Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

BV3.jpg
 
HELP wat is er gaande? Vandaag een toertje gedaan van een 70km en eens thuis gekomen begon het service lampje te knipperen en ik ben nog een kleine 300km van de 1000km verwijderd. Ook bleef er een raar zoemend pompend geluid nadat ik de sleutel uit het contact had gehaald. Eerste keer dat ik dit hoorde. De oliepeilstok was te warm maar zal al eens beginnen met te kijken of de olie nog ok is.

Grrrrr, dit haat ik echt, dan begin ik weeral te doemdenken
 
Ik hoorde dat er nog al wat dealers verkeerde olie in gooien, en daarna problemen zijn met de motor.
Ik dacht dat er 15w50 in moet Mish zal het zeker weten.
Al vaak gebeurd dat ze bij een officele dealer aankloppen met problemen, en dan blijkt er hele verkeerde olie in te zitten.
 
Zit er geen inloopolie in vanuit krat maar zou de dealer dat moeten vullen bij ontkratten? Ik begreep wel dat bepaalde viscositeit belangrijk is bij de Beverly 350, omdat je anders blokschade kan krijgen, maar ik verwacht toch niet dat dit bii Wimper is vanwege dat de eerste olie er nog in zit.
 
Heb de motor 1minuut laten draaien en dan het oliepeil nagekeken en dat staat mooi in het midden. Waarom dat het service-melding icoontje dan brandt..... ik zou het niet weten? Als mijn rijstijl met de bev350 al teveel was dan hou ik mijn hart vast als ik sportief ga rijden. Ingereden zoals het hoort zou ik toch denken. Dinsdag de dealer eens informeren.
 
Ik denk niet dat je het probleem bij jezelf moet gaan zoeken zeker zoals jij hem hebt ingereden...misschien een hapering in de software zodat het lichtje is gaan knipperen ...gewoon ff langs de dealer en dat komt goed....met software gebeuren al wel eens meer rare dingen.
 
Ik denk niet dat je het probleem bij jezelf moet gaan zoeken zeker zoals jij hem hebt ingereden...misschien een hapering in de software zodat het lichtje is gaan knipperen ...gewoon ff langs de dealer en dat komt goed....met software gebeuren al wel eens meer rare dingen.

Ik hoop dat het louter een softwarefout is.

Zelf begin ik al te denken dat het verhaal van Mish diens dealer, wat betreft de eerste 25 contactswitchen geen vergezocht idee is.
Geduld is een mooie zaak maar niet iets van mijn sterkste punten. Reeds een mail gestuurd naar de dealer. Hopelijk snel antwoord en anders doe ik hem binnen ergens volgende week.
 
Klopt, 15 w50 is de juiste olie. Ik weet niet of er een inloopolie in zit. Het allerbelangrijkste is dat er genoeg olie in zit, het zal geen groot ding zijn. Zoemend geluid kan misschien van de ventilator afkomen? Dit betekent dat het koelvloeistof boven een bepaalde temperatuur is gekomen. Dit is normaal en kan eigenlijk alleen gebeuren bij hoge temperaturen en veel stadsverkeer snelheid. Zou zomaar eens kunnen dat de Piaggio in een beveiliging schiet als de inloopperiode nog niet voorbij is en de temperatuur is te hoog? Je hoeft je echt geen zorgen te maken, de Beverly kan echt wel tegen flink gassen hoor. :). Even de dealer raadplegen en je weet het.

Mish
 
Olie check ik altijd met een koude motor, olie zit dan in het carterbak. Bij een warme motor even laten afkoelen dat alle olie naar beneden gezakt is. In jouw geval genoeg, prima dus. Mish
 
Van een chef werkplaats bij een Piaggio Dealer en ik ook ergens online gelezen (wellicht ook wel hier) dat gebruik van de dodemans knop voor de nodige foutmeldingen kan zorgen. Gebruik je die ipv het contact om te draaien bij afsluiten?
 
Nee, ik gebruik nooit de dodemansknop. Liever niet zelfs, kan inderdaad voor problemen zorgen.

Voor degene die willen weten wat Robot rijdt.... Meeste collega's rijden een BV350, gewoon een goede scooter (aldus Robot). Bij 14:00 minuten geeft hij een suggestie voor de op afstand te openen buddy.

 
Van een chef werkplaats bij een Piaggio Dealer en ik ook ergens online gelezen (wellicht ook wel hier) dat gebruik van de dodemans knop voor de nodige foutmeldingen kan zorgen. Gebruik je die ipv het contact om te draaien bij afsluiten?

Nee gebruik hem zelden!

Volgens de dealer niets om me zorgen over te maken. Het service incoontje zou nu blijven pinken tot aan de service blijkbaar
 
Nee gebruik hem zelden!

Volgens de dealer niets om me zorgen over te maken. Het service incoontje zou nu blijven pinken tot aan de service blijkbaar

Gelukkig niks aan de hand dus!

Nee, ik gebruik nooit de dodemansknop. Liever niet zelfs, kan inderdaad voor problemen zorgen.

Voor degene die willen weten wat Robot rijdt.... Meeste collega's rijden een BV350, gewoon een goede scooter (aldus Robot). Bij 14:00 minuten geeft hij een suggestie voor de op afstand te openen buddy.


Pracht van een tip, heb een comment op de video achtergelaten.
 
Leuk, Robot maakt informatieve video's. Onderstaande monteur bracht mij ook op het idee om mijn subframe te controleren. Niet het hele subframe vervangen, maar wel de naaldlagers, 1 daarvan was stuk.

Subframe.jpg
Subframe2.jpg
 
Ik overweeg een aftermarket uitlaat op de Beverly. Ik zeg wel overwegen want geluid gaat niet ten koste van mijn budget. Dus een 300€ is zowat het budget.
Nu is het blijkbaar een heel gedoe want voor de Beverly 350 modellen vanaf 2017 is er amper nog wat te krijgen, wegens de euro4 norm. Er zou een kleine wijziging zijn voor de bevestiging om pakweg een euro3 uitlaat van de gekende merken te bevestigen.
Het liefst had ik dan een volledig uitlaatsysteem gehad.
Het is een wens maar als het niet kan dan ga ik er de slaap niet voor laten
 
He Wimper, 300,- voor een heel uitlaatsysteem is niet heel veel. Ik heb eens een demper van Akra erop gehad, maar hier word ik te oud voor hoor. Persoonlijk vind ik het fijner als de scooter stil is, daarbij vin dik de uitlaat van Piaggio ook mooi. Voor mij gewoon stock :)
 
He Wimper, 300,- voor een heel uitlaatsysteem is niet heel veel. Ik heb eens een demper van Akra erop gehad, maar hier word ik te oud voor hoor. Persoonlijk vind ik het fijner als de scooter stil is, daarbij vin dik de uitlaat van Piaggio ook mooi. Voor mij gewoon stock :)

Wellicht laat ik het ook gewoon origineel hoor. We zien wel
 
Mish, ziet er goed uit, puik werk.
Heb je toevallig een foto van de carters zonder cilinder er op, en zonder doek in de krukasruimte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan