Motor reinigen met schuim?

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.889
890
De bedoeling daarvan is dat je een schuimlaag legt die wat blijft zitten zodat vuil kan losweken.
Als je gewoon water of zeepsop op je motor spuit is dat op een paar minuten opgedroogd.
Er bestaan modellen die je op een hogedrukreiniger moet aansluiten,maar ook op een luchtcompressor.
Wie heeft daar ervaring mee,en met welk type?
 
Hoelang laat je dat schuim er dan opzitten!!!

Ik spuit wat dasty erop, 2 min wachten, afspoelen , en klaar_O-
Haha, hier nog èèn, dasty verdund in de drukspuit, motor insprayen, moeilijke hoekjes met de bokkepootkwast. Afspoelen en schoon is je motorfiets.
Superspul voor een scheet en drie knikkers de liter.
 
Dat is zo te zien een type waar je met de hand moet pompen om er druk op te zetten?
 
Zoiets bedoel je?

Voor m'n verjaardag gekregen. Monello lans+sop. Werkte best goed. In spuiten, laten weken, afspuiten. Nog eens inspuiten, even wrijven met een washandschoen en hij is relatief makkelijk redelijk schoon. Aangekoekte vliegen enzo veeg je er zonder moeite af.





@BrommerMetWielen de avond voordat ik hem ingeruild had... moest even de schuimlans testen.
 
Zoiets bedoel je?

Voor m'n verjaardag gekregen. Monello lans+sop. Werkte best goed. In spuiten, laten weken, afspuiten. Nog eens inspuiten, even wrijven met een washandschoen en hij is relatief makkelijk redelijk schoon. Aangekoekte vliegen enzo veeg je er zonder moeite af.


Bekijk bijlage 1925385


@BrommerMetWielen de avond voordat ik hem ingeruild had... moest even de schuimlans testen.
Dank voor de review en de tag, had zelf ook al aan zo iets zitten denken.

Mucc off heeft er speciaal een karcher achtig iets voor ontwikkeld.
 
Ik gebruik het ook , wel een milde soort als hij goed in de was staat is hij schoon als je hem daarna afspuit
IMG_2066.jpeg
 
Zoiets bedoel je?

Voor m'n verjaardag gekregen. Monello lans+sop. Werkte best goed. In spuiten, laten weken, afspuiten. Nog eens inspuiten, even wrijven met een washandschoen en hij is relatief makkelijk redelijk schoon. Aangekoekte vliegen enzo veeg je er zonder moeite af.
Ja zoiets bedoel ik,het gaat mij er vooral over welk merk/type goed werkt.
Ik heb een Karcher hogedrukreiniger en die verkopen daar zelf ook schuimpistolen voor.
Maar in reviews blijken die niet te werken zoals het moet,en loopt het schuim er binnen één minuut weer af.
Nu blijken er ook te zijn om op een compressor te zetten,en hier zie ik nu ook dat Ali model om met de hand op druk te zetten.
 
Deze op de Nilfisk hogedrukreiniger (Kärcher kan ook, is een ander type dacht ik):

IMG_1038.jpeg


Scheutje limonadesiroop erin (zo ruikt het):

IMG_1037.jpeg

Gebruik het voor zowel de auto als de motor. Erop spetteren, koffie doen en dan wassen.
 
Ik heb die van dodo juice, samen met hun appel ifoam, voor op mijn hoge druk reiniger.
Werkt mooi vindt ik.

edit: meeste zijn trouwens gewoon met verschillende koppelstukken te bestellen, of je nou een karcher, nilfisk of nog niets anders hebt.

P_20230609_131410.jpg
 
Laatst bewerkt:
Denk ook aan de "motortoeslag" : als er een motor op de fles staat afgebeeld is het product altijd duurder dan wanneer er een auto op staat.
 
Die schuimzooi werkt inderdaad goed, maar ik heb geen karcher, dus moet het doen met een handpomp, en dan blijft dat schuim toch niet zo lang zitten als op bovenstaande foto's . Maar de werking is evenzogoed in orde.
 
Vind ook altijd die aliexpress zooi lekker twijfelachtig. Niemand die jou zegt dat t spul veilig is (denk aan damp inademen enz). In EU allerlei strenge regels voor, door schade en schande wijs geworden, en dan haal je zelf lekker de rommel binnen via CN. Mij niet gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan