Se Sua
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #1.776
Ik zit ver naar achteren. Plus sta behoorlijk recht met de motor. Hierdoor slingert de ktm zowiezo tijdens een wheelie. Mijn knieen gebruik ik als tegengewicht, als je goed oplet zie je het effect.
En mensen doe dit niet na, met dit bedoel ik je motor zo ver richting de toeren jagen Ik kon het schakelen maar niet onder de knie krijgen en heb uiteindelijk geleerd dat je makkelijker kan schakelen tijdens een wheelie als je laag in de toeren zit. Waarom weet ik niet, maar het is zo.
Het was geen kritiek hoor! Maar in zit nu tot mijn oren in het crossen en heb USA instructie gehad dus voorop zitten en je knieen liever in de tank als er tegen bij wijze van spreken. Dat is er net zo'n beetje ingeslagen. Dus mijn wheelies zijn meer van het type power/chase.. Maar idd als ik de tijd neem en naar achteren gaat zitten dan gaat het akelig gemakkelijker. Nu alleen nog ff het goede gevoel krijgen zodat er controle komt (of de illusie er van..) Voor corrigeren is het niet beter om bovenlijf/schouders te gebruiken/opzij drukken?? Zet je meer gewicht in de schaal, kleinere bewegingen nodig??? Als ik de knieen niet klem tegen de brommer heb voel ik mij hulpeloos en soort van mee rijder ipv rider. Maar dat geldt voor mij.
Onder in toeren schakelen is gemakkelijker omdat dan de versnellingen kort op elkaar zitten. Dus niet zoveel snelheidsverschil tussen de tandwielen van de verchillende versnellingen. Dus je kunt ze sneller op elkaar jenzen bij opschakelen... Bovendien is het max trekkracht, koppel, is niet bij volgas maar ergens in het midden tot 3/4 gas.