Ducstile
Ducati panigale - R 2016
- 25 dec 2012
- 235
- 62
Vorig jaar in 2023 heb ik mijn Ducati 1098S Tricolore ingeruild tegen een Ducati Panigale-R van bj 2016.
Dit betreft de 2e generatie Panigale-R waar het motorblok van de exclusieve Panigale 1199 Superleggera uit 2014 standaard in gemonteerd is door Ducati.
De 1e generatie Panigale 1199 R van 2013 tot 2014 hadden een eenvoudiger motorblok met 195 pk .
De 2e generatie heet Panigale-R (zonder 1199 in de benaming) en heeft dus de Superleggera motor met 205pk en 136.2nm , de motorfiets weegt droog 162 kg en rijklaar 184 kg .
Vrij extreme waardes dus .
Dit blok heeft onder andere een lichtgewicht race krukas met titanium drijfstangen , een nog lichter vliegwiel , titanium in en uitlaat kleppen , extra versterkte en magnesium caterdeksels , wsbk zuigers met 2 veren i.p.v 3 om de wrijving drastisch te verminderen.
Een aantal delen zijn lichter en sterker geworden t.o.v. de 1e generatie 1199 R
En nog veel meer , te veel om op te noemen.
Ik heb de motor gekocht bij Ducati Zaltbommel.
Het betrof toen een 100% standaard motorfiets.
Die heb ik het afgelopen halfjaar behoorlijk drastisch aangepast.
Hier volgt binnenkort mijn verslag van dit project .
Dit betreft de 2e generatie Panigale-R waar het motorblok van de exclusieve Panigale 1199 Superleggera uit 2014 standaard in gemonteerd is door Ducati.
De 1e generatie Panigale 1199 R van 2013 tot 2014 hadden een eenvoudiger motorblok met 195 pk .
De 2e generatie heet Panigale-R (zonder 1199 in de benaming) en heeft dus de Superleggera motor met 205pk en 136.2nm , de motorfiets weegt droog 162 kg en rijklaar 184 kg .
Vrij extreme waardes dus .
Dit blok heeft onder andere een lichtgewicht race krukas met titanium drijfstangen , een nog lichter vliegwiel , titanium in en uitlaat kleppen , extra versterkte en magnesium caterdeksels , wsbk zuigers met 2 veren i.p.v 3 om de wrijving drastisch te verminderen.
Een aantal delen zijn lichter en sterker geworden t.o.v. de 1e generatie 1199 R
En nog veel meer , te veel om op te noemen.
Ik heb de motor gekocht bij Ducati Zaltbommel.
Het betrof toen een 100% standaard motorfiets.
Die heb ik het afgelopen halfjaar behoorlijk drastisch aangepast.
Hier volgt binnenkort mijn verslag van dit project .
Laatst bewerkt: