Han S
MF veteraan
- 11 apr 2015
- 33.052
- 72.811
- Onderwerp starter
- #201
Zo is dat, een nieuw druklager moet twee ton meegaan. Bij de oude Jaguar bestaat het druklager uit een hard stalen en een koolstof ring en ik ben ze wel tegengekomen die donkerblauw waren geworden van de hitte. Pedaalridders noemen we die mensen, constant de voet op het koppelingspedaal en leg ze dat maar eens uit.
Op een ander forum zit iemand die voor een stoplicht altijd de koppeling ingetrapt houdt en in de eerste versnelling. Volgens hem moet de koppeling daar tegen kunnen en hij beweert dat zelfs rijscholen dit doen.
Hoef je niet proberen uit te leggen dat het druklager is bedoeld om kort belast te worden tijdens het wegrijden en het schakelen en dat het bloedheet wordt bij langdurige belasting.
Maar ze weten alles beter dan de ervaren monteur. Gelukkig mogen ze het ook zelf betalen, is wel weer lekker.
Op een ander forum zit iemand die voor een stoplicht altijd de koppeling ingetrapt houdt en in de eerste versnelling. Volgens hem moet de koppeling daar tegen kunnen en hij beweert dat zelfs rijscholen dit doen.
Hoef je niet proberen uit te leggen dat het druklager is bedoeld om kort belast te worden tijdens het wegrijden en het schakelen en dat het bloedheet wordt bij langdurige belasting.
Maar ze weten alles beter dan de ervaren monteur. Gelukkig mogen ze het ook zelf betalen, is wel weer lekker.
Laatst bewerkt: