oeps....rijbewijs kwijt (... en weer terug)

Wees blij voor degene die het kunnen betalen, als je een ander niks gunt krijg je zelf ook niks. :t
Reken er ook op dat, als je zelf goed oplet, je veel minder vaak gepakt wordt dan de man met een bulk geld. ;)
Trekt de verhoudingen weer een beetje recht, goed weekend!

Ik gun iedereen van alles hoor. En inderdaad, als je zelf altijd oplet en geen fouten maakt, zul je nooit een boete hoeven te betalen. Voor mij niet haalbaar helaas.
 
Ik gun iedereen van alles hoor. En inderdaad, als je zelf altijd oplet en geen fouten maakt, zul je nooit een boete hoeven te betalen. Voor mij niet haalbaar helaas.

Dan moet je dus zorgen dat je jezelf verbeterd op dat vlak ipv van die energie te steken in schrijven van een epistel dat vraagt om inkomens afhankelijk boetes.

Om MBM te herhalen, niet zo'n tof plan!
 
Toch... als we die verdachte nu een straf opleggen van 5 weken zitten en 1500 euro schadevergoeding betalen, dan klopt de straf beter bij wat er gebeurd is.

Maar daarmee veranderd er niets aan de straf die aan TS d'r man is opgelegd :?Niet echt mee eens. Bijvoorbeeld Hij is van mijn schoonmoeder...
Als dat gastje geen baan heeft maar een uitkering....dan was zijn straf verlaagd naar....?? 50 euro ofzo ?
Maar als de straf 320 euro is dan heeft hij er al schijt aan.

En, heel eerlijk gezegd.... heb ik in de loop der jaren het idee dat de echte wegmisbruikers vaker een lager dan hoger inkomen hebben dan gemiddeld ? Geen idee waarom/waardoor.

En dan heb je in NL nogal wat mensen die nooit (wit) werken en leven van geld van de staat. Maar wel een BMW van 4 jaar oud rijden.
Die krijgen dan dus bijna geen boete.
Ook niet als ze op zolder wat plantjes kweken en gewoon 5000 euro per maand er zwart bijpakken. Met het risico op brand. En ze slapen lekker uit voor ze een dag niets doen, terwijl jij/ik voor dag en dauw opstaan om te gaan werken en hem van zijn legale inkomen te voorzien dankzij de belasting die we betalen !!

En dan rijden we samen door rood, ik krijg 500 euro en hij 50. WTF... wie is er dan gek :? :? :?
Nee, ik vind inkomensafhankelijke boete's niet zo'n tof plan :N


Voor degenen, die nooit wit werken, was er toch beleid, om te bekijken, hoe ze aan het geld voor hun te dure bolide komen?

Ik draai het rode licht scenario even om: ik rij er door en betaal 500 euro, best wel een knal voor m'n kop, de miljardair knalt door rood, haastig op weg naar een zakendeal die 1 miljoen oplevert. Net op tijd dankzij wat rode lichten. De 1500 euro boetes zijn bedrijfskosten, lacht hij om. Maak je er 1000000 euro van, door naar zijn inkomen te kijken, dan valt de winst wat tegen.


Ik ben afgelopen week tijdens het spitsuur op een tijdstip, dat de plantjes kweker nog uitslaapt gesneden door een dure volvo met haast, bumperklever bij een ruime 130 (A8), Me mateloos geergerd aan een langzame linksrijder, die niemand er langs liet en alleen gas gaf als er toch iemand langs dreide te komen (dure mercedes) Heel wat rechtse inhaalacties met diverse duurdere leasebakken.


Ze gaan ongehinderd hun gang, doordat politietoezicht op de snelwegen nagenoeg verdwenen lijkt te zijn. Ikzelf ben ook geen voorstander van inkomensafhankelijke boetes, maar stipte het aan, vanwege opmerkingen over de werking van boetes voor mensen met veel geld. Ik zie liever de pakkans omhoog gaan, vooral voor ander wangedrag, dan iets te hard rijden.
 
Ik gun iedereen van alles hoor. En inderdaad, als je zelf altijd oplet en geen fouten maakt, zul je nooit een boete hoeven te betalen. Voor mij niet haalbaar helaas.

Ik rijd bijna altijd te snel en kan het aantal snelheidsboetes in 30 jaar tijd nog steeds op de vingers van twee handen tellen. Snelheidscontroles kun je zien, mits je goed oplet en je snelheid zodanig is dat je nog overzicht hebt. Je krijgt in Nederland geen boetes voor te hard rijden. Je krijgt hier boetes voor onoplettendheid.
 
Ik rijd alleen maar hard op dijkjes omdat ik gelezen had dat er geen mankracht is om te handhaven. O-)
Ik heb daar ook nog nooit een boete voor te snel rijden gehad. :]
 
Ik rijd alleen maar hard op dijkjes omdat ik gelezen had dat er geen mankracht is om te handhaven. O-)
Ik heb daar ook nog nooit een boete voor te snel rijden gehad. :]


Kom in het seizoen maar eens hard rijden op het dijkje tussen Terwolde en Wapenveld. De kans op een primeur is dan redelijk groot. Daar sneuvelen elk seizoen de nodige roze pasjes. })
 
Kom in het seizoen maar eens hard rijden op het dijkje tussen Terwolde en Wapenveld. De kans op een primeur is dan redelijk groot. Daar sneuvelen elk seizoen de nodige roze pasjes. })
Vroeger reed ik wel eens 200 over de dijkjes.
Tegenwoordig gaat het wat langzamer en ik rijd alleen doordeweeks.
En van de twee motoragenten die ik laatst tegenkwam had er een zijn motor onder aan de dijk "geparkeerd". _O-
 
Het plezier heeft te maken, met hoe snel fouten worden afgestraft. Als elk foutje meteen een hele dikke boete oplevert, doordat er extreem streng wordt gecontroleerd, dan vergaat de lol vanzelf.


de pakkans is in nederland gewoon erg laag en de man van lady Di was net de gelukkige :Y :+

als je aangeeft dat bij sommige overtredingen wordt gedreigd/gewaarschuwt met inhouding van 25% van je bruto jaarsalaris zoals in scandinavie (noorwegen, zweden en finland) dan ga je anders nadenken over het verkeer.

ik heb begrepen een keer bij editieNL dat in zweden het aantal bellers dat gepakt wordt maar 5% is van de aantallen die we hier in nederland hebben, waarom eigenlijk heel simpel, bij de eerste keer is het 25% en bij de 2e keer wordt dat 35% en de 3e keer rijbewijs kwijt voor 5 jaar zonder aftrek en eerst opnieuw laten zien dat je kan rijden + een medische keuring en hebben we dat hier in nederland -O- nee

dus ook al hou je je aan de regels zoals de regering die oplegt voor de nederlander en zijn medemens dan nog kan je rijden met plezier.

agenten houden niks voor niks rekening met de 20 km/u om in te kunnen halen want als ie 16km/u te hard had gereden was die agent niet eens achter hem aangegaan.
 
Kom in het seizoen maar eens hard rijden op het dijkje tussen Terwolde en Wapenveld. De kans op een primeur is dan redelijk groot. Daar sneuvelen elk seizoen de nodige roze pasjes. })
Dat is idd een beruchte plek. Meermaals controle ........ Beheerst op het gas! :]
Vreemd vind ik wel op andere dijken (Betuwe, Land Maas+Waal) nooit iets gezien.......
 
Ik rijd bijna altijd te snel en kan het aantal snelheidsboetes in 30 jaar tijd nog steeds op de vingers van twee handen tellen. Snelheidscontroles kun je zien, mits je goed oplet en je snelheid zodanig is dat je nog overzicht hebt. Je krijgt in Nederland geen boetes voor te hard rijden. Je krijgt hier boetes voor onoplettendheid.
Als een snelheidsmeter goed verdekt staat opgesteld kun je die toch nooit zien, hoe goed je ook oplet?
 

Let je even op :Y en je graag aan die regel houden :Y
Niet weer vergeten hoor, jaar 1 klas 1 eerste dag in de opleiding.


:+ :+ :+


de pakkans is in nederland gewoon erg laag en de man van lady Di was net de gelukkige :Y :+

.....

want als ie 16km/u te hard had gereden was die agent niet eens achter hem aangegaan.

Anderom zal wel kloppen denk ik zo, 164 km/h op een 80 km weg zal er voor zorgen dat je elke agent die dat ziet/meet achter je aan krijgt.

Iets met je valt op, je wilt blijkbaar aandacht dan krijg je aandacht.
 
Laatst bewerkt:
@TS, deze krijg je er ook nog gratis bij helaas.

Mocht je man de komende 5 jaar (soms nog langer) een andere auto / motor willen kopen komt even de vraag: is uw rbw ingevorderd.

Dan moet je dus ja invullen (vul maar naar waarheid in anders nog meer ellende) en dan wordt alles ineens een stuk lastiger en duurder B|

Lekker effect achteraf, ik heb ook net weer een andere auto, Max no-claim enz, maar ik moest dit toch wel weer even invullen. (gelukkig kon ik nee invullen)
 
Mocht je man de komende 5 jaar (soms nog langer) een andere auto / motor willen kopen komt even de vraag: is uw rbw ingevorderd.

Dan moet je dus ja invullen (vul maar naar waarheid in anders nog meer ellende) en dan wordt alles ineens een stuk lastiger en duurder B|

:? Die vraag komt echt niet bij het kopen van een auto of motor :N :+


Mogelijk wel als je een nieuwe WAM verzekering af wil sluiten, dan wel.
 
Als een snelheidsmeter goed verdekt staat opgesteld kun je die toch nooit zien, hoe goed je ook oplet?
Toch krijg ik (tot nu) vooral snelheids-boetes als ik aan het sukkelen ben en nergens op let. Krijg ik weer zo'n brief van het CJIB met 7km te snel........

Als de gaskraan verder open gaat, ben ik niet alleen geconcentreerd op de besturing, maar staan ook alle zenders uit naar 'vreemde objecten' langs de weg. Dus ook auto's die 'raar' geparkeerd staan. Oke, soms heb je dan wel eens voor niets geremd.
Verschillende keren een hoge rekening bespaard door zeer acute rem-actie.
 
Laatst bewerkt:
@TS, deze krijg je er ook nog gratis bij helaas.

Mocht je man de komende 5 jaar (soms nog langer) een andere auto / motor willen kopen komt even de vraag: is uw rbw ingevorderd.

Dan moet je dus ja invullen (vul maar naar waarheid in anders nog meer ellende) en dan wordt alles ineens een stuk lastiger en duurder B|

Lekker effect achteraf, ik heb ook net weer een andere auto, Max no-claim enz, maar ik moest dit toch wel weer even invullen. (gelukkig kon ik nee invullen)

Een nieuw gat in de markt :t

A "Wat kost deze auto? "
B "40000 euro ,meneer"
B "mare is Uw rijbewijs al eens ingevorderd ?"
A "ja"
B "Dan wordt ie 45000 euro,meneer"

:P
 
Toch krijg ik (tot nu) vooral snelheids-boetes als ik aan het sukkelen ben en nergens op let. Krijg ik weer zo'n brief van het CJIB met 7km te snel........

Als de gaskraan verder open gaat, ben ik niet alleen geconcentreerd op de besturing, maar staan ook alle zenders uit naar 'vreemde objecten' langs de weg. Dus ook auto's die 'raar' geparkeerd staan. Oke, soms heb je dan wel eens voor niets geremd.
Verschillende keren een hoge rekening bespaard door zeer acute rem-actie.

Dan sukkel je blijkbaar toch nog niet genoeg :z ,ik heb de laatste 7 jaar niet 1 snelheidsbekeuring gehad,je gewoon aan de max snelheid houden dat helpt goed kan ik je zeggen,rijd ook een stuk relaxter als je niet op vreemde objecten hoeft te letten :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Dan sukkel je blijkbaar toch nog niet genoeg :z ,ik heb de laatste 7 jaar niet 1 snelheidsbekeuring gehad,je gewoon aan de max snelheid houden dat helpt goed kan ik je zeggen,rijd ook een stuk relaxter als je niet op vreemd staand geparkeerde auto's hoeft te letten :Y :P


Dan wordt t motorrijden wel een beetje :Z :Z
Er is ook potdomme nix meer over van Bertus op de norton en Tinus op de bsa ;(
 
Toch krijg ik (tot nu) vooral snelheids-boetes als ik aan het sukkelen ben en nergens op let. Krijg ik weer zo'n brief van het CJIB met 7km te snel........

Als de gaskraan verder open gaat, ben ik niet alleen geconcentreerd op de besturing, maar staan ook alle zenders uit naar 'vreemde objecten' langs de weg. Dus ook auto's die 'raar' geparkeerd staan. Oke, soms heb je dan wel eens voor niets geremd.
Verschillende keren een hoge rekening bespaard door zeer acute rem-actie.

Misschien moet je dan ook als je aan het sukkelen bent opletten ?

Beter voor de verkeersveiligheid ook ;)

Bij gelijkblijvende oplettendheid kan het toch nooit zo zijn dat je op lagere snelheid onveiliger rijdt dan op hoge snelheid :?

Bewuste keus dus om op lagere snelheid minder oplettend te zijn.
 
Misschien moet je dan ook als je aan het sukkelen bent opletten ?

Beter voor de verkeersveiligheid ook ;)

Bij gelijkblijvende oplettendheid kan het toch nooit zo zijn dat je op lagere snelheid onveiliger rijdt dan op hoge snelheid :?

Bewuste keus dus om op lagere snelheid minder oplettend te zijn.

Je hebt gelijk , maar onwillekeurig begin ik me kapot te vervelen op m.n 60 km wegen,
de grootste onzin die er is uitgevonden :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan wordt t motorrijden wel een beetje :Z :Z
Er is ook potdomme nix meer over van Bertus op de norton en Tinus op de bsa ;(
Tja wip een weekend naar Duitsland,of ga circuitdagen rijden als je zo nodig hard wil rijden. :]
En geloof mij,in de tijd van Tinus en Bertus was 130 heel hard :Y ;)
Ik heb een tijdje op een AJS 350 en 500 gereden,bij 130 lijkt het of de wereld vergaat en begint er van alles los te trillen :)
 
Laatst bewerkt:
Wijsheid is: bij ontzegging niet de verzekeringen stoppen, schorsen voertuigen kan wel, laat je de verzekeringen gewoon lopen. Kos 'n paar centuh, bespaard 'n hoop.

Deervaringsdeskundigedienooitbijterminusterechtkwam
 
Laatst bewerkt:
:? Die vraag komt echt niet bij het kopen van een auto of motor :N :+


Mogelijk wel als je een nieuwe WAM verzekering af wil sluiten, dan wel.

ja ja ik tik weer te snel en lees mijn post niet goed terug |( |(

Ik bedoelde dus wanneer je een aankoop gedaan hebt en dus de verzekering wilt overzetten.

Staat er idd wat vaag :+
Maar ok bij de verzekering ga je er dus tegenaan lopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan