oeps....rijbewijs kwijt (... en weer terug)

Hoe dan ook, bij eega waren er geen dramatische omstandigheden. Integendeel. We waren in een hele vrolijke stemming, omdat we op weg waren naar de motordealer omdat dochterlief daar haar eerste motor afgeleverd kreeg.
Gevalletje veurjoar in de kop....



Veurjoar-in-kop_Groningen.jpg


:+
 
Na 5 jaar gaat een invordering rbw (strafrechtelijke vervolging) uit het register.

Toevallig 1,5 jaar terug gelukkig net geen last van gehad. Na wat bellen met verzekeringsmaatschappijen bleek dat mijn invordering 6 jaar ervoor niet meer voor hun te zien was. En dan nog, er wordt naar de situatie gekeken. Is maatwerk voor een maatschappij.

Was blij dat de reeds gekochte 5 serie touring all risk verzekerd kon worden tegen een redelijke premie (75% no claim ipv 120% premie die je bij een terminus kunt betalen voor een WA verzekering)
Bij sommige verzekeraars staat ook de vraag of je ooit je pasje hebt mogen inleveren, wou ook mijn voertuigen verzekeren bij Zekur waar ik ook mijn zorgverzekering bij had. Bij die vraag ja ingevuld (is ook nog minder dan 5 jaar geleden), uiteraard geweigerd. Toch uit nieuwsgierigheid een mailtje gestuurd of dat na 5 jaar ook nog zo is.

Kreeg dit terug:
"Helaas is het bij ZEKUR ook in de toekomst niet mogelijk om een verzekering af te sluiten als je een ontzegging van de rijbevoegdheid hebt.

Het spijt ons je niet beter te kunnen berichten."

Maar vraag me wel af als ik over 14 maand niet meer in het register sta die vraag ook per se met ja moet beantwoorden. Ik sta dan tenslotte toch niet meer in het systeem? (en kunnen het dan ook niet controleren?). Huidige voertuigen heb ik persoonlijk verzekerd bij Univé (heb ik al sinds brommer), nieuwe verzekeraars willen je niet hebben zolang je in het register staat in mijn ervaring. Ben wel blij dat ik me nog bij Univé kon verzekeren anders mag je de hoofdprijs betalen als jongere.
 
Dat wist ik al. Maar ik weet nog niet waarom een rechter bij een 'rijbewijskwijtdelict' wel een sanctie zou verlagen en bij een 'roodverkeerslichtovertreding' niet, als het verweer op dezelfde basis is ?

Ik vermoed dat Lennart 't zelf ook niet weet...
 

ja ja en ik moet dan geloven dat jij mij of wie dan ook aan de kant zet als ik 84 ge-eikt rijd op de N274 nabij maria hoop _O- pas bij 20km/u overschreiding ga jij je koffie aan de kant zetten of hij/zij moet gevaarlijk rijgedrag tonen :Y eerder niet, de koffie is heilig *O* _O-
 
ja ja en ik moet dan geloven dat jij mij of wie dan ook aan de kant zet als ik 84 ge-eikt rijd op de N274 nabij maria hoop _O- pas bij 20km/u overschreiding ga jij je koffie aan de kant zetten of hij/zij moet gevaarlijk rijgedrag tonen :Y eerder niet, de koffie is heilig *O* _O-
als het geijkt is mogelijk wel :+ of je moet een houten fiets hebben
 
Laatst bewerkt:
ja ja en ik moet dan geloven dat jij mij of wie dan ook aan de kant zet als ik 84 ge-eikt rijd op de N274 nabij maria hoop _O- pas bij 20km/u overschreiding ga jij je koffie aan de kant zetten of hij/zij moet gevaarlijk rijgedrag tonen :Y eerder niet, de koffie is heilig *O* _O-

Wat jij moet geloven mag je helemaal zelf weten.

Ik snap je reactie niet, net zoals ik de eerdere reactie al niet snapte, vandaar ook mijn vraagteken waar deze reply als reactie op komt waar ik hetzelfde vraagteken bij zou zetten :+

Bovendien kom ik nooit op de N274 tijdens mijn werk en heb ik al zeker 10 jaar geen laser meer in m'n handen gehad.

En er is niets afgesproken over vanaf welke overschrijding er wel of niet geschreven zal worden, dat bepaald iedere verbalisant zelf, behoudens natuurlijk de wettelijke aftrekposten en correcties.
 
Bij sommige verzekeraars staat ook de vraag of je ooit je pasje hebt mogen inleveren, wou ook mijn voertuigen verzekeren bij Zekur waar ik ook mijn zorgverzekering bij had. Bij die vraag ja ingevuld (is ook nog minder dan 5 jaar geleden), uiteraard geweigerd. Toch uit nieuwsgierigheid een mailtje gestuurd of dat na 5 jaar ook nog zo is.

Kreeg dit terug:
"Helaas is het bij ZEKUR ook in de toekomst niet mogelijk om een verzekering af te sluiten als je een ontzegging van de rijbevoegdheid hebt.

Het spijt ons je niet beter te kunnen berichten."

Maar vraag me wel af als ik over 14 maand niet meer in het register sta die vraag ook per se met ja moet beantwoorden. Ik sta dan tenslotte toch niet meer in het systeem? (en kunnen het dan ook niet controleren?). Huidige voertuigen heb ik persoonlijk verzekerd bij Univé (heb ik al sinds brommer), nieuwe verzekeraars willen je niet hebben zolang je in het register staat in mijn ervaring. Ben wel blij dat ik me nog bij Univé kon verzekeren anders mag je de hoofdprijs betalen als jongere.

Tja die automatische mailtjes van de klantenservice :Z

Gewoon bellen en de situatie uitleggen en beterschap beloven etc etc ... eigenlijk net als bij de rechter ;) menselijke beoordeling is anders als een geautomatiseerde afvinklijst bij een service medewerker.

Alles wat ik beloofd heb heb ik nog niet gebroken. Geen enkele bekeuring meer gehad (klopt af op ongelakt hout)ben denk dat menig verzekeringsmaatschappij me graag ziet komen _O-
 
denk dat je je drukker moet maken wat je over 6 maanden tegen de reclassering gaat zeggen...
wat denk je wel..... tis geen inbraak of een paar homo's in elkaar slaan, je rijdt sneller dan toegestaan, daar kom je met een taakstrafje niet mee weg...6 maanden cel en 3 jaar je rijbewijs kwijt

Precies!!!

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort dingen:

In hoeverre is de verkeersveiligheid in het geding geweest tijdens die brute inhaalactie?

Then again, gewoon dikke pech
 
Precies!!!

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort dingen:

In hoeverre is de verkeersveiligheid in het geding geweest tijdens die brute inhaalactie?

Then again, gewoon dikke pech


Op zich denk ik dat dat meeviel.
Overzichtelijke weg; ca 2 km zicht, geen zijwegen, geen woningen, geen overig verkeer.
 
ja ja en ik moet dan geloven dat jij mij of wie dan ook aan de kant zet als ik 84 ge-eikt rijd op de N274 nabij maria hoop _O- pas bij 20km/u overschreiding ga jij je koffie aan de kant zetten of hij/zij moet gevaarlijk rijgedrag tonen :Y eerder niet, de koffie is heilig *O* _O-

Het is duidelijk dat jij de koffie bij de politie nog nooit hebt geproefd.
 

Maar we zijn zelfredzaam en hebben ook een koffie apparaat en een Nespresso. Altijd een paar cupjes op zak en zoeken naar een Nespressomachine in een bureau,
en zo kwam het topic toch weer op koffie, koffie de drug die heel Nederland in beweging houdt.
 
Laatst bewerkt:
Tja die automatische mailtjes van de klantenservice :Z

Gewoon bellen en de situatie uitleggen en beterschap beloven etc etc ... eigenlijk net als bij de rechter ;) menselijke beoordeling is anders als een geautomatiseerde afvinklijst bij een service medewerker.

Alles wat ik beloofd heb heb ik nog niet gebroken. Geen enkele bekeuring meer gehad (klopt af op ongelakt hout)ben denk dat menig verzekeringsmaatschappij me graag ziet komen _O-
Heb sinds mijn overtreding ook geen enkele boete meer gehad, is inderdaad een prima argument. Blijf nog wel even bij Unive, zijn niet heel duur maar er zijn wel goedkopere verzekeringsmaatschappijen (vooral met auto).

Op zich denk ik dat dat meeviel.
Overzichtelijke weg; ca 2 km zicht, geen zijwegen, geen woningen, geen overig verkeer.
Waar stond oom agent eigenlijk precies te flitsen? Kan me op die weg niet zo een goede verschuilplaats bedenken.
 

Wat een leukerd!


Wist niet dat het bij sommige verzekeraars zo streng was. Heb wel een tijdje terug contact gehad met een verzekeraar omdat er gevraagd werd of je in aanraking bent geweest met justitie. Heb gebeld en gevraagd wat de gevolgen waren voor de aanvraag van een WA-verzekering. Er werd toen aangegeven dat het geen probleem was maar ze blij waren dat ik het antwoord toelichtte. Maar goed, dat is natuurlijk wat anders dan een motor-/autoverzekering.
 
Eega heeft een brief van de OvJ; die wil hem horen en pas daarna een schikkingsvoorstel doen.
Is dat een goed teken?
Hoorzitting is over 2 maand.
 
Wat ik me ooit heb laten vertellen kunnen ze, en mogen ze tot 900 meter laseren. Maar ja, da`s denk ik een vraag voor de aanwezige "blue" ervaringsdeskundigen hier op `t forum...










Ben stiekem wel benieuwd of het zo is, of ze wat op m`n mouw gespeld hebben... :+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me ooit heb laten vertellen kunnen ze, en mogen ze tot 900 meter laseren. Maar ja, da`s denk ik een vraag voor de aanwezige "blue" ervaringsdeskundigen hier op `t forum...










Ben stiekem wel benieuwd of het zo is, of ze wat op m`n mouw gespeld hebben... :+

Er zijn modellen laser die tot 900 meter ver kunnen meten, maar dat is dan dus echt recht op de motor.
Hoe verder de laseraar van de weg staat... hoe groter de hoek word waaronder gemeten word, hoe groter het voordeel van degene die gemeten word.

Als de laseraar op 90 graden van de weg zou meten...dan kan er iemand langsrijden met 200km/u maar dan is de uitkomst alsnog 0km/u.

Hoe verder de laseraar van de weg as af staat, hoe groter het voordeel van degene die ze meten.
Men zal dus altijd zo dicht mogelijk bij de weg meten, zoveel mogelijk in lijn met de weg.




Kan dat wel op zo'n afstand?
Als die verbalisant 100 meter van de weg stond waarover de motorrijder reed die hij wilde meten dan gaat dat niet werken nee, de hoek word dan zo groot dat de meting heeel onnauwkeurig zal zijn, in het voordeel van de motorrijder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan