Salira Z201 195...dinges

• Onderwerp starter Onderwerp starter PLR
  • Startdatum Startdatum
Verschillen de blokjes veel in cilinderinhoud ? Of zijn ze vergelijkbaar ?

Want ik kan mij voorstellen dat als 560A een grotere inhoud heeft deze iets lekkerder kan rijden in het hedendaagse verkeer (niet dat ik verwacht dat deze motor ooit een echt scheurijzer zal worden/zijn).
Ze zijn volledig identiek, alleen het bloknummer en blokcode is dus anders.
Deze Villiers blokken zijn verkocht als inbouwmotoren, er zijn 1000-en-1 fabrikanten die er gebruik van maakten.
Elke fabrikant kreeg een 'eigen' blokcode..

Vwb "scheurijzer"; volgens de teller die aardig klopt met mijn mobiel (GPS) loopt het ding 85-87 km/u.
Er zit iéts meer in merk ik...maar het blok moet mogelijk iets langer losgereden worden.

Hoi mannen, leuk verhaal hier. Misschien kan ik er nog wat aan toevoegen. Ben net gestart met de restauratie van een Salira a201 (dus eentje met achtervering). Ligt momenteel volledig uit elkaar en dateert van 1955. Ietwat bijzonder misschien: in 1955 werkte mijn vader in de fabriek van Salira 5lion Rapide) als draaier, mechanieker.

Hoi mannen, leuk verhaal hier. Misschien kan ik er nog wat aan toevoegen. Ben net gestart met de restauratie van een Salira a201 (dus eentje met achtervering). Ligt momenteel volledig uit elkaar en dateert van 1955. Ietwat bijzonder misschien: in 1955 werkte mijn vader in de fabriek van Salira 5lion Rapide) als draaier, mechanieker.
Ik hoop dat je van jouw restauratie net zo’n mooi verslag in een eigen topic gaat maken.

Terug
Bovenaan Onderaan