Leeftijd motorrijdend Nederland ?

Leeftijd


  • Totaal aantal stemmers
    264

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.307
6.607
Aan de goede kant van de IJssel
Er wordt gezegd dat motorrijdend Nederland vergrijst...
Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde leeftijd van de MF’er er uit ziet. ( al zal dat wel niet geheel overeenkomen met de gemiddelde leeftijd van alle motorrijders 😊)
 
Heb zelf wel is het idee dat het overgrote deel van motorrijders 50+ is, helemaal bij georganiseerde tourtochten.

Dit grafiekje van inmiddels 10 jaar oud weergeeft dat ook wel aardig, ga er vanuit dat het nu nog erger is. :9
2883g1.gif
 
Je poll heeft natuurlijk een sterke bias naar mensen die online zijn en ook actief op een forum. Daardoor mis je hele volksstammen (vnl. ouderen), de respondenten zullen systematisch afwijken van de totaalpopulatie motorrijders in NL. Leuk beeld voor het forum, zegt niets over de leeftijd van motorrijdend Nederland.
 
Mijn vader rijdt ook nog af en toe motor, is net 70 en gaat dit voorjaar de motor verkopen. Zegt ie O-)
 
Is dat op het moment dat je voor het eerst begon met rijden?
Of de leeftijd van vandaag?
Of de jaren dat je al op de brommerT zit?
 
Ik ben nu nog aan het lessen en 24, over +/- 4 maanden hoor ik bij het groepje 25-31.

Mijn oom is 72 en rijdt voor zijn plezier nog in de weekenden wat kilometers af, tot nu toe wil hij hem nog niet verkopen zover ik begreep.
 
verwacht zelf ook wel door te rijden tot ver in de 70. zolang het kan en gaat waarom niet.
 
Mijn vader rijdt ook nog af en toe motor, is net 70 en gaat dit voorjaar de motor verkopen. Zegt ie O-)
Ik begrijp 't soms niet?
Als je een zekere leeftijd hebt bereikt, dan doe je de motor weg of je stapt over naar een lichtere..........WAAROM??

Ik ben nu 64, en op deze leeftijd zijn er al die stoppen of down-sizen:?
Ondanks dat mijn oude motor al niet de lichtste en traagste is, heb ik onlangs juist een zwaardere gekocht.
Geen enkel probleem ervaar ik om dat ding te handelen..........................

Als ik straks 94 ben kan ik altijd nog overstappen op een brommertje!
Wat Han S ook zegt, geen problemen dan gewoon door blijven rijden!:]
 
Fysieke leeftijd is geen maat om wel of niet motor te rijden.
Belangrijk is of je de motor nog op- en af komt en of je gedrag in het verkeer nog verantwoord is (dat laatste in eerste instantie ter beoordeling van jezelf en anders op een gegeven moment van anderen).
Tot een paar jaar terug reden we regelmatig met een 80-plusser met zo'n 70 jaar motor ervaring, op het laatst volgde hij vaak het achterlicht van een voorganger *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toen ik 60 werd mijn zwaarste motor ooit gekocht,1500cc en bijna 400kg schoon aan de haak,
dus bij 70 zal het wel 2liter + worden.8-)
Ik rij er zo,n 1000km per maand mee,ook in de winter:] , dat doen heel veel van die snotneuzen mij niet na})
 
Ik begrijp 't soms niet?
Als je een zekere leeftijd hebt bereikt, dan doe je de motor weg of je stapt over naar een lichtere..........WAAROM??

Ik ben nu 64, en op deze leeftijd zijn er al die stoppen of down-sizen:?
Ondanks dat mijn oude motor al niet de lichtste en traagste is, heb ik onlangs juist een zwaardere gekocht.
Geen enkel probleem ervaar ik om dat ding te handelen..........................

Als ik straks 94 ben kan ik altijd nog overstappen op een brommertje!
Wat Han S ook zegt, geen problemen dan gewoon door blijven rijden!:]

Hij rijdt er bijna niet meer mee (zonde dus), vindt het vervelend om zijn gehoorapparaten in en uit te doen, staat nu bijna een ton op, komt groot onderhoud aan en toch moet ik nog zien dat hij hem echt weg doet als het erop aan komt ;)

Moet wel zeggen dat hij wel vaak met moeders op stap is en dat doen ze met de auto.
 
Leeftijd op zich is geen criterium. Het gaat om fysieke gesteldheid. Ikzelf ben vorig jaar eind maart begonnen met motorrijles en ben op 12 juli van datzelfde jaar geslaagd voor AVD, 3.5 maand later dus. Een maand later werd ik 71. Geen probleem met theorie, AVB of AVD. Ik rijd nu met veel plezier een BMW F800GT. Dus op latere leeftijd motorrijden of zelfs nog beginnen is geen enkel probleem als je verstandelijke vermogens, reactievermogen en lichamelijke conditie op peil zijn.
 
38 jaar hier, 19 jaar het rijbewijs. Eerste verdwaalde grijze haren begin ik wel te zien in mijn baard, dus in mijn geval klopt het dat motorrijdend Nederland vergrijst. :+ Ik hoop dat er nog voldoende aanwas is, ongeacht leeftijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan