft hierom dus ook niet gebalanceerd te worden.


Bekijk bijlage 1678182

Even alles mooi zwart gemaakt..

Bekijk bijlage 1678183

..en straks een velglintje en een nieuw bandje..klaar.
Op een klinkerweg zal je geen last van die hoogteslag hebben maar op vlak asfalt kon het wel eens een ander verhaal worden. Ik heb een lichte scooter met 16 inch wielen waar ook iets in zit, voelt als hoogteslag maar is het niet, ook geen onbalans, Ik weet niet wat het is en de dealer ook niet na meerdere onderzoeken dus ik moet er maar mee leven maar op vlak asfalt kan het bij 50 km/u al aardig gaan vervelen, bij 80 /90 wordt het er echt niet beter op.
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Op een klinkerweg zal je geen last van die hoogteslag hebben maar op vlak asfalt kon het wel eens een ander verhaal worden. Ik heb een lichte scooter met 16 inch wielen waar ook iets in zit, voelt als hoogteslag maar is het niet, ook geen onbalans, Ik weet niet wat het is en de dealer ook niet na meerdere onderzoeken dus ik moet er maar mee leven maar op vlak asfalt kan het bij 50 km/u al aardig gaan vervelen, bij 80 /90 wordt het er echt niet beter op.
Je hebt grote kans dat dat een afwijking in de band is.
 
Als ik dit jaar nog indruk wil maken op de chicks...dan mag de douane wel vaart maken; ik wacht nu al 6 wkn op een zuiger uit de UK .😠...
Sinds Brexit is Engeland blijkbaar verhuisd naar donker Afrika ofzo...als ik was gaan lopen had ik de zuiger al gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan