Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jammer, want er ligt nu nog wat sneeuw. Nou ja, komt vast wel goed. Succes.Ja, dat moet nog ff gebeuren. Maar daar had ik vandaag helaas geen tijd meer voor
Jij hebt er toch een TDM900 blok onder?De waterpomp zit weer dicht. Alle o-ringen en de mechanical seal vernieuwd. Ook het lager en de keerring vervangen. Als ie nou ook nog dicht blijkt is de operatie geslaagd. Het enige moeilijke was het loshalen.
Ik heb de beste onderdelen gekozen van 3 pompen. Geen betere raad....Bekijk bijlage 1964217
HandigJa. De vorm van de buitendeksel is iets anders, maar de onderdeelnummers van de o-ringen zijn gelijk. Pomphuis en rotor zijn identiek
Oef tja daar kan ik niet over meepratenZeker. Nou is wel het voordeel van de 900 dat die geen druppel verbruikt. Heb je na de olie wissel het peil op niveau, dan blijft dat ook zo. Leve Nicasil!
Echt niet, dit is een groot misverstand! Te veel olie kan net zoveel schade aanrichten. Zie deze video:Beter te veel olie dan te weinig!
Rustagh, dat weet ik. Ik heb het specifiek over de TDM/TRX850. Die willen nogal eens olie gebruiken en gooi je niet snel te vol.Echt niet, dit is een groot misverstand! Te veel olie kan net zoveel schade aanrichten. Zie deze video:
Maar een TDM heeft een dry sump smeersysteem.
Dry-sumpsysteem - Wikipedia
Wat er dan gebeurt als er teveel olie in de tank zit weet ik niet. Wellicht overstroomd dit ergens?
Dus dat. Als je een TDM in een TRX gelepeld krijgt, dan mag je ervan uitgaan dat je al zoveel geprutst hebt, dat het je niet gebeurt dat je een motorblok aftopt met olie.Rustagh, dat weet ik. Ik heb het specifiek over de TDM/TRX850. Die willen nogal eens olie gebruiken en gooi je niet snel te vol.
Let wel, ik heb het dan over 300-500 ml extra hè, niet 3 bonus liters.
Lijkt mij wel interessant.Nou, wat let je, er zijn 900 blokken zat!
Dat weet ik niet. Dan moet je even onderdeelnummers vergelijken op cmsnl of online yamaha parts. Zelfde nummer---> zelfde vormLijkt mij wel interessant.
Vraag mij af of je de krukas en cilinders van een 900 over kan zetten op een xtz750 blok?
De 850trx kop past op het tdm900 blok.De slag van een tdm is groter maar dat zit in de krukas en (kortere) drijfstangen.
De boring lijkt mij weinig uit te maken.
Als een 900 cil op een 850 past zou het volgens mij mogelijk moeten zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd?