Gister heb ik 2 nieuwe uitlaatjes op mijn BT1100 gezet.
De uitlaten kwamen met ieder een koppelstuk die vanaf beneden mijn motor naar boven loopt waar dan uit eindelijk de demper op komt.
Mij werdt aangeraden door de fabrikant deze aan de binnekant in te smeren met hittebestendige siliconekit om zo gaslekken in de koppelingen te voorkomen.
Dit verhaal heb ik vervolgens bij een lokale kluswinkel neer gelegd. Zij raden mij toen vuurvaste kachelkit aan die ze nog hadden staan. Verkeerd advies dus.
Met dit spul heb ik vervolgens per koppelstuk misschien een vingertopje in gesmeerd aan de binnenkant.
Nu achteraf blijkt het zo te zijn dat dit spul glashardt wordt na uitharding en dus niet flexibel blijft. Dat betekend dus nu waarschijnlijk dat al mijn koppelstukken van de uitlaat keihard aan elkaar vastgeplakt zitten denk ik. Ook dus de koppeling van het koppelstuk naar de motorpijp. Wat dus betekend dat mocht ik de orginele er weer terug op willen zetten om de motor in originele staat te verkopen dat ik de buis van het koppelstuk er niet af krijg.
Nu heb ik een aantal vragen.
1. Zou ik deze koppelstukken er ooit nog af kunnen krijgen?
2. Aangezien het hardt is na uitharding en niet flexibel blijft ben ik benieuwd of dit op den duur fout kan gaan. Kan dit misschien afbrokkelen door de trillingen van de motor. En dat er gaslekken ontstaan. De fabrikant van dit spul zegt in ieder geval dit echt niet de bedoeling is van de kachelkit om zo uitlaten permanent te monteren.
Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen.
Het spul: http://www.griffon.nl/static/products/assets/asset_3536_2.pdf
[/URL]
Uitlaatjes: FuelExhaust Classic
[/URL]
Motor: Yamaha BT1100
[/URL]
De uitlaten kwamen met ieder een koppelstuk die vanaf beneden mijn motor naar boven loopt waar dan uit eindelijk de demper op komt.
Mij werdt aangeraden door de fabrikant deze aan de binnekant in te smeren met hittebestendige siliconekit om zo gaslekken in de koppelingen te voorkomen.
Dit verhaal heb ik vervolgens bij een lokale kluswinkel neer gelegd. Zij raden mij toen vuurvaste kachelkit aan die ze nog hadden staan. Verkeerd advies dus.
Met dit spul heb ik vervolgens per koppelstuk misschien een vingertopje in gesmeerd aan de binnenkant.
Nu achteraf blijkt het zo te zijn dat dit spul glashardt wordt na uitharding en dus niet flexibel blijft. Dat betekend dus nu waarschijnlijk dat al mijn koppelstukken van de uitlaat keihard aan elkaar vastgeplakt zitten denk ik. Ook dus de koppeling van het koppelstuk naar de motorpijp. Wat dus betekend dat mocht ik de orginele er weer terug op willen zetten om de motor in originele staat te verkopen dat ik de buis van het koppelstuk er niet af krijg.
Nu heb ik een aantal vragen.
1. Zou ik deze koppelstukken er ooit nog af kunnen krijgen?
2. Aangezien het hardt is na uitharding en niet flexibel blijft ben ik benieuwd of dit op den duur fout kan gaan. Kan dit misschien afbrokkelen door de trillingen van de motor. En dat er gaslekken ontstaan. De fabrikant van dit spul zegt in ieder geval dit echt niet de bedoeling is van de kachelkit om zo uitlaten permanent te monteren.
Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen.
Het spul: http://www.griffon.nl/static/products/assets/asset_3536_2.pdf
Uitlaatjes: FuelExhaust Classic
Motor: Yamaha BT1100
Laatst bewerkt: