Kwastert aan de TRX 850!

En we hebben ook een nieuwe benzinepomp. Hagelnieuw!
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-01-19 om 19.22.58_ce4aba1b.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-01-19 om 19.22.58_ce4aba1b.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 0
  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-01-19 om 19.23.07_631f1a87.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-01-19 om 19.23.07_631f1a87.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 0
De waterpomp zit weer dicht. Alle o-ringen en de mechanical seal vernieuwd. Ook het lager en de keerring vervangen. Als ie nou ook nog dicht blijkt is de operatie geslaagd. Het enige moeilijke was het loshalen.
Ik heb de beste onderdelen gekozen van 3 pompen. Geen betere raad....Bekijk bijlage 1964217
Jij hebt er toch een TDM900 blok onder?
Is de waterpomp e.d. allemaal uitwisselbaar met de 850?
 
Ik zag vandaag bij het olieversen wel dat er in ee TDM een 300cc meer olie moet dan in de TRX. Nou is de olietank heel anders van een TDM De carterpan ook. Ik rijd met een TRX carterpan. Maar ik moet er wel de oliehoeveelheid van een TDM in doen, anders krijg ik m niet aan peil
 
Echt niet, dit is een groot misverstand! Te veel olie kan net zoveel schade aanrichten. Zie deze video:


Maar een TDM heeft een dry sump smeersysteem.

Dry-sumpsysteem - Wikipedia

Wat er dan gebeurt als er teveel olie in de tank zit weet ik niet. Wellicht overstroomd dit ergens?
Rustagh, dat weet ik. Ik heb het specifiek over de TDM/TRX850. Die willen nogal eens olie gebruiken en gooi je niet snel te vol.
Let wel, ik heb het dan over 300-500 ml extra hè, niet 3 bonus liters.
 
Rustagh, dat weet ik. Ik heb het specifiek over de TDM/TRX850. Die willen nogal eens olie gebruiken en gooi je niet snel te vol.
Let wel, ik heb het dan over 300-500 ml extra hè, niet 3 bonus liters.
Dus dat. Als je een TDM in een TRX gelepeld krijgt, dan mag je ervan uitgaan dat je al zoveel geprutst hebt, dat het je niet gebeurt dat je een motorblok aftopt met olie.
 
Lijkt mij wel interessant.
Vraag mij af of je de krukas en cilinders van een 900 over kan zetten op een xtz750 blok?
Dat weet ik niet. Dan moet je even onderdeelnummers vergelijken op cmsnl of online yamaha parts. Zelfde nummer---> zelfde vorm
 
De slag van een tdm is groter maar dat zit in de krukas en (kortere) drijfstangen.
De boring lijkt mij weinig uit te maken.

Als een 900 cil op een 850 past zou het volgens mij mogelijk moeten zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
 
De Triumph vulde ik altijd tot net onder de retour opening. Nix meten of doen. Wet sump is niet zo kritisch. En 's winters gewoon het niveau een stuk lager zetten.
 
De slag van een tdm is groter maar dat zit in de krukas en (kortere) drijfstangen.
De boring lijkt mij weinig uit te maken.

Als een 900 cil op een 850 past zou het volgens mij mogelijk moeten zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
De 850trx kop past op het tdm900 blok.
Maar ik zou zeggen, probeer het, wst kan er mis gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan