Motor reinigen met schuim?

Vind ook altijd die aliexpress zooi lekker twijfelachtig. Niemand die jou zegt dat t spul veilig is (denk aan damp inademen enz). In EU allerlei strenge regels voor, door schade en schande wijs geworden, en dan haal je zelf lekker de rommel binnen via CN. Mij niet gezien.
Het gaat mij over het toestel,niet over het product waarmee je wast.
Het wordt intussen al duidelijk dat die pompjes die je zelf oppompt geen kwalitatief schuim opleveren.
Dat was ook mijn bedoeling bij het openen van dit topic.
Hogedruk spuit op motor!? Niet zeuren over elektrische problemen volgend jaar.
Ik gebruik al meer dan 30 jaar een hogedrukreiniger om mijn motor te wassen,met een beetje gezond verstand is dat geen enkel probleem.
 
Dank voor de review en de tag, had zelf ook al aan zo iets zitten denken.

Mucc off heeft er speciaal een karcher achtig iets voor ontwikkeld.
Die heeft m'n neef en is er niet heel over te spreken. Toen ik hem mijn filmpje liet zien was hij heel verbaasd over de kwaliteit schuim tov de mucoff reiniger.



Ik vind het oerwoud der schoonmaakproducten verschrikkelijk. Iedereen heeft z'n eigen magische combi. De gemene deler op het internet was de Monello Lancia met Monello Foam. Een soort van 'kan niet fout gaan voor de gewone mens die ergens een Kärcher in de schuur heeft staan'.

Nou zie mijn resultaat. Het heeft me positief verrast.
 
Hogedruk spuit op motor!? Niet zeuren over elektrische problemen volgend jaar.
Dan heb je dus nog nooit gezien hoe zo’n schuimlans werkt.
Die blubbert van 2 m afstand vlokken schuim op de motor. Als daar elektrische problemen van komen is er al meer aan de hand.
 
Voorzichtig is goed, echter niet te bang zijn. Gewoon je verstand gebruiken.
Haha ja, want jij kan de Chineese tekst zeker lezen, inschatten wat daarop staat, en hebt de chemische achtergrond om het op waarde te schatten? Mooi voor jou, maar niet voor 99,9% van de rest van de bevolking.

Zijn genoeg voorbeelden van te vinden. Kinderspeelgoed met giftig plastic bijv.

Als je dan je eigen 'verstand' zo graag wil gebruiken, betaal je dan zelf ook ff de zorgkosten die er achteraan komen? Danku!


Laat maar, teveel offtopic en heb deze discussie al te vaak gehad.
 
Laatst bewerkt:
Die heeft m'n neef en is er niet heel over te spreken. Toen ik hem mijn filmpje liet zien was hij heel verbaasd over de kwaliteit schuim tov de mucoff reiniger.



Ik vind het oerwoud der schoonmaakproducten verschrikkelijk. Iedereen heeft z'n eigen magische combi. De gemene deler op het internet was de Monello Lancia met Monello Foam. Een soort van 'kan niet fout gaan voor de gewone mens die ergens een Kärcher in de schuur heeft staan'.

Nou zie mijn resultaat. Het heeft me positief verrast.
Hwt was ook meer ter info dat het er is. Heb zelf bog biks aangeschaft op het moment.
 
Ik gebruik deze hogedruk reiniger van Muc-Off. Laatst in een sale gekocht voor € 112,-
IMG_7948.jpeg

Vind hem prima werken op mijn motor en eBikes.
IMG_7788.jpegIMG_7809.png
 
Ik gebruik Bilt Hamber Touch-less, 1 van de betere prewashes. Veel foams zijn leuk voor de show, maar maken weinig vuil los.

Ik heb een iK foam sprayer, das te doen voor een motor, maar voor de auto pomp je jezelf het lazarus.
Voor de auto heb ik een Monello foam gun die ik koppel aan een HD reiniger.

Motor infoamen, afspoelen en wassen met twee emmer methode. Beetje Gyeon Cure voor de snelle bescherming of Gyeon Bathe+ toepassen op een natte washand en gelijk afspoelen.
 
Tip: op de meeste hand-foam-pompjes kun je zelf een haaks autoventiel knutselen. Dan zet je de compressor erop (let wel op dat je de compressor afregelt naar lage druk, 2 bar bijvoorbeeld) en zo kun je foamen zonder hogedrukspuit en zonder continu te moeten pompen :t Met een 50L lownoise compressor werkt dat als een zonnetje. Het is ook veel stiller dan een hogedrukspuit. Op onderstaande foto zit er nog een adapter op naar een compressorkoppeling.

DSC_0951.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan