Project Ducati panigale - R b.j 2016

De volgende stap was het monteren van een Öhlins FGRT 231 voorvork.
Dit is een road en track vork met betere dempingseigenschappen en zonder enige stick slip .
Ook op de openbare weg merk ik de meerwaarde van de fgrt duidelijk.
Standaard heeft de Panigale R een Öhlins nix30 voorvork.

Screenshot_20231104_151100_Photos.jpg
Screenshot_20231104_151921_Photos.jpg
Screenshot_20231104_151930_Photos.jpg
Screenshot_20231104_152005_Photos.jpg
 
Ik snap t wel…@Ducstile wil gewoon z’n ultieme niet te evenaren eigen gepersonaliseerde Panigale bouwen!
Das toch genieten als hij er helemaal voor gaat :}
Tja ieder zijn meug. Maar rationeel bezien is t zonde geld. Dat ding is al zo goed. Tenzij je het geheel wil verfraaien. Maar ik had liever dan t geld uitgegeven aan circuit dagen. En een set velgen met slicks om echt de potentie van zo’n motor te benutten
 
Ik snap t wel…@Ducstile wil gewoon z’n ultieme niet te evenaren eigen gepersonaliseerde Panigale bouwen!
Das toch genieten als hij er helemaal voor gaat :}

Exact wat u daar zegt .
Ik wilde een eigen gepersonaliseerde motorfiets hebben .
Voor enkel straat gebruik zijn al deze aanpassingen onnodig , dat weet ik zelf ook .
Maar ik hou nou eenmaal niet van standaard motorfietsen , dus leef ik mij eens lekker uit op
deze motorfiets.

Er komt nog veel meer aan .
 
Volgens mij zijn die remklauwen een downgrade tegenover de de “standaard” M50 klauwen. Maar goed, don’t care. Weer een bizar dikke Duc die nooit een circuit zal zien of qua potentie over de 50% gebruikt zal worden. :W
 
Volgens mij zijn die remklauwen een downgrade tegenover de de “standaard” M50 klauwen. Maar goed, don’t care. Weer een bizar dikke Duc die nooit een circuit zal zien of qua potentie over de 50% gebruikt zal worden. :W

De M50 remklauwen zijn gegoten exemplaren en hebben 4 zuigertjes van 30mm , ze hebben wel die 3e verstevigingsbrug.
De HPK remklauwen zijn gefreesde klauwen en daardoor stijver van constructie en hebben 2 zuigers van 30mm en 2 zuigers van 34 mm .
Het zijn niet voor niks HPK remklauwen.
 
Aangezien ik veel negatieve reacties krijg en ik steeds weer in de verdediging moet , vraag ik mij nu af of ik maar beter kan stoppen om hier alles te delen met dit forum.
Ik heb nog zoveel aanpassingen om te vermelden maar heb er weinig zin meer in op die manier .
 
Aangezien ik veel negatieve reacties krijg en ik steeds weer in de verdediging moet , vraag ik mij nu af of ik maar beter kan stoppen om hier alles te delen met dit forum.
Ik heb nog zoveel aanpassingen om te vermelden maar heb er weinig zin meer in op die manier .
Je treft net een paar afgunstige forum leden.
Ga door met posten, ik kan er alleen maar van genieten hoe jij je Duc personaliseert. :t
 
Aangezien ik veel negatieve reacties krijg en ik steeds weer in de verdediging moet , vraag ik mij nu af of ik maar beter kan stoppen om hier alles te delen met dit forum.
Ik heb nog zoveel aanpassingen om te vermelden maar heb er weinig zin meer in op die manier .
Zeuren is mopperen en klagen maar dan vooral steeds op hetzelfde terugkomen of hetzelfde op een vervelende manier aan de orde stellen. Zaken die er minder toe doen, worden vaak als gezeur of gezanik afgedaan. Zeuren is oeverloze hassebasserij wat in feite over niets gaat.
-----------------------------------------
Helaas een probleem van de laatste decennia, maar storend is het wel.
 
Aangezien ik veel negatieve reacties krijg en ik steeds weer in de verdediging moet , vraag ik mij nu af of ik maar beter kan stoppen om hier alles te delen met dit forum.
Ik heb nog zoveel aanpassingen om te vermelden maar heb er weinig zin meer in op die manier .
Nee niet stoppen ! Er zijn er zat die kwijlend wachten op de volgende update!! *O*
 
Aangezien ik veel negatieve reacties krijg en ik steeds weer in de verdediging moet , vraag ik mij nu af of ik maar beter kan stoppen om hier alles te delen met dit forum.
Ik heb nog zoveel aanpassingen om te vermelden maar heb er weinig zin meer in op die manier .
Je kan ook op de rapporteer knop onder de desbetreffende post klikken en melding maken.
Het is technisch mogelijk om iemand een topicban te geven.
Een forum is bedoeld voor discussie maar om nou zonnodig je mening/ plasje te moeten doen ipv bijvoorbeeld vragen waarom je iets doet of juist laat 🤷🏼‍♂️ .
 
Aangezien ik veel negatieve reacties krijg en ik steeds weer in de verdediging moet , vraag ik mij nu af of ik maar beter kan stoppen om hier alles te delen met dit forum.
Ik heb nog zoveel aanpassingen om te vermelden maar heb er weinig zin meer in op die manier .
Neeeejjjj!!!!

Vooral niet stoppen met posten.
Aan forumleden zoals jij hebben we een tekort;
Super enthousiaste motorliefhebbets!


Leden die jou niet snappen, of je hún waarheid proberen op te dringen, kun je ook op
“Negeren” zetten.
Dan word jij niet meer door hun gejank afgeleid.
Werkt uitstekend!
:Y
 
Weet je wat nou zo mooi is? Nergens hoor je mij (of andere “tegenstanders”) roepen dat betrokkene moet stoppen. Ook leg ik nergens mijn mening op. Dit is een forum. Daar heb je voor en tegens. Voor mijn part bouw je hem om tot WSBK spec, zal me een rotzorg zijn. Ik vind het prachtig om te zien. Maar dat ik het complete onzin vind voor een fiets die geen circuit gaat zien, dat mag ik volgens mij ook gewoon uiten.

Mijn fiets is ook volgehangen met materiaal wat complete overkill is voor op straat, maar ik probeer hem regelmatig ff uit te knijpen op de baan. Dan kun je ook gelijk merken of dit soort onderdelen een verschil maken, heb je ze niet alleen om op te scheppen aan de toog EN komt je fiets zijn roeping tegemoet.
 
Hoort een beetje bij een forum vrees ik, lekker doen waar je zin in hebt :t Ik vind het personaliseren van m'n motor ook een onderdeel van de hobby, en als ik het leuk vind om dikke remmen op m'n fiets te schroeven hoeft dat niet te betekenen dat ik toprak eruit kan remmen....

Is wel leuk, een project met een iets ander budget dan de meeste hier :+
 
Bij elke aanpassing die je aan een motor doet, heb je voor en tegenstanders, maar.... tis jouw fiets! Lekker mee doen wat jij wilt. En mooie Duc trouwens. Ben benieuwd wat er nog meer aan komt.
@Ducstile weet niet of de R standaard is voorzien van LED koplampen? Maar anders zeker de moeite waard. Kleine aanpassing maar ziet er zoveel beter uit dan die gele halogeen lampjes. Heb het bij mn 959 Panigale ook gedaan. Kost een paar tientjes en nog geen 10 minuten werk.
 
Laatst bewerkt:
Hoort een beetje bij een forum vrees ik, lekker doen waar je zin in hebt :t Ik vind het personaliseren van m'n motor ook een onderdeel van de hobby, en als ik het leuk vind om dikke remmen op m'n fiets te schroeven hoeft dat niet te betekenen dat ik toprak eruit kan remmen....

Is wel leuk, een project met een iets ander budget dan de meeste hier :+
Denk dat dit de spijker op zijn kop is :Y. Hoort erbij, lekker doen wat je zelf wilt. Ken wel meer mensen die het meest mooie en het beste spul op hun fiets monteren en er geen kilometer mee rijden. Ook prima, hun ding :t.
Ik kwijl rustig vanachter mijn pc en geniet mee van jou aanpassingen 8-).
 
Personaliseren heb ik geen moeite mee. Maar de argumenten, daar schuurt t bij mij. Een FGRT vork erin. Omdat die minder stick slip heeft dan een NIX 30 🤣 bijv. Op de openbare weg ga je helemaal niks voelen van stick slip ,
 
Het eerste wat ik aanpaste waren .
Brembo hpk schijven van 330mm .
Brembo hpk remklauwen.
Brembo Z04 remblokken gesinterd racing
Brembo rcs 19 corsa corta

Op mijn vorige Motor (Ducati 1098S Tricolore) zaten deze remschijven al op en waren een paar duizend kilometer in gebruik .
Dus die kon ik zo overzetten naar de Panigale R.
Op de 1098 had ik ook Brembo HPK gefreesde remklauwen met 30 en 34 mm remzuigers .
Ook die kon ik zo overzetten naar de Panigale R .
En de 1098 kreeg de standaard remmen weer terug voor ik hem inruilde .
Wat ik kan overzetten is een voordeel en koste mij in feite niets .
Alleen de Brembo rcs19 corsa corta rempomp heb ik opnieuw moeten kopen.

Bekijk bijlage 1990782Bekijk bijlage 1990783Bekijk bijlage 1990784Bekijk bijlage 1990785Bekijk bijlage 1990786Bekijk bijlage 1990787
Heb jij toen op het Ducati Forum ook een heel verslag bij gehouden van die 1098S Tricolore?
 
Personaliseren heb ik geen moeite mee. Maar de argumenten, daar schuurt t bij mij. Een FGRT vork erin. Omdat die minder stick slip heeft dan een NIX 30 🤣 bijv. Op de openbare weg ga je helemaal niks voelen van stick slip ,
Dit dus.
Ik rij sinds kort met een RCS17 pomp icm M50 klauwen en T drive schijven. Aanremmen voor de rotonde sta ik bijna op het voorwiel maar op het circuit is het zoveel fijner..
Bepaalde “upgrades” hebben op straat soms meer een negatieve werking dan dat je er daadwerkelijk voordeel van hebt. Maar het lijkt wel cool.
 
Dit dus.
Ik rij sinds kort met een RCS17 pomp icm M50 klauwen en T drive schijven. Aanremmen voor de rotonde sta ik bijna op het voorwiel maar op het circuit is het zoveel fijner..
Bepaalde “upgrades” hebben op straat soms meer een negatieve werking dan dat je er daadwerkelijk voordeel van hebt. Maar het lijkt wel cool.
Ja zo sta ik er ook in , of je bouwt die dure upgrades in omdat het standaard spul tekort schiet , omdat je rijstijl dit vereist. Of je bouwt t om omdat t Cool staat , maar de S en zeker de R zijn vanaf fabriek al op zo’n hoog nivo dat de normale sterveling geen klachten over de motor kan hebben. Maarten Bekker reed met de eerste V4 uit t krat met de Ducati clubrace , beschikbaar gesteld door Zaltbommel dacht ik. Iedereen naar huis
 
Personaliseren heb ik geen moeite mee. Maar de argumenten, daar schuurt t bij mij.
……“daar schuurt t bij mij” B|
Zulke commentaren schuren bij mij!

Als t je niet aanstaat laat je t topic toch lekker links liggen.

Je verneukt iemand zijn plezier. En waarom? Omdat jij vindt dat zijn argumenten er niet toe doen? Get a life man….

Laat iedereen lekker op z’n eigen manier met z’n hobby bezig zijn.
 
Haterz gone hate..


Geen aandacht aan geven.. lekker bakken vol geld uitgeven aan spullen waar je niks aan hebt op straat, maar wel fk geil zijn om naar te kijken.

Zeikerds lekker laten zeiken.. snap nooit waarom die de moeite nemen om te reageren, zo zonde van je tijd(zielig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan