'Enduro' rijden in nederland

Bartveck

Rookie
23 jul 2020
20
13
Zat dus achter mn pc en keek naar veel mooie clips van mensen die enduro reden in bossen in het buitenland, dan denk ik altijd god had ik dat maar. Zelf wel een exc enduro motor, maar omgebouwd naar sm... want waar kun je in godsnaam enduro rijden in nederland?! Ik snap niet eens hoe dealers van hun modeltjes afkomen.. er is simpelweg geen bal te doen hier in nederland als het op enduro rijden aankomt, erg jammer. Wat denken jullie hierover?
 
Zat dus achter mn pc en keek naar veel mooie clips van mensen die enduro reden in bossen in het buitenland, dan denk ik altijd god had ik dat maar. Zelf wel een exc enduro motor, maar omgebouwd naar sm... want waar kun je in godsnaam enduro rijden in nederland?! Ik snap niet eens hoe dealers van hun modeltjes afkomen.. er is simpelweg geen bal te doen hier in nederland als het op enduro rijden aankomt, erg jammer. Wat denken jullie hierover?
Als je een nieuwe exc of WRF kan betalen van 12k+ zal een aanhanger voor achter de auto ook nog wel kunnen. Dan lekker naar bestemmingen met mooier uitzicht.
 
Rijd er mee op de crossbaan, doe mee aan cross country. En dan heb je ook nog offroad ritten in het najaar
Ben ook nog minimaal 1x per jaar in Kroatië om daar hard enduro te rijden met een guide
 
op allroadmaniacs zou je kunnen kijken,
daar wordt nog wel eens iets georganiseerd.
echter is het forum aan het doodbloeden, eigenaar heeft geen tijd of zin om dat een beetje up-to-date te houden.

er wordt gezocht naar een oplossing, maar ik weet niet of dat nabij is.
 
Er worden Enduro ritten genoeg georganiseerd in het najaar, mooi om te doen! vooral in brabant zijn er veel.
 
Dat zijn OTR, ofwel off the road ritten. Ook leuk maar niet echt enduro. Voor echte enduro moet je meer in het buitenland zijn. Maar desondanks is er genoeg te doen in nl.
 
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar waar ik woon is er bos genoeg.
Ik kan 25km naar het zuiden rijden door alleen maar bos en af en toe een asfalt weg oversteken.
 
Als je in NL zomaar het bos in knalt, heb je heel snel een boze boa in je nek.
 
Als je in NL zomaar het bos in knalt, heb je heel snel een boze boa in je nek.
1695734799959.png


Yes please 👍🏾
 
Ik heb nog nooit een BOA gezien in het bos. Wel de boswachter, die doet dan een beetje druk, maar kan niet volgen.
Maar ja, er zullen plaatsen zijn waar dat wel is. Mijn tip, niet in het weekend.
En normaal doen. ik kom ook veel mensen tegen, met honden, met paarden. Als je gewoon stopt op zijn tijd en vriendelijk bent naar elkaar gaat er niemand bellen.
 
Bijzondere Opsporings Ambtenaar.
In het bos is dat de boswachter.
Net als boa's die worden ingezet om te flitsen, die mogen alleen dat of een aantal taken, wat ik er van begrepen heb.

Als je gaat rijden op een dag waarvan ze voorspellen dat het de hele dag gaat miezeren, kan je bij wijze van spreken door de tuin vd koningin gaan crossen. Dan zit iedereen binnen aan de koffie/ cognac/ drugs.
 
Ik kan alleen maar zeggen: zoek plekken die niet aantrekkelijk zijn voor andere recreanten en wat geen natuurgebied is. Koppel deze aan elkaar en maak een route. Er wordt veel offroad gereden in NL alleen mensen geven hun plekken niet zomaar prijs want teveel drukte zorgt voor klachten en controles. Als je 1x per week rijdt en 1 of 2 rondjes zal er niet zo snel gedoe van komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan