Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Prima hoor, ik schrijf ook regelmatig over de Beverly in ScooterXpress. Een lichte scooter zou mij ook zeker wat lijken, echter bepaalt de hoeveelheid snelweg in hoeverre geschikt is. Dagelijks zo'n 90 kilometer ww verkeer, waarvan 80 kilometer snelweg. Ik heb een hoog scherm op de BV's, ideaal.

Vandaag even een stukje rijden met de 2012 BV. De zuiger had duidelijke sporen, heb gelijk de zuiger en cilinder vervangen, een set was niet veel duurder dan alleen de zuiger. Paar honderd kilometer inlopen en lekker weer gaan. :)
 
Leuk verslag Monomuis! Veel te snel rijden met een scooter kan ik alleen maar beamen. Waarom je de Kawasaki niet wegdoet begrijp ik ook helemaal hoor. Ik heb nu een 27a28 motoren gehad en telkens na een handgeschakelde motor komt er een scooter en dan weer een schakelmotor.
Een handgeschakelde motor geeft voor mij ook meer motorbeleving en net daarom overweeg ik een andere uitlaat.
De Beverly rijdt idd heel goed. Ik heb nog steeds niet vanuit stilstand eens de gas vol open geschroefd (rodage) en kan er nog niet over meespreken maar ik na 800km behoorlijk vlot al doe ik op de stukjes autostrade maar max een 95km/u.

Waarom Piaggio niet meer succes heeft, bijv in onze contreien? De afwerking is meer dan degelijk maar ik denk dat bijv Yamaha en Honda beter afgewerkt zijn. Kappen die minder aansluiten enz maar ik lig er niet meer wakker van.

De Piaggio groep heeft toch meer motormerken in het gamma niet. Vespa toch zeker en daar teert Piaggio op. Verder vind ik ze de laatste jaren minder innovatief dan bijv de Japanse merken.

Ergens vind ik de Beverly zelfs beter dan pakweg een Honda, net omdat ze niet zo perfect zijn maar toch over een heel goed blok beschikken.

De Honda SH300 rijdt zoeter dan de Beverly en het is ook een kleinere scooter, qua gevoel, cijfers en ook wat betreft rijgedrag. De Beverly is zowaar stabieler dan de SH300 als het sneller gaat. Ik heb de SH300 gehad en vond dit een geweldige motorscooter maar zoals ik zei gaf het mij persoonlijk weinig rijplezier. Vandaag zag ik dan weer een SH300 met vervanguitlaat. Ik vond het super, net als de vespa’s Met vervanguitlaten maar ik twijfel toch nog om daar een kost in te doen!

Goed machine onze Bev 350 😉
 
(...)

Het is wel jammer dat je eigenlijk weinig Piaggio motorscooters ziet rijden, althans, waar ik woon en rijd. 330cc is meer dan genoeg. Laagvliegen bij redelijk legale snelheden. De Beverly 350 nodigt wel uit om (veel) te hard te rijden, iets wat de kleinere motorscooters minder hebben.
Niet alleen waar jij rijdt. Ook hier (centraal België) rijden er nagenoeg geen rond. Ik heb er nog geen één gezien.
Terwijl je bij wijze van spreken op elke straathoek wel een Vespa tegenkomt.
 
Niet alleen waar jij rijdt. Ook hier (centraal België) rijden er nagenoeg geen rond. Ik heb er nog geen één gezien.
Terwijl je bij wijze van spreken op elke straathoek wel een Vespa tegenkomt.

Idd zo is het. Vespa’s op elke hoek vd straat.
Gezien het overweldigend succes van de vespa’s Wereldwijd lijkt het me logisch dat Piaggio daar op inspeelt en meer focus op legt.
En als ze effe een zeldzaam dood momentje hebben, zullen ze eens denken van: goed, zullen we nog eens een poging wagen met een nieuw model te ontwerpen.
 
Het model Beverly bestaat al sinds 2001, en het huidige model met de LED dagrijlampen werd gelanceerd in 2010.
Daar zit dus ook best wel continuiteit achter.
Ik zie een Beverly als de hedendaagse uitvoering van een Vespa, maar vele mensen verkiezen toch het oude model.
 
Qua afwerking heb ik geen gekke dingen kunnen ontdekken. Ziet er prima uit. Al heb ik er natuurlijk ook maar een dag naar kunnen kijken.
De SH300 heeft ietsje minder pit, zit minder prettig en je hebt minder beenruimte. Dan heb je ook nog eens bijna geen ruimte onder het zadel en dan zal ik het maar niet hebben over de ruimte in de voorpartij. Wel weegt ie wat minder, dus ik denk dat de SH300 mogelijk wat wendbaarder kan zijn in de stad, al heb ik daar echt te kort voor op een SH300 gereden.

Vespa is heel er populair en dat trekt de kar voor de Piaggio-modellen. Ik snap het niet dat Vespa populair is. Bij de scooters snap ik het ergens wel, maar bij de motorscooters niet. kleine wieltjes, dus minder wendbaar op hoge snelheid, max snelheid van 135km/u voor een GTS 300, daar waar andere motorscooters met een 278cc-blok een stukje harder lopen. De Vespa is als een iPhone. Het is gewoon een statusobject, terwijl er beter spul bestaat. iPhone is goed hoor, maar je kan standaard geen eigen software installeren, geen dual sim, geen microsd-slot.

Enige is dat in de stad zo'n Bev 350 ietwat lomp is en bijv. een lichte 150cc'er makkelijker overal tussendoor gaat en ook nog steeds vlot weg is.
Afwijking teller en GPs is trouwens minimaal, ongeveer 3%. Heel netjes voor een analoge teller! Nee, ik denk dat Piaggio echt iets goeds neer heeft gezet en ik snap dus echt niet waarom het niet populairder is hier. Prijs is ongeveer ook gelijk aan de Honda SH300, dus als ik tussen beide mocht kiezen, ging ik voor de Piaggio. Ook omdat de kleppen niet bij 24k maar pas bij 40k hoeven te worden gedaan en het ding dus net wat vlotter is en wat harder loopt.

Maar goed, voor erbij is bijna 6600 euro een hoop centen en ik denk niet dat ik dat goed kan praten om dat af en toe voor de leuk te gaan rijden naast de motor. Dan moet de motor echt de deur uit en die kostte niet heel erg veel meer, nieuw.
 
Als je een goede prijs terug krijgt voor je Suzuki Address, dan valt het nog wel mee, voor wat je er bij moet leggen. En zeker als het geen nieuwe hoeft te zijn.
:Y Als je een yamaha NMax 155 koopt, ben je helemaal voordelig uit.

Groeten.
 
Als je een goede prijs terug krijgt voor je Suzuki Address, dan valt het nog wel mee, voor wat je er bij moet leggen. En zeker als het geen nieuwe hoeft te zijn.
:Y Als je een yamaha NMax 155 koopt, ben je helemaal voordelig uit.

Groeten.

2e hands wil ik er eentje kopen zonder roest. Bij motorscooters vaak erg lastig omdat mensen met een motorscooter eigenlijk de echte motorrijders zijn en ook met kutweer rijden en geen zin hebben om te poetsen. :) Dan kom je vrij snel op nieuw uit. En voor een Address krijg je bij een dealer weinig terug, Motor Oost verkoopt ze voor 13% onder de adviesprijs en daar baseren ze dan de inruilprijs op, ondanks dat ik er betere banden, een topkoffer, luchthoorn en andere voorkap op heb zitten. Waarschijnlijk moet ik 4500 euro neerleggen voor een nieuwe Bev 350. Valt in principe nog mee, maar het is voor er bij. Voor een NMAX wil ik max 2k bijleggen, die is wendbaarder in de stad, maar op de snelweg kan je beter op de rechterbaan blijven. :+ Eerste wereld problemen. Een Bev 350 kan een motor prima vervangen, want op de snelweg is die ook vlot. Resultaat? Dan blijft mijn Kawasaki stil staan. Eerste wereld problemen. :P
 
Ik kan je helemaal goed volgen. Een lichte scooter lijkt mij ook leuk voor erbij. Ik gebruik mijn Beverly echt voor woon-werk. Het lijkt mij ontzettend leuk om 'echt' motor te rijden. Tussen beide Beverly's ben ik overstag gegaan voor een Deauville in onberispelijke staat. Met mijn broer richting Ardenne, na 100 kilometer miste ik mijn Beverly... Bij thuiskomst de Deauviullen bij Roke ingeruild voor een nieuwe Beverly, vandaar dat ik er nu 2 hebt. Zojuist de oude Beverly weer op orde gemaakt, nieuwe cilinder. Maar ook een kapotte lager van het subframe vernieuwd. Heel eerlijk, de oude rijdt beter dan mijn nieuwe. Gewoon soepeler. De nieuwe rijdt strakker, maar de oude rijdt gewoon lekkerder.. Komt ook door de zachtere buddy, maar dit is persoonlijk. Dus, je kan er wel lang mee doen. Maar naast de Beverly zie ik eerder een lichte motorscooter dan een motor verschijnen. Overigens gaat de teller van mijn nieuwe Beverly rap omhoog, Nu richting 7000 km, dagelijks 95 kilometer ww. Overigens heerlijk met hoog scherm.
 
Wat zou je met de lichte scooter voor erbij doen? Een lichte is wendbaarder om voor te kunnen dringen en makkelijk tussen de auto's door te gaan. Dan kom je weer uit bij woon-werk waarbij dat handig is. Ik heb alleen de nieuwste Beverly gereden en dat reed al heel erg goed. Geen last van mijn kont, zadel zit prima, beter dan de SH300. Maar goed, zadels zijn altijd persoonlijk. Bij een Aprilia Sportcity Cube 300 vond ik het zadel ook heel fijn zitten.

Hoog scherm is denk ik fijner ja, of geen scherm. Huidige standaard scherm is ruk. Veel herrie rond de helm vanaf 60 km/u. Met dit warme weer zeg ik: geen scherm. Je hebt alweer flink wat kilometers erop zitten. Maar met 95 km per dag gaat het ook rap.
 
0-100 km/u lukte mij in 8 seconden op de Bev 350. Met de SH300 zit je op 9 seconden (maar die heeft ook 51cc minder).
Zou het nog schelen als je ASR uitschakelt aangezien ik een filmpje tegen kom met 7,2 seconden uit 2013. Al had ie toen 4 pk meer, meen ik?
 
Volgens mij 15W 50. Dit komt best wel nauwkeurig. Het oude model heeft inderdaad iets meer pk's. Mij lukte het ook wel om de 100 in 7,5 seconden af te ronden, asr uitzetten. Kan schelen.
 
MSX 125 SF is een leuke voor er bij inderdaad!
Neemt ook weinig ruimte in. Wil ooit nog eens een gele van 2016.
7,5 sec. is netjes. Als ik een keer een andere motorscooter onder mijn kont heb met tractiecontrole zal ik eens met en zonder proberen, kijken of dat uitmaakt.

15W50 staat toch in het boekje? Ik heb al gehoord over kapotte blokken door verkeerde olie... dus het is inderdaad erg nauwkeurig.
 
Volgende woensdag gaat de Beverly op 1000km onderhoud al zou het kunnen dat het maar met een 930 km is. Geen erg lijkt me. De vervanguitlaat gaat er niet komen. Gewoon is al gek genoeg en het geld gebruik ik voor andere doeleinden.
 
Kan zijn dat je na je 1000 km een onderhoud interval tekentje in je scherm ziet verschijnen. Ergens 2 knoppen tegelijkertijd indrukken om dit te laten verdwijnen.
 
Volgende woensdag gaat de Beverly op 1000km onderhoud al zou het kunnen dat het maar met een 930 km is. Geen erg lijkt me. De vervanguitlaat gaat er niet komen. Gewoon is al gek genoeg en het geld gebruik ik voor andere doeleinden.
Zelfs sommige dealers die piaggio er ook bij verkopen doen er soms verkeerde olie in.
Zal bij officiële piaggio motorscooter dealers die alleen maar piaggio verkopen niet snel fout gaan.
 
Zonder namen te noemen gaat het bij officiële dealers ook wel eens fout. Duidelijk de viscositeit aangeven bij het onderhoud. En dan nog is dat geen garantie. Eigenlijk best erg. Zag er eentje staan met een kapot blok bij een off. dealer, die een andere off. dealer had afgevuld met verkeerde viscositeit.
 
Hoi,

Ik ben hier nieuw.
Dit is mijn eerste bericht hier.
ik heb een vraag over de Piaggio Beverly. Na hoeveel km(s) moet de motor blok vervangen worden? Hoeveel km kan de piaggio motorblok aan?
Ik ben al een tijdje de Piaggio Beverly 350 Police/ sport touring 2019 te vergelijken met de yamaha xmax 400 2019.
Verschillen zijn minimaal.
Ik heb verschillende dealers gesproken. Ook zij zeggen dat er weinig verschillen zijn.
dealers stellen de yamaha xmax400 voor in verband met de kwaliteit.
Ik ben zelf gecharmeerd van de beverly omdat de prijs bij mij beter uitpakt.
De xmax 400 is gelijk 3000 euro duurder.

Klopt het dat de piaggio zuiniger is in verbruik vergeleken met de xmax 400?
Klopt het dat de xmax 400 problemen heeft met bochtjes maken?
Ik lees dat de standaard scherm van de beverly niet hoog genoeg is waardoor je nog steeds geluid hoort en voelt.
Welke scherm moet ik dan halen bij de aanschaf. En wat zijn de afmetingen en kosten van de scherm.
Maakt het nog uit welke merk? Kan de hoge windscherm de snelweg aan? ik wil namelijk niet dat die in 2 breekt als ik de snelweg pakt.
Ik zie dat de beverly geen led verlichting heeft. kan je de normale verlichting vervangen met de led verlichting?
Misschien zijn deze vragen ooit beantwoord geweest.
Maar ik ben hier nieuw en een echte rookie.
 
Beste Yodani, welkom. Ik stel voor even een uurtje de tijd te nemen om dit forum op je gemak door te nemen. Je hoeft je om beide scooters geen zorgen te maken, het zijn kwaliteit scooters. Ik denk dat de 400 zeker niet minder is, het is gewoon een hele andere scooter. Waarom geen X-Max 300 als je dit soort scooter zoekt? Succes met de zoektocht. Mish
 
XMAX 400 is 3000 euro duurder? Bij welke oplichter koop jij 'm? Zelfs de Iron Max is niet 3000 euro meer dan een Beverly 350.
Verbruik.... met een dagje sturen en flink aan het gas hangen zat ik op 1 op 27,6 en dat is incl. een top speed run.
Kan dus een stukje zuiniger. Ik denk dat 1 op 30 wel haalbaar is. Zal dan wel een saaie rit worden, maar het is mogelijk.
 
Hallo Yodani,
Ik heb een xmax 250 gehad en een paar Yamaha motorfietsen. Zeker degelijke kwaliteit hoor. Piaggio is dat ook en wat betreft het motorblok hoe je jezelf geen zorgen te maken. Mish heeft 2 Beverly 350 waarvan eentje ondertussen dik tegen, of over de 100.000km zit. En er zijn meldingen van blokken die een veelvoud van 100.000 km’s hebben.

Zelf heb ik enorm hard getwijfeld tussen deze Beverly 350 en de nieuwe Kymco Xciting s400. Was net iets duurder dan de Beverly. Ik wou de goedkoopste met bewezen techniek. Als je ziet hoeveel 350 blokken er in tal van modellen zitten zit het meer dan goed.

De LED verlichting is hier inderdaad al besproken. Ik had zelf apart LeD verlichting gekocht voor de koplamp maar paste naar mijn gevoel niet goed. Bij mijn volgend onderhoud stel ik de vraag aan de dealer.

Led zit er in de richtingsaanwijzers als dagrijverlichting. Achteraan weet ik niet maar vermoed achteraan ook LED.

Langs de andere kant hou ik wel van een no nonsense afwerking. Simpel. De kymco had veel meer toeters en bellen en ik wil zoveel mogelijk zaken uitsluiten die stuk kunnen gaan.

Zelf heb ik de laatste km’s al wat meer gas gegeven en er zit wel wat pit in. Sowieso genoeg voor het dagelijkse verkeer.
Nu zal ik zelf testen wat het geeft als het onderhoud achter de rug is en ik mijn rijstijl ga hanteren die ik altijd gehad heb. Ik rij zonder meer (eigenlijk te) snel en sportief. Met mijn vorige scooters ging het na de eerste 1000km, aan de lichten steevast altijdgroen tegen de stuit en dat zal bij de Beverly niet anders zijn. Eens de gewenste snelheid uiteraard gas normaal.

Een paar dagen geleden was ik in Antwerpen stad aan het rijden en ik stop met mijn auto om een auto van links de hoofdband te laten oprijden (beetje hoffelijkheid mag wel vind ik) en een groep van Vespa rijders had de afslaande auto niet gezien. De voorrijder merkt het te laat en gooide alles dicht. Een nieuwe Vespa 125, de Vespa slipt gaat onderuit en schuift tegen de auto net als de jonge bestuurder. Enkel wat krassen op de Vespa en de jongen een gekneusde enkel. Gelukkig maar.

Maar hiermee kom ik op mijn bedenkingen. Elk nieuw motorvoertuig moet met ABS uitgerust zijn en toch is er geen ABS in gang geschoten. Ik heb de Vespa rijders er op attent gemaakt dat ze dat moesten melden bij Piaggio.
Iemand van jullie het ABS systeem al in werking geweten op de beverly???
 
@Wimper 125cc mag ook nog cbs hebben, abs niet verplicht. Heeft Vespa op alle 125's abs? Achter op de Beverly 350 kan je het zo triggeren, voor moet je idioot hard knijpen. Op de nmax kan je 'm achter met abs piepend stil laten staan. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan