bikerbertus
MF veteraan
- 9 jun 2007
- 16.264
- 10.122
Ik had vroeger een Kever en als ik er dan precies voor ging staan dan plaste ik in een boog er helemaal overheen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me dan af, wat noem je stervens duur.
15 jaar terug bij de Citroën gewerkt en ook van die bollen vervangen. Ook toen hoorde ik duur enzo, maar een bol was toen zo'n 50 euro en het opzetten duurde hoogop een kwartier.
Daarna zweefde de auto weer over de weg, voor zo'n 300 euro.
Leek me een stuk goedkoper als 4 schokbrekers en 4 veren vervangen.
Leuk, een auto-topic
Ik heb niet alle 10 pagina's doorgelezen, maar dit is niet waar.Technische opleidingen worden al jarenlang niet meer gestimuleerd, men begint er nu achter te komen dat dat niet zo handig is.
Ik heb niet alle 10 pagina's doorgelezen, maar dit is niet waar.
Het rijk geeft 7500 euro subsidie per jaar om mensen die al een diploma hebben in iets niet-technisch, om te scholen naar een technisch beroep.
De voorwaarde daarvoor is dat je deeltijd werkt bij een technisch bedrijf. Paar dagen werk, paar dagen studie. Als student betaal je dan ongeveer het collegegeld dat je voor je eerste diploma betaald hebt, in plaats van de 8 a 10.000 per jaar die je normaal voor een 2e diploma zou betalen in dit geldgeile landje.
(Zelfs met subsidie ben je goedkoper uit om dagelijks naar Duitsland te reizen omdat je daar bij een studie gratis OV krijgt, en het collegegeld rond de 500 euro ligt... Maar het is tenminste iets dat de overheid hier nog voor studenten doet)
Ik heb niet alle 10 pagina's doorgelezen, maar dit is niet waar.
Het rijk geeft 7500 euro subsidie per jaar om mensen die al een diploma hebben in iets niet-technisch, om te scholen naar een technisch beroep.
De voorwaarde daarvoor is dat je deeltijd werkt bij een technisch bedrijf. Paar dagen werk, paar dagen studie. Als student betaal je dan ongeveer het collegegeld dat je voor je eerste diploma betaald hebt, in plaats van de 8 a 10.000 per jaar die je normaal voor een 2e diploma zou betalen in dit geldgeile landje.
(Zelfs met subsidie ben je goedkoper uit om dagelijks naar Duitsland te reizen omdat je daar bij een studie gratis OV krijgt, en het collegegeld rond de 500 euro ligt... Maar het is tenminste iets dat de overheid hier nog voor studenten doet)
Laten we het eens over islamitische monteurs hebben.
Dat bedrag is peanuts natuurlijk.
Je moet VMBO's en MBO's hebben die het uitdragen. Maar een school kan en wil helemaal geen machines kopen. Laat staan dat ze instructie willen geven.
Kan je een beetje inschatten hoeveel A4-tjes je kan uitdelen voor de aanschaf en onderhoud van een vier assige CNC bank?
Op het VMBO mogen de jongens blij zijn als ze een Hembrug met digitale aflezing kunnen gebruiken.
Dat bedrag is peanuts natuurlijk.
Je moet VMBO's en MBO's hebben die het uitdragen. Maar een school kan en wil helemaal geen machines kopen. Laat staan dat ze instructie willen geven.
Kan je een beetje inschatten hoeveel A4-tjes je kan uitdelen voor de aanschaf en onderhoud van een vier assige CNC bank?
Op het VMBO mogen de jongens blij zijn als ze een Hembrug met digitale aflezing kunnen gebruiken.
Vrachtwagenchauffeur? Daar is een groot tekort aan en daarom zou het loon wel wat omhooggaan, zou je zeggen. Of zie ik dat verkeerd?Het nettoloon voor een eerste automonteur ligt tussen de €1750 en €2000 maar ik hoor best wel verschillen in loon hier en daar.
*********
das toch niet slecht voor 40 uurtjes in de week?
wij hebben het niet met het kale loon op de bok en hele week van huis ,puur de overuren en nachtvergoedingen houden dit beroep nog levensvatbaar
en ja ik vind het nog steeds leuk om te doen ondanks de lage cao betaling .
Vind ik best weinig voor een eerste monteur en 40 uur werk.Het nettoloon voor een eerste automonteur ligt tussen de €1750 en €2000 maar ik hoor best wel verschillen in loon hier en daar.
*********
das toch niet slecht voor 40 uurtjes in de week?
wij hebben het niet met het kale loon op de bok en hele week van huis ,puur de overuren en nachtvergoedingen houden dit beroep nog levensvatbaar
en ja ik vind het nog steeds leuk om te doen ondanks de lage cao betaling .
Voor 40 uurtjes is dat best wel veel.Het nettoloon voor een eerste automonteur ligt tussen de €1750 en €2000 maar ik hoor best wel verschillen in loon hier en daar.
*********
das toch niet slecht voor 40 uurtjes in de week?
wij hebben het niet met het kale loon op de bok en hele week van huis ,puur de overuren en nachtvergoedingen houden dit beroep nog levensvatbaar
en ja ik vind het nog steeds leuk om te doen ondanks de lage cao betaling .