Yamaha FZR 600 project

Nee, eerst kijken of je de vliegwielen kan verwisselen
Ik denk dat ik geluk heb

Ik ga ze voorzichtig los halen maar het lijkt alsof ze passen
 

Bijlagen

  • 20231113_111023.jpg
    20231113_111023.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 2
  • 20231113_111002.jpg
    20231113_111002.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 2
Ik heb een cdi en kabelboom opgehaald, want de vliegwielen uitwisselen kan dus niet. Er zitten wel meer aansluitingen op de 4JH cdi zie ik maar die wil ik eigenlijk leeg laten dan. Ik kan alleen niet herleiden welke kleuren waarheen gaan omdat de kleuren niet overeen komen met het schema uit de haynes manual. Zijn er schema's met welke pin op de cdi waarvoor is, dan kan ik daarmee de stekkers overzetten, ik zoek wel maar kan ze niet vinden.
 
Daar kom je niet uit. Op de bonnefooi aansluitingen weglaten...
 
Misschien is dit nuttig:
https://www.ignitech.cz/zdroj/en/vyrobky/tcip/manual/Yamaha FZR600 4JH TCIP4.doc

Volgens een vage bekende zouden de bedradingsschema's hetzelfde moeten zijn, 4JH en 3HE.
Bedradingssschema zie FZR, het enige echte, volledige topic

Ik heb een cdi en kabelboom opgehaald, want de vliegwielen uitwisselen kan dus niet. Er zitten wel meer aansluitingen op de 4JH cdi zie ik maar die wil ik eigenlijk leeg laten dan. Ik kan alleen niet herleiden welke kleuren waarheen gaan omdat de kleuren niet overeen komen met het schema uit de haynes manual. Zijn er schema's met welke pin op de cdi waarvoor is, dan kan ik daarmee de stekkers overzetten, ik zoek wel maar kan ze niet vinden.
Of heb je 'n Calfornia model bemachtigt? :o
 
Laatst bewerkt:
Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
 
Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
Zou gek zijn als je de CDI kan verwisselen, aangezien de vliegwielen niet gelijk zijn? :?
 
Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
Oké komt ie. Voor de 3HE cdi heb ik 2 stekkers, 8 en 6 pins met een 3 en 6 bezetting respectievelijk (Zie de foto's met de witte stekkers). De kleurtjes kloppen netjes met de haynes manual dus daarvan weet ik wat welke draad doet.

Dan komt het lastige, de 4JH cdi heeft 6 en 8 pins met 4 en 8 bezetting respectievelijk (Zie de foto's van de zwarte stekkers). Hiervan kloppen de kleuren niet met de haynes manual, sterker nog, daar zitten zelfs dus 2 draden extra in die niet in het wiring diagram te vinden zijn. De kleuren op de foto's komen wel weer terug in de tabel van @Tarwetijger.
 

Bijlagen

  • 20231110_162123.jpg
    20231110_162123.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 1
  • 20231110_162203.jpg
    20231110_162203.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 2
  • 20231110_160736.jpg
    20231110_160736.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 1
  • 20231110_160746.jpg
    20231110_160746.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 2
  • 20231110_160721.jpg
    20231110_160721.jpg
    134,3 KB · Weergaven: 1
  • 20231110_160711.jpg
    20231110_160711.jpg
    121,8 KB · Weergaven: 1
De draadjes in mijn 4JH kabelboom zijn niet origineel, de kleuren kloppen niet en er zit isolatietape slordig omheen gewonden. Is er toevallig iemand met een 4JH die voor mij een foto kan sturen van de stekkers van de CDI met de originele kleuren, dan kan ik afleiden wat er naar welke pin moet.
 
Is dat echt zo??? dan kan je alsnog die kabelboom openslopen tot waar de draden aan de originele kleuren zitten anders kom je er nooit uit...
 
Ik was de tuin in gegaan om fotos te maken maar daar staat geen 4JH alleen maar 750s en 1000s
 
Misschien stomme opmerking, maar is de kop niet uitwisselbaar? En anders het timing-tandwiel bewerken zodat deze wel passend te maken is?
 
Misschien stomme opmerking, maar is de kop niet uitwisselbaar? En anders het timing-tandwiel bewerken zodat deze wel passend te maken is?
Daar heb ik ook aan gedacht, alleen het 3HE blok had glitter in de olie en wat grotere blokken dus ik denk dat ik niet weg kom met alleen de kop vervangen.
 
Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
Nou, ik ben eruit gekomen. Alle draden nagelopen en uiteindelijk passend gekregen. De motor loopt.
Bewijs hieronder
 

Bijlagen

  • Snapchat-793014519.mp4
    5,2 MB
Nou, ik ben eruit gekomen. Alle draden nagelopen en uiteindelijk passend gekregen. De motor loopt.
Bewijs hieronder
Uiteindelijk de draden als volgt doorverbonden voor het geval iemand dit ook wil doen.
Van 4JH CDI kleuren naar 3HE kleuren:

8 pins stekker
Rood/wit-rood/wit, ook op de 6 pins naar startrelais
Blauw/rood-zwart/blauw, start cutoff en brandstofpomp relais
Geel/zwart-grijs, toerenteller
Blauw/zwart-blauw/geel, kickstand cutoff
Zwart/blauw-wit/zwart, pick-up spoel
Wit/rood-wit/rood, pick-up spoel
Groen/wit, brandstofpomp, niet aangesloten
Groen geel, brandstof waarschuwingslampje, niet aangesloten

6 pins stekker
Rood/wit-rood/wit, ook op 8 pins naar startrelais
Oranje-oranje, bobine
Grijs-grijs, bobine
Zwart-zwart, massa

Ik had perongeluk de bobine en de toerenteller omgeruild omdat ze allebei grijs waren.

Meeste info komt hier vandaan: http://www.400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=4143
 
Korte update met vraag: alles aangesloten en na even knutselen past alles en werkt het, behalve de koppeling. Er zit weerstand op de koppelingshendel en ik heb die afgesteld met het schroefje op de tandwielcover, de koppeling ontkoppelt alleen niet. Kan dit iets simpels zijn zoals het balletje wat voor die pin is uitgevallen of moet de koppeling uit elkaar? Misschien weet iemand hier dit zo te zeggen.
 
Korte update met vraag: alles aangesloten en na even knutselen past alles en werkt het, behalve de koppeling. Er zit weerstand op de koppelingshendel en ik heb die afgesteld met het schroefje op de tandwielcover, de koppeling ontkoppelt alleen niet. Kan dit iets simpels zijn zoals het balletje wat voor die pin is uitgevallen of moet de koppeling uit elkaar? Misschien weet iemand hier dit zo te zeggen.
Daar weet @Rob RD alles van.
 
Effe een beetje op snelheid steppen in zin 1 trappen en voor je de straat uit bent ontkoppelt ze. Plakken vaak een beetje, niet alleen FZRren en niet alleen Yamaha's
 
Effe een beetje op snelheid steppen in zin 1 trappen en voor je de straat uit bent ontkoppelt ze. Plakken vaak een beetje, niet alleen FZRren en niet alleen Yamaha's
Met draaiende motor en koppeling in gewoon in m'n 1 trappen met n beetje vaart? Ga ik eens proberen na de kerst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan